Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Nu maar hopen dat de prijsstelling Eu vs VS eindelijk wat gelijk kan worden getrokken, wij willen namelijk best de NL (Eu) steunen maar het huidige prijsverschil is gewoon veuls te groot. Ook wij kunnen het maar 1 keer uitgeven. Notter trek je prijzen gelijk aan de Us en ik kom een Collorado bij jullie halen ipv een Us versie....

Een goed uitleg over dit enorme prijsverschil schept wellicht ook wat duidelijkheid, reageer maar rechtstreeks of via 1 van jullie forumleden hier (dan plak ik de reactie wel) :D

Geplaatst
Nu maar hopen dat de prijsstelling Eu vs VS eindelijk wat gelijk kan worden getrokken, wij willen namelijk best de NL (Eu) steunen maar het huidige prijsverschil is gewoon veuls te groot. Ook wij kunnen het maar 1 keer uitgeven. Notter trek je prijzen gelijk aan de Us en ik kom een Collorado bij jullie halen ipv een Us versie....

Hier kan ik mij wel in vinden: ik blijf mij verbazen dat de 60 Csx, die ik vorig jaar in Nl gekocht heb nog voor dezelfde prijs in de vitrine staat bij de buitensportwinkel... :D Het is nu wel behoorlijk aantrekkelijk om nu iets in de VS te kopen (of het nu boeken: prijsverschil 30 euri incl. verzendkosten, zaklampen: prijsverschil 22 euri of een gps is...). Iemand in Nederland moet hier enorm van profiteren: of de importeur of de verkoper (of beide), want ook voor hun moet het steeds goedkoper worden zo'n plastieken truus met antenne uit de VS te halen...

Geplaatst (bewerkt)

Hier kan ik mij wel in vinden: ik blijf mij verbazen dat de 60 Csx, die ik vorig jaar in Nl gekocht heb nog voor dezelfde prijs in de vitrine staat bij de buitensportwinkel... :blink: Het is nu wel behoorlijk aantrekkelijk om nu iets in de VS te kopen (of het nu boeken: prijsverschil 30 euri incl. verzendkosten, zaklampen: prijsverschil 22 euri of een gps is...). Iemand in Nederland moet hier enorm van profiteren: of de importeur of de verkoper (of beide), want ook voor hun moet het steeds goedkoper worden zo'n plastieken truus met antenne uit de VS te halen...

Ik hoor het ze nog zeggen in september 2006: Garmin voert enorme prijsverlagingen door, yeah right :blush:

Inderdaad wordt er door één of meerdere partijen grof geld aan verdiend, en het is ook niet uit te leggen. De ontwikkeling van een Nederlandse handleiding heeft zich nu al meervoudig terugbetaald en de royalties van de Atlantic basemap met een handvol onnauwkeurige straten in Europa waar je in de praktijk geen ene moer aan hebt, daar kan het ook niet aan liggen. Ook niet aan de garantie of support in Nederland, we hebben immers al Garmin betaald voor garantie en support. Ik ben benieuwd of een Garmin importeur of leverancier hier wil uitleggen waarom we opgelicht worden (ja, hoe moet je het anders noemen als je hier voor hetzelfde apparaat ruim 2 maal zoveel betaald?). Dus Garmin leveranciers: hoe zit dat nu? ;)

bewerkt door Bonnie&Clyde
Geplaatst

Wij hebben onze Garmin 60CSx gisteren binnengekregen.

Voor €275,- plus € 35,- verzendkosten. De douane heeft het pakje niet geopend :P .

Gewoon op Ebay, met Visa betaald, geen probleem.

Wij zijn blij! :P

Wij hebben onze 2e GPS nu ook binnen. (De eerste met alle tevredenheid bij Notter aangeschaft).

Na ontvangst van een kopie van mijn rijbewijs was het pakje er binnen een paar dagen. Met dank aan dit forum heb ik binnen een uur de GPS omgezet naar ned tekst en de europa basis kaart geinstalleerd.

Maar nu komt het grotere probleem.

Hoe zet ik de kaarten, die ik op mijn oude GARMIN over op de nieuwe.

In het forum is al eens een topic door de moderator weggegehaald waarin werdt uiteengezet hoe je een kaart meerdere pc´s zet. Maar is het ook mogelijk om mijn huidige TOPO kaarten, die gekoppeld zijn aan mijn oude GPS, over te zetten naar de nieuwe?

Geplaatst

Volgens mij wel.

Je moet in ieder geval de oude gps geregistreerd hebben bij Garmin. Door het invoeren van de codes op de Garmin-site kun je een tweede unlock code krijgen voor de nieuwe gps. Staat 'ergens' op de site van Garmin. Even zoeken...

Geplaatst

Ook ik overweeg hem aan te gaan schaffen in amerika via Universal Mania (via eBay). Die 245 euro spreekt me wel aan als prijs.

Kan iemand mij ook vertellen wat het "maximum" aan Gb is dat het MicroSD mag zijn? Dat kan ik zo 1,2,3... niet vinden... ik zou er graag veeeel kaarten op willen zetten :yes:

Geplaatst
Maar is het ook mogelijk om mijn huidige TOPO kaarten, die gekoppeld zijn aan mijn oude GPS, over te zetten naar de nieuwe?

Ik dacht dat TOPO-kaarten helemaal niet aan een GPS gekoppeld waren? Dus die kan je in principe op elke GPS zetten. Volgens mij geldt dat alleen voor producten die door Garmin zelf ontwikkeld zijn, zoals bijvoorbeeld Metroguide of City Navigator. En bijvoorbeeld Bluecharts. Topo-kaarten worden meestal door een 'lokale' uitgever gemaakt, bijvoorbeeld Sailtron die Topo NL maakt en IGN die Topo France maakt.

Maar misschien heb ik het helemaal mis?

Geplaatst

Maar is het ook mogelijk om mijn huidige TOPO kaarten, die gekoppeld zijn aan mijn oude GPS, over te zetten naar de nieuwe?

Ik dacht dat TOPO-kaarten helemaal niet aan een GPS gekoppeld waren? Dus die kan je in principe op elke GPS zetten. Volgens mij geldt dat alleen voor producten die door Garmin zelf ontwikkeld zijn, zoals bijvoorbeeld Metroguide of City Navigator. En bijvoorbeeld Bluecharts. Topo-kaarten worden meestal door een 'lokale' uitgever gemaakt, bijvoorbeeld Sailtron die Topo NL maakt en IGN die Topo France maakt.

Maar misschien heb ik het helemaal mis?

Je kan inderdaad een SD kaartje met Topo erop in een andere GPS draaien!

Het duizelt hier trouwens wel van de lage prijzen van de States. Om een vergelijk te geven: wij hebben de 60CSx een jaar geleden in Nederland gekocht voor rond de 600 euro. Daar heb je er in de States nu dus twee voor. Gaat de GPS kapot? Jammer dan, een nieuwe is toch zo weer besteld :yes:

Geplaatst

Dat dacht ik dus ook, maar als ik de sd kaart met Topo NL uit mijn oude in de nieuwe doe, krijg ik een bericht dat de kaarten niet geopend kunnen worden.

Mijn ervaring leert dat dit niet mogelijk is, of doe ik wat verkeerd.

Cor

Geplaatst

:thumbup: Ik heb zelf een goede ervaring, betaald via pay-pal. gewoon met de kreditcard. Je kan ook eens kijken bij K&Rsolutions. mijn 60csx was binnen 3 werkdagen thuis zonder gezeur.

Belatingbetalen hoeft alleen bij aankopen boven de 175,-- euries. en men is momenteel bezig om dit op te trekken naar 250,--. Bij K&R sluiten ze een rekenig in met een lager bedrag. wel moet je rekening houden met 40,-- dollar aan verzendkosten. In totaal was ik binnen de 250 klaar. :yes: suc6

Geplaatst
Het duizelt hier trouwens wel van de lage prijzen van de States. Om een vergelijk te geven: wij hebben de 60CSx een jaar geleden in Nederland gekocht voor rond de 600 euro. Daar heb je er in de States nu dus twee voor. Gaat de GPS kapot? Jammer dan, een nieuwe is toch zo weer besteld :rolleyes:

Nou... ik ben momenteel toch blij dat ik mijn GPSMap 60CSx gewoon bij de lokale speciaalzaak gekocht heb.

Ik kocht mijn toestel begin juni voor 535 euro. Eind december gaf zonder aanwijsbare oorzaak de powerknop de geest. Terug binnen gebracht en ondertussen bericht gehad dat er een nieuw toestel klaarligt.

Geplaatst

Het duizelt hier trouwens wel van de lage prijzen van de States. Om een vergelijk te geven: wij hebben de 60CSx een jaar geleden in Nederland gekocht voor rond de 600 euro. Daar heb je er in de States nu dus twee voor. Gaat de GPS kapot? Jammer dan, een nieuwe is toch zo weer besteld :yes:

Nou... ik ben momenteel toch blij dat ik mijn GPSMap 60CSx gewoon bij de lokale speciaalzaak gekocht heb.

Ik kocht mijn toestel begin juni voor 535 euro. Eind december gaf zonder aanwijsbare oorzaak de powerknop de geest. Terug binnen gebracht en ondertussen bericht gehad dat er een nieuw toestel klaarligt.

Dat was voor ons ook de reden om hem gewoon in Nederland te kopen plus niet de Amerikanen te spekken ;)

Geplaatst
Dat was voor ons ook de reden om hem gewoon in Nederland te kopen plus niet de Amerikanen te spekken :yes:
Garmin is een Amerikaanse onderneming -- dus reken maar dat er geld van jou naar de US is gesluisd.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...