Biegstra Geplaatst 16 februari 2008 Geplaatst 16 februari 2008 Hallo mede cachers Ik gebruik sinds kort oziexplorer en ik heb alle 25.000 schaal kaarten van Nederland. ik kan die kaarten inladen, stuk voor stuk, maar niet tegelijk. Als ik een route wil plannen over meerdere kaarten heen dan lukt mij dat dus niet. Is er een methode om kaarten aan elkaar te 'plakken' of ze bijvoorbeeld als heel Nederland in te laden in een klap en ook geheel en al te zien? Groet, Andre
kalkendotters Geplaatst 16 februari 2008 Geplaatst 16 februari 2008 Hallo mede cachers Ik gebruik sinds kort oziexplorer en ik heb alle 25.000 schaal kaarten van Nederland. ik kan die kaarten inladen, stuk voor stuk, maar niet tegelijk. Als ik een route wil plannen over meerdere kaarten heen dan lukt mij dat dus niet. Is er een methode om kaarten aan elkaar te 'plakken' of ze bijvoorbeeld als heel Nederland in te laden in een klap en ook geheel en al te zien? Met mapmerge kun je ozi-kaarten aan elkaar 'plakken'. Echter heel nederland in bestand gaat niet echt lukken... ten eerste kan mapmerge dat niet behappen, en ten tweede zou dat een bestand worden van van ca 1.5 Gb; en daar wordt OZIexplorer ook niet echt werkbaar meer van. Er zit als het goed is ook een NL-overzichtkaart in het pakket wat in de meeste gevallen voldoende is om te kijken of de route geen rare dingen doet. De route zelf kun je dan maken door regelmatig van kaart te wisselen.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 17 februari 2008 Geplaatst 17 februari 2008 De hele topo van Nederland, naadloos aan elkaar geplakt tot 1 geheel, is mogelijk. Maar dan moet je cartografie software gaan gebruiken. Ik hoop dat je de topo's als TIFF hebt en niet als ozf. Mijn favouriet is Global Mapper, zeker nu die sinds kort geen grootte limiet heeft op het genereren van ecw-files. Als het zeg 2x2 kaarten betreft om te plakken kan je het ook in een tekenprogramma doen. Maar grotere samenstellingen laten je vastlopen want maar weinig tekenprogramma's kunnen meer dan 32565 x 32565 pixel beelden verteren. Met Ozi Mapmerge moet het ook kunnen (en zal wel moeten als je topo-beelden in ozf format zijn) maar dan kan het lastig zijn om de juiste parameters op te geven.
Aanbevolen berichten