koedeboe Geplaatst 27 januari 2008 Geplaatst 27 januari 2008 Misschien is de vraag al gesteld, maar nog niet door mij ontdekt: welke SD-kaartjes werken goed met de 60 CSx? Ik overweeg namelijk een 4 Gb kaartje in het geval te stoppen, maar weet niet of die (goed) ondersteund wordt...
Saffier666 Geplaatst 27 januari 2008 Geplaatst 27 januari 2008 Je mag alleen de standaard kaartjes gebruiken, dus niet de snelle of ultra, die kunnen beschadigen. De driver in de GPS (in de software ingebakken) kan uitsluitend tot de 2 GB kaartjes aan. De 4 en 8 GB kaartjes werken dus NIET in je GPS !!!
koedeboe Geplaatst 28 januari 2008 Auteur Geplaatst 28 januari 2008 Je mag alleen de standaard kaartjes gebruiken,dus niet de snelle of ultra, die kunnen beschadigen. De driver in de GPS (in de software ingebakken) kan uitsluitend tot de 2 GB kaartjes aan. De 4 en 8 GB kaartjes werken dus NIET in je GPS !!! OK, daar was ik al bang voor, wilde het even zeker weten voordat ik iets aanschaf wat niet goed werkt...
gpsgek Geplaatst 28 januari 2008 Geplaatst 28 januari 2008 Misschien is de vraag al gesteld, maar nog niet door mij ontdekt: welke SD-kaartjes werken goed met de 60 CSx? Ik overweeg namelijk een 4 Gb kaartje in het geval te stoppen, maar weet niet of die (goed) ondersteund wordt... http://www8.garmin.com/support/faqs/faq.js...in%20web%20page
RMBS Geplaatst 31 januari 2008 Geplaatst 31 januari 2008 2008-01-25 11:15:41 De GPS is getest tot maximaal 4G. Alleen een micro sd-kaart is hiervoor geschikt. Claudia - Futurumshop.nl (support@futurumshop.nl) 2008-01-23 22:30:32 Ik heb de GPSMAP 60 CSx nu ongeveer een half jaar in mijn bezit en gebruik hem voor wandelen en fietsen met TOPO kaarten.In de auto met de City Navigator.Bij dit gevarieerde en wisselende gebruik stoort het mij dat elke keer als er behoefte is aan meer / andere kaarten, de reeds in het SD geheugen aanwezige informatie wordt overschreven.Dit is wel op te lossen met het inrichten van veel gebruikte kaartcombinaties op de harde schijf van de computer waarop MAPSOURCE draait maar handig is dit niet.Ik zou willen weten of uitbreiding van het SD geheugen van de aanwezige 1Gig naar bijv. 4Gig hier verbetering in brengt.Ook zou ik willen weten of de huidige (Micro)SDHC standaard waarop grotere geheugenkaartjes zijn gebaseerd kan worden gebruikt in de GPSMAP 60CSx en tot welke geheugengrootte. Dit is het antwoord van de Futurumshop. Op die site heb ik zelfs al gelezen dat 6 GB ook werkt.
deBruineBeren Geplaatst 31 januari 2008 Geplaatst 31 januari 2008 (bewerkt) GPSMAP 60CSx software version 3.50 as of August 2, 2007 Changes made from version 3.10 to 3.20: Update data card driver to support SD version 2 cards. SD version 2 is SDHC (SD High-Capacity) Wel heb ik begrepen dat er een probleem is met de 60CSx als het kaart bestand groter dan 2GB is. De 60CSx kan dat niet aan. En dus heeft een SD kaart groter dan 2GB (en dus SDHC) geen zin. 31 januari 2008 bewerkt door deBruineBeren
gpsgek Geplaatst 31 januari 2008 Geplaatst 31 januari 2008 (bewerkt) Wel heb ik begrepen dat er een probleem is het de 60CSx als het kaart bestand groter dan 2GB is.De 60CSx kan dat niet aan. Mwa, de verklaring is vrij simpel. Stel je nu eens voor dat men bij de ontwikkeling van 60-GPSr uitging van het FAT16 bestandssysteem. Dat is lucratief, want een chip voor FAT16 heeft minder geheugen nodig dan een chip voor een FAT32 bestandssysteem en is dus goedkoper en eenvoudiger om te maken. Wat krijgen we dan: 512*64*0xFFFF=2147418112 bytes, waarin 512 is de standaard sectorgrootte, 64 is het maximale aantal sectors per cluster, en 0xFFFF (=65535 decimaal) is de grootst adresseerbare cluster in een 16-bit word. Nu kun je natuurlijk ook makkelijk FAT32 bestandssystemen uitlezen door een 32-bits word te gebruiken als maximale clusterwaarde. Maarja, om dan de rest ook aan te passen naar FAT32 zal wel te duur zijn geweest. 31 januari 2008 bewerkt door gpsgek
Aanbevolen berichten