Spring naar bijdragen

de tand des tijds: cache erosie


Aanbevolen berichten

Kortgeleden zag ik en lijstje van 'nearby caches ' (vanaf Voorschoten) en er waren nogal wat caches niet meer beschikbaar of gearchiveerd.

Ik heb het voor de lezers maar eens op een rijtje gezet:

Eiland- Zoetermeer: verdwenen volgens laatste logs.

Kenny in the Dunes (achter de ESTEC) : verwijderd vanwege zomersluiting van het terrein.

Eindpunt: vandalisme, brand. Een klein stukje verderop herplaatst.

Platland: niet meer herplaatst vanwege ad-hoc vogelreservaat status SBB

Rust: op een Leidse begraafplaats. Ontdekt en ongewenst.

Trollendael: in Meyendel waterleiding gebied. Is er volgens de plaatser niet meer maar werd sindsdien nog wel gelogd.

Joehoe: vanwege verwarrend prikkeldraad door plaatser verwijderd. GPS onzekerheid: ligt de cache op toegestaan of verboden terrein?.

Kromme Aar, geplunderd.

Tuf-Tuf Boskoop: in eerste instantie geplunderd, later verplaatst en nog steeds beschikbaar.

Leiden Urban 2: verdwenen

Leiden Urban 1: verdwenen maar gewoon herplaatst.

Hold Your Horses: verdwenen maar later opnieuw geactiveerd.

 

Misschien is het leerzaam - voordat je een cache gaat plaatsen - om eens te zien waar en hoe het elders in de praktijk mis is gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Net voordat ik dit las heb ik een topic gestart over de status Temporarily Unavailable, die voor een deel van de genoemde caches geldt. Dit topic hier gaat weliswaar over het leren van praktijk voorbeelden over wat er allemaal kan komen kijken bij een lokatie, dus is natuurlijk een andere discussie maar er is een raakvlak:

als namelijk er van tevoren door de andere cache-ogen naar een nieuwe lokatie gekeken wordt, raakt de lijst met temp. unav. misschien niet zo veel langer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

In april van dit jaar verdween opeens de cache (doos) 'Urban 1'. Na een paar weken gewacht te hebben op mogelijk nader bericht, is de cache vernieuwd en herplaatst met een nieuw logboekje.

En vandaag was er een verrassing: de verdwenen doos (met inhoud) was weer terug geplaatst. De laatste tekst in het (door slakken aangevreten logboekje) was: "Krijg een leven".

Iemand een idee wat deze cache is overkomen?

Oh ja, de link is:

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...ls.aspx?ID=4978

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt mij dat iemand zich ter plekke irriteerd aan geocachers. En daarom de cache een paar weken heeft "bewaard".

 

Vreemde actie. Het is geen vandalisme, gezien het feit dat de cache teruggelegd is. Het is meer een signaal van iemand die zich eraan stoort.

 

Krijg een leven is natuurlijk de bekende uitdrukking "Get a life". Oftewel: Doe iets met je leven in plaats van dit soort (in zijn ogen) domme tijdverspilling. :eek: Sommige mensen willen zich met alles bemoeien.

 

Dus denk ik dat het een oudere buurtbewoner is, die zich stoort aan het feit dat mensen hun tijd verspillen aan een voor hem onzinnige hobby in plaats van te werken.

 

Maar het blijft gissen. Ik ben heel benieuwd of hier iets uitkomt.

 

En prof, geldt nu: Twee caches voor de prijs van één?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, krijg een leven. Vertaald van het Engels/Amerikaanse 'Get a life'. Ongetwijfeld een studentikoze 'grap'. Ik denk dat degene die de cache gevonden heeft geen idee had wat hij aantrof, hem maar ergens in zijn garage/zolder neergedonderd heeft en er nooit meer aan heeft gedacht. Nu heeft hij de afgelopen 2 weken vrij gehad en heeft toen zijn garage/zolder eens flink opgeruimd. Toen hij na 5 minuten opruimen het zat was kwam hij die vreemde box weer tegen, nog maar eens in gekeken en zag toen de geocachingboodschap voor toevallige vinders. Ditmaal heef ie hem wel gelezen en is eens naar de site gesurft. De informatie die hij daar las bracht hem tot de volgende conclusie: dit is een hobby voor padvinders, zielige natuurfreaks, mensen die niks te doen hebben en gewone nerds. Iets waar hij zich graag tegen wil afzetten en vandaar Get a life of krijg een leven. Ik vind dit een typische woordkeuze voor een student.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, krijg een leven. Vertaald van het Engels/Amerikaanse 'Get a life'.

Ik zou denken dat de gemiddelde geochacher 'een leven heeft'... Binnen de eigen deuren en zelfs *daarbuiten*. Mooier kan je het niet krijgen, of wel soms?! :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe of ik het ook bekijk, het blijft merkwaardig zoals de cache verdwenen en verschenen is na een paar maanden. En zoals Lex+Leo al aangaven: het heeft iets met de omwonende studenten te maken. Dat voel ik aan mijn water.

 

En er is Studenten Lief en Leed. Als het liefje opstapt is er leed. Als een tentamen gehaald wordt is er vreugde, zak je dan is er droefenis. Het leven van de student heeft zijn ups en downs, dat kan ik als ex-student (om maar niet te spreken over mijn professorale waarnemingen :-) beamen.

Af en toe heb je echt geen leven.

 

En de cache is eventjes een 2-in-1 cache geweest want er waren twee dozen en twee logboeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha, die Urban-1 is nog eens een bizarre vorm van een multi-cache. Niet meerdere punten en aan het eind één doos, maar één punt en dan... meerdere dozen!!!

Ik hoop dat ons hetzelfde gaat overkomen met 12 Steden 13 Ongemakken: Nijmegen. Die is weggehaald en het kan bijna niet anders zijn gedaan dan door jeugd gezien de lokatie. Het was een lelijke dikke glazen pot, de inhoud was niet meer je-van-het (wilde hem namelijk rond die tijd nèt gaan hervullen) dus het lijkt me dat een jonger persoon er niet echt interesse in heeft om zelf te gebruiken (i.t.t. wat ik van een ammobox zou verwachten). Dan zou ik echter verwachten dat hij/zij de inhoud ter plekke rondgestrooid en/of de pot kapotgegooid zou hebben. Maar niets van dat, geen spoor te vinden in de hele omgeving. Het zou toch wel erg leuk zijn om een mailtje aan te treffen met daar-en-daar kun je hem vinden... maar ja... "dream on" denk ik dan maar. De mazzel die de prof had zal zich wel niet zo vaak herhalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Ik las op het Belgische forum dat er een record is gevestigd: de snelst verdwenen cache: De Vest. Neergelegd, voor de eerste keer gevonden op dezelfde dag en daarna foetsie.

Ook werd mij verteld dat een cache (ben vergeten welke) bestaande uit een fraaie ammo kist en inhoud geplunderd werd. Gek genoeg werd de inhoud van de cache keurig verpakt ter plekke achter gelaten maar de ammo box was weg. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klopt Prof, dat was onze cache Schateiland. Het kistje lag er nog niet eens twee maanden toen de ammo box ontvreemd werd. De inhoud van de cache werd echter weer netjes teruggelegd. Dit in tegenstelling tot onze Steenwieker Kaampe cache, die een maand geleden totaal vernield werd. Beide caches zijn overigens zo snel mogelijk weer actief gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...