amts Geplaatst 24 maart 2008 Share Geplaatst 24 maart 2008 Vraagje: Ik sta op een coordinaat en krijg een aanwijzing aantal meters onder een bepaalde hoek, hoe kan ik dit omrekenen in nieuwe coordinaten.?? AMTS Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FNA Night Owl Geplaatst 24 maart 2008 Share Geplaatst 24 maart 2008 Inderdaad, je bent met een navigatiespelletje bezig! Hoe je het doen moet hangt af van welke gps je gebruikt. Zoek maar onder het kopje 'projecteren'. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Team Sweetlake Geplaatst 24 maart 2008 Share Geplaatst 24 maart 2008 kijk op www.pgct.nl Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pa3fus Geplaatst 24 maart 2008 Share Geplaatst 24 maart 2008 Vraagje:Ik sta op een coordinaat en krijg een aanwijzing aantal meters onder een bepaalde hoek, hoe kan ik dit omrekenen in nieuwe coordinaten.?? AMTS Je vraagt naar een omrekening in nieuwe coordinaten, maar in de praktijk gaat dit anders. Je staat op een punt waarvan je op dat moment het coordinaat hebt en wilt gaan naar een punt a.d.h.v. de gegeven richting en afstand. In de handleiding van je GPS (of in geval van PDA in de software help) zul je moeten zoeken naar de mogelijkheid om een projectie te maken. Bij de meeste Garmin GPS apparaten doe je dit door een waypoint in de lijst te selecteren en dan de menu functie projecteer te kiezen. Kies de afstandseenheid (bijv km of m) en de richting (0-359 graden) en zo zal je GPS een nieuw waypoint aanmaken. Vervolgens kun je dit WP kiezen als bestemming en lopen maar. Indien je over grotere afstanden gaat projecteren dan is het wel van belang dat je de juiste instelling kiest voor het Noorden. Ware Noorden (true north, TN) of magnetische noorden (magnetic north, MN) zijn de mogelijkheden. De instelling TN is de meest gebruikelijke voor het geocachen. Succes ermee. Groeten Jan-Willem. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Krijgertjes Geplaatst 24 maart 2008 Share Geplaatst 24 maart 2008 Vraagje:Ik sta op een coordinaat en krijg een aanwijzing aantal meters onder een bepaalde hoek, hoe kan ik dit omrekenen in nieuwe coordinaten.?? AMTS Het is niet de gemakkelijkste manier maar wel goed om te weten: laat je laatste WP als bestemming staan en loop naar een punt dat het gewenste aantal meters daar vanaf ligt en een hoek die 180 graden meer of 180 graden minder is dan wat je moet hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Malyenki Geplaatst 24 maart 2008 Share Geplaatst 24 maart 2008 Vraagje: Ik sta op een coordinaat en krijg een aanwijzing aantal meters onder een bepaalde hoek, hoe kan ik dit omrekenen in nieuwe coordinaten.?? AMTS Het is niet de gemakkelijkste manier maar wel goed om te weten: laat je laatste WP als bestemming staan en loop naar een punt dat het gewenste aantal meters daar vanaf ligt en een hoek die 180 graden meer of 180 graden minder is dan wat je moet hebben. Dat lijkt me inderdaad niet de makkelijkste manier. Sterker nog, het kan veel makkelijker, maar het hangt van je gps af. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden