Spring naar bijdragen

satelietontvangst explorist 210

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Dag mensen,

Altijd vreemd dat mijn explorist 210 er erg lang over doet om wat satelieten te zien en mijn goedkope aldi/medion autonavigator zelfs binnenshuis vrij snel een aardige ontvangst heeft.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan?

Daarnaast wil mijn 210 soms op 0 satelieten volgen staan terwijl hij net daarvoor nog 14 gezien heeft om vervolgens niets meer te ontvangen. Even uit zetten en weer aan en hij is weer het baasje. Hebben meer mensen dit "probleem" ?

Geplaatst
Dag mensen,

Altijd vreemd dat mijn explorist 210 er erg lang over doet om wat satelieten te zien en mijn goedkope aldi/medion autonavigator zelfs binnenshuis vrij snel een aardige ontvangst heeft.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan?

Daarnaast wil mijn 210 soms op 0 satelieten volgen staan terwijl hij net daarvoor nog 14 gezien heeft om vervolgens niets meer te ontvangen. Even uit zetten en weer aan en hij is weer het baasje. Hebben meer mensen dit "probleem" ?

Mijn explorist heeft vrij snel het spoor maar soms is mijn geduld kleiner ;-)

Mijn TomTom doet er soms nog VEUL langer over

Geplaatst

Wat versta je onder lang?

Mijn ervaring is wel wanneer je de 210 een langere tijd niet gebruikt hebt dat het dan meer tijd kost voordat hij een fix heeft dan wanneer je hen regelmatig gebruikt.

Dit probleem ken ik niet.

Als de eXplorist langere tijd niet is gebruikt of er langere tijd lege baterijen in hebben gezeten dan is het voor een accurate werking van belang dat je de explorist opnieuw calibreerd. Wellicht dat dit een oplossing is voor de door jouw genoemde problemen. Hoe je moet kalibreren staat in de handleiding vermeld.

Geplaatst

Soms duurt het lang voor mijn explorist een positie bepaald heeft. Vaak is dat te verklaren: in het bos, of ik ben in beweging terwijl de eXplorist probeert een fix te krijgen. Soms kan ik er geen logische verklaring voor vinden, dat komt echter sporadisch voor. Het door jou beschreven probleem dat er eerst 14 en dan opeens geen sattelieten gezien worden ken ik niet. Lijkt me een bug in je eXplorist.

De laatste versie van de firmware, die al geruime tijd beschikbaar is overigens, geeft sneller een fix dan de eerdere versie. Zie www.magellangps.com.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...