Spring naar bijdragen

Vreemde waarden in GSAK


Bounce Team

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleempje met GSAK en evt. met GC.COM. De aanleiding tot het onderzoekje was een hardnekkig verschil in de found caches telling in GSAK en .COM. Telkens heb ik, sinds december 2007, 1 cache verschil. GSAK: 644 .COM: 643.

 

Na de Finds Query op te vragen en mijn gevonden caches vanuit de default database van GSAK te kopieren naar een extra database heb ik uiteindelijk 2 tijdelijke databases die ik met de macro CompareDbs kan vergelijken. Het vreemde is dat hoewel er in beide databases een verschil zit van 1 puntje de macro het afwijkende wp niet kan presenteren.

 

Verder zoekende blijkt dat onderaan in de balk van GSAK een afwijkende waarde te zien is, althans deze waarde verwachtte ik niet.

 

Het volgende staat daar:

643 Shown..........................................................Counts: 644

 

Dit terwijl in de database alleen maar gevonden caches zitten. Iemand enig idee hoe deze afwijkende waardes tot stand kunnen komen? Dat zou een aanwijzing kunnen zijn waarom ik 1 punt verschil heb tussen GSAK en .COM.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb laatst ergens op het forum gelezen dat er een cache is die niet meer zichtbaar is op internet.

Wellicht heb je die wel gevonden. Dat verkleerd eventueel het verschil.

 

Als ik het me goed herinner heeft kruimel daar een uitgebreid verhaal van geschreven naar aanleiding van de vraag van iemand anders die ook 1 cache verschil had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een andere mogelijkheid is wellicht dat de found-count van een cache een andere waarde dan 1 heeft. Je zou de kolom "Found Count" kunnen toevoegen aan de display om te zien of er ergens "2" staat. Dat is dan in ieder geval de "schuldige" cache.

bewerkt door geo_taz
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een andere mogelijkheid is wellicht dat de found-count van een cache een andere waarde dan 1 heeft. Je zou de kolom "Found Count" kunnen toevoegen aan de display om te zien of er ergens "2" staat. Dat is dan in ieder geval de "schuldige" cache.

 

He He, dat is de schuldige: Top 18 De Woldberg heeft een Found Count van '2', nu dus nog op zoek naar de reden van deze waarde...? Wie zet dat ding op 2? Hoe kan dat nu gebeuren?

 

@geo_taz: Goed gedacht, Dank!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een andere mogelijkheid is wellicht dat de found-count van een cache een andere waarde dan 1 heeft. Je zou de kolom "Found Count" kunnen toevoegen aan de display om te zien of er ergens "2" staat. Dat is dan in ieder geval de "schuldige" cache.

 

He He, dat is de schuldige: Top 18 De Woldberg heeft een Found Count van '2', nu dus nog op zoek naar de reden van deze waarde...? Wie zet dat ding op 2? Hoe kan dat nu gebeuren?

 

@geo_taz: Goed gedacht, Dank!

Ik kan 2 settings bedenken die dit kunnen beinvloeden.

Bij het laden van de GPX file is een setting "Found status Update". Als deze op "Never" staat, dan wordt de found van de GPX file niet in de database opgenomen (maar die kan natuurlijk al op Found staan). Als dan ook nog bij Options - Advanced - Interrogate Logfiles op Aan staat dan kan die een tweede found zetten.

Op zich is het niet ongeldig als een cache meer dan een keer gevonden wordt (maar daar was een paar dagen terug al een ander draadje over).

Ik heb het in ieder geval zo staan dat de inhoud van de GPX file altijd mijn eigen "Founds" overschrijft. :crybaby:

bewerkt door geo_taz
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een andere mogelijkheid is wellicht dat de found-count van een cache een andere waarde dan 1 heeft. Je zou de kolom "Found Count" kunnen toevoegen aan de display om te zien of er ergens "2" staat. Dat is dan in ieder geval de "schuldige" cache.

 

He He, dat is de schuldige: Top 18 De Woldberg heeft een Found Count van '2', nu dus nog op zoek naar de reden van deze waarde...? Wie zet dat ding op 2? Hoe kan dat nu gebeuren?

 

@geo_taz: Goed gedacht, Dank!

 

Huh :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb laatst ergens op het forum gelezen dat er een cache is die niet meer zichtbaar is op internet.

Wellicht heb je die wel gevonden. Dat verkleerd eventueel het verschil.

 

Als ik het me goed herinner heeft kruimel daar een uitgebreid verhaal van geschreven naar aanleiding van de vraag van iemand anders die ook 1 cache verschil had.

Het gaat over de cache Green Power bij Lelystad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...