Spring naar bijdragen

coordinaten in tomtom


fytske

Aanbevolen berichten

Hiep hiep hoera ik heb een tomtom one europe op mijn verjaardag gekregen. En hier kunnen ook coordinaten ingevoerd worden, maar helaas andere dan degene die we met geocaching gebruiken. Ik vond nog wel een oud berichtje dat verwijst naar een site waar je een bestand kunt downloaden met omgezette coordinaten, maar dat kan ik niet helemaal volgens. Bovendien heeft deze tomtom geen, tenminste niet zichtbaar, geheurgenkaartje.

 

Is er een (simpel) programmaatje waar ik de coordintaten om kan zetten of weet iemand hoe dat in de tomtom omgezet kan worden. Volgens mij heb ik alle mogelijkheden van de tomtom wel gezien, maar geen mogelijkheid om de coordinaten om te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Klik rechtsonder in het standaardscherm op het vakje met de satelliet balkjes. Je komt danin het schermpje met het route overzicht. Klik daar weer in het vakje met de balkjes (en de batterij) en dan krijg je een schermpje met de GPS-status. Klik op de 'Stel in' knop en kies de middelste: Minuten (g° m.m').

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb tomtom op mijn pda, ik kan coordinaten invoeren zoals ik dat wil. De input is blijkbaar slim genoeg om te zien hoe ik invoer. Ik weet niet of dat voor de apparaten zoals de One ook het geval is. Ik voer wel dingen in zoals het groadenteken, en evt een ' en een "

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb tomtom op mijn pda, ik kan coordinaten invoeren zoals ik dat wil. De input is blijkbaar slim genoeg om te zien hoe ik invoer. Ik weet niet of dat voor de apparaten zoals de One ook het geval is. Ik voer wel dingen in zoals het groadenteken, en evt een ' en een "

Dat kan bij de One ook. De instelling is alleen voor coordinaten die je 'terugkrijgt' van het apparaat (en " kent hij niet, die kan je gewoon weglaten).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klik rechtsonder in het standaardscherm op het vakje met de satelliet balkjes. Je komt danin het schermpje met het route overzicht. Klik daar weer in het vakje met de balkjes (en de batterij) en dan krijg je een schermpje met de GPS-status. Klik op de 'Stel in' knop en kies de middelste: Minuten (g° m.m').

 

Ook namens mij: Bedankt! Heb ook zo'n apparaat en was voortdurend aan het omrekenen (voor de seconden delen door 1000 en x60!) en het scheelt meestal een paar honderd meter. Bespaart nu tijd en is nauwkeuriger.

Meryl :)

bewerkt door meryl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...