Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Bij het invullen van het plaatsingsformulier krijg ik deze zin voorgeschoteld als belemmering.

You do not have a valid web page URL.

Waar zou ik het in moeten vullen en wat? Een adres van een eigen website? Help!

Dank voor de reactie.

Balanza.

Geplaatst
Het zou al helpen als je even schreef waar je bewuste url neer wilt zetten. Ook kan het helpen, indien het geen spoiler is voor je cache, om de url hier even te plaatsen.

Ik heb het plaatsingsformulier zo goed mogelijk in gevuld en krijg dan dit voorgeschoteld als zijnde een belemmering op de cache op internet te plaatsen: You do not have a valid web page URL.

Geplaatst
Goed, zal proberen mijn vraag anders te stellen. Waar wilde je een url plaatsen toen je de melding kreeg? Wat deed je voordat je de melding kreeg?

Misschien is dit linkje iets voor je? http://www.geocaching.nl/hiding/cacheform.php

Dank je wel zover. Ik wil het liefst dat op 5 februari de cache in de lucht komt maar wil er de komende verder aan werken. Ik mail je de vraag binnenkort, oké? Moet morgen vroeg op dus nu onder zeil. Groeten.

Geplaatst

Welja mail me maar. En anders maak de cachepagina maar tot zover klaar. Alle kans dat ik de cache review. Als je graag wilt dat de cache specifiek op 5 feb online komt dan kun je niet vroeg genoeg zijn met het aanbieden er van.

Teveel cachers, meestal de newby leggers, denken dat als ze de cache op 4 feb aanbieden, het sowieso op 5 feb online staat, totaal er niet aan denkend dat er misschien wel zoveel aan de cache(pagina) kan mankeren dat deze nog een aantal keren over en weer gaat tussen de eigenaar en de reviewer. En dan wordt ook nog wel eens vergeten dat die reviewer niet 24/7 (meer) aan het reviewen is. Of vergetend dat er een lijst is die van bovenaf naar beneden wordt afgewerkt. Niet op datum van binnenkomst, niet op datum dat bovenaan de cachepagina staat, maar op GCnummer. Oude nummers gaan steeds weer voor nieuwe nummers.

En zo vroeg mogelijk opsturen kan dus dit soort problemen voorkomen en dan valt er misschien nog te regelen dat de reviewer een gaatje over heeft om bewuste cache wel op een voorkeurdatum of zelfs voorkeur tijdstip online kan zetten. Het is niet altijd een kwestie van willen, maar vooral van kunnen. Reviewen gebeurt in de reviewer zijn eigen, spaarzame, vrije tijd en niet in een of andere baas zijn tijd :offtopic:

Geplaatst (bewerkt)

Goed, zal proberen mijn vraag anders te stellen. Waar wilde je een url plaatsen toen je de melding kreeg? Wat deed je voordat je de melding kreeg?

Misschien is dit linkje iets voor je? http://www.geocaching.nl/hiding/cacheform.php

Dank je wel zover. Ik wil het liefst dat op 5 februari de cache in de lucht komt maar wil er de komende verder aan werken. Ik mail je de vraag binnenkort, oké? Moet morgen vroeg op dus nu onder zeil. Groeten.

Beste Balanza.

Ik zie dat je er 32 gevonden hebt.

Misschien eerst nog maar eens wat meer caches doen voordat je zelf wat plaatst?

Kijk ook eens bij de checklist om te zien wat er allemaal bij komt kijken.

Aan je antwoord te zien is dat nog niet helemaal duidelijk.

Je biedt een cache pas aan als alles klaar is en de cache op zijn plek ligt, niet als je er nog aan moet werken.

Hoe kan hij dan gecontroleerd worden? Is hij dat al proef gelopen?

Kortom een goede voorbereiding is het halve werk.

Kruimel even mailen? Dat is net zoiets als een paspoort aanvragen in vakantietijd, of de belastingdienst opbellen ten tijde van de aangiftes.....er zijn nog .......wachtenden voor u.....:offtopic:

bewerkt door Kiddooz
Geplaatst

Beste Balanza.

Ik zie dat je er 32 gevonden hebt.

Misschien eerst nog maar eens wat meer caches doen voordat je zelf wat plaatst?

Kijk ook eens bij de checklist om te zien wat er allemaal bij komt kijken.

Aan je antwoord te zien is dat nog niet helemaal duidelijk.

Je biedt een cache pas aan als alles klaar is en de cache op zijn plek ligt, niet als je er nog aan moet werken.

Hoe kan hij dan gecontroleerd worden? Is hij dat al proef gelopen?

Kortom een goede voorbereiding is het halve werk.

Kruimel even mailen? Dat is net zoiets als een paspoort aanvragen in vakantietijd, of de belastingdienst opbellen ten tijde van de aangiftes.....er zijn nog .......wachtenden voor u.....:offtopic:

Hoeveel moet je er gevonden hebben om er een te kunnen plaatsen, vind jij? Volgens mij zijn het twee verschillende disciplines, vinden en leggen, bedoel ik dan. Het zou maar zo kunnen dat ik in het leggen meer energie wil stoppen dan in het vinden. Nu al heb ik met het ontwerpen veel genoegen mogen beleven. Het betreft zowel een mystery als een, qua afstand, , grote multi. Ik vind het wel prima zo. En je hoeft toch geen hartaanval gehad te hebben om een goede hartchirurg te zijn, toch?!. Bedankt voor je tips, ik neem ze zeker ter harte, en goed weekend.

Welja mail me maar. En anders maak de cachepagina maar tot zover klaar. Alle kans dat ik de cache review. Als je graag wilt dat de cache specifiek op 5 feb online komt dan kun je niet vroeg genoeg zijn met het aanbieden er van.

Teveel cachers, meestal de newby leggers, denken dat als ze de cache op 4 feb aanbieden, het sowieso op 5 feb online staat, totaal er niet aan denkend dat er misschien wel zoveel aan de cache(pagina) kan mankeren dat deze nog een aantal keren over en weer gaat tussen de eigenaar en de reviewer. En dan wordt ook nog wel eens vergeten dat die reviewer niet 24/7 (meer) aan het reviewen is. Of vergetend dat er een lijst is die van bovenaf naar beneden wordt afgewerkt. Niet op datum van binnenkomst, niet op datum dat bovenaan de cachepagina staat, maar op GCnummer. Oude nummers gaan steeds weer voor nieuwe nummers.

En zo vroeg mogelijk opsturen kan dus dit soort problemen voorkomen en dan valt er misschien nog te regelen dat de reviewer een gaatje over heeft om bewuste cache wel op een voorkeurdatum of zelfs voorkeur tijdstip online kan zetten. Het is niet altijd een kwestie van willen, maar vooral van kunnen. Reviewen gebeurt in de reviewer zijn eigen, spaarzame, vrije tijd en niet in een of andere baas zijn tijd :rolleyes:

Oké, misschien ben ik wat naïef in deze materie. Maar onwetend zondigt men niet, dus ik kom erop terug. Goed weekend.

Geplaatst (bewerkt)
Hoeveel moet je er gevonden hebben om er een te kunnen plaatsen, vind jij? Volgens mij zijn het twee verschillende disciplines, vinden en leggen, bedoel ik dan. Het zou maar zo kunnen dat ik in het leggen meer energie wil stoppen dan in het vinden. Nu al heb ik met het ontwerpen veel genoegen mogen beleven. Het betreft zowel een mystery als een, qua afstand, , grote multi. Ik vind het wel prima zo. En je hoeft toch geen hartaanval gehad te hebben om een goede hartchirurg te zijn, toch?!. Bedankt voor je tips, ik neem ze zeker ter harte, en goed weekend.

Balanza, ik bedoel dit niet verkeerd. Mensen zijn enthousiast om een cache te leggen en hebben vaak hele leuke ideeën. Prima. Maar ik ben al vaak genoeg caches tegen gekomen van leggers die er zelf maar weinig gedaan hadden die 10 meter naast een andere puzzelcache lagen, of op een tussen-WP van een multi. Ik laat hier geen voorbeelden zien om de leggers nog een beetje in hun waarde te laten, maar ik kan er zo een heleboel opnoemen.

Dat krijg je als je caches gaat leggen terwijl je niet eens je eigen omgeving hebt leeg gecached.

Daarom moet je eerst een goed beeld hebben van de caches die liggen in de omgeving waar jij je cache wil leggen. Zo te zien zit je omgeving Eindhoven. Daar liggen heel veel caches. Er zal vast nog wel ruimte zijn voor nog een cache, maar als je zelf nog maar weinig gecached hebt dan weet je niet zomaar waar, want een puzzelcachestip kan heel ergens anders staan dan waar hij ligt dus daaruit kun je het niet opmaken.

De vergelijking met een hartchirurg vind ik wel vergezocht. Geen appelen met peren vergelijken.

Je kunt dus niet zomaar zeggen dat je er een bepaald aantal moet hebben gedaan om er een neer te leggen. Zijn er maar weinig in jouw omgeving dan kun je lekker je gang gaan, liggen er veel in je omgeving dan moet je zorgen dat je eerst eens een goed beeld hebt van wat er waar ligt.

Denk er nog eens over na zou ik zeggen en zoek in ieder geval goed uit of je niemand in de weg zit.

bewerkt door Kiddooz
Geplaatst (bewerkt)

Er is al vaker een discussie geweest over hoeveel caches je gedaan moet hebben om er eentje te leggen. Omdat je bijv. in dezelfde tijd 20 oppikkers kan doen dan menige lange multi, is dit niet iets om als regel in te stellen. Je moet het anders zien, als je weet wat er allemaal mogelijk is kan dat je zelf ook inspireren. Dit voorkomt dat het een cache wordt waar iedereen maar negatief over gaat doen, daar wordt je zelf als legger ook niet vrolijk van.

Als je om speciale redenen een cache op een bepaalde datum online wilt laten komen kan dat normaal gesproken wel geregeld worden, Kruimeldief is zeker bereid daar aan mee te werken. Maar dan moet je inderdaad iets meer tijd uittrekken. Twee weken van te voren melden is dan wel erg kort van te voren, voor hetzelfde geld heeft Kruimel 2 weken vakantie :ph34r:. Nog af gezien van dingen die nog niet helemaal kloppen aan de cache/op de cache pagina.

En verder, om bij Kiddooz aan te sluiten, als je weet waar de caches bij jou in de buurt liggen dan voorkomt dat dat een cache te dicht bij een andere cache komt te liggen. Alhoewel dat zelfs geen garantie is...

bewerkt door TheFalcon
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...