Spring naar bijdragen

Hoe zoek je een bepaald soort cache?


Jan & Simonne

Aanbevolen berichten

Als we op zoek willen naar een bepaald soort cache (b.v. virtuals), kun je dat dan ergens selecteren?

Ik zie, dat er mensen zijn die een virtual hebben gelogd in b.v. Amerika.

Hoe kom ik er achter, waar in een bepaald land of gebied virtuals (of multi's of pickups) aanwezig zijn?

Ik kan me niet voorstellen, dat deze mensen de hele kaart van Amerika via google cache searc gaan afzoeken.

Of moet je daar premium member voor zijn?

Groeten,

Simonne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als je premium member bent kun je inderdaad aanklikken welke soort caches je op de kaart wil zien. Bijv. alleen maar traditonals. Als je dan ergens op vakantie heen gaat kun je voor dat gebied zoeken op de bepaalde caches die je wilt.(of allemaal)

Als je geen premium bent dan krijg je alle caches of je nu wilt of niet :lol1:

 

 

Succes met het vinden van wat je zoekt!!!!!!!!!!!!!! (een heleboel caches :D ....)

 

AnneBijoux

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als we op zoek willen naar een bepaald soort cache (b.v. virtuals), kun je dat dan ergens selecteren?

Ik zie, dat er mensen zijn die een virtual hebben gelogd in b.v. Amerika.

Hoe kom ik er achter, waar in een bepaald land of gebied virtuals (of multi's of pickups) aanwezig zijn?

Ik kan me niet voorstellen, dat deze mensen de hele kaart van Amerika via google cache searc gaan afzoeken.

Of moet je daar premium member voor zijn?

Groeten,

Simonne

 

Hoi Simonne

Een simpele manier.

Je gaat naar het profiel van iemand waarvan je weet dat die van die virtuals gedaan heeft.

Je klikt er eentje aan en klikt dan onder aan de pagina op de tekst "find nearby caches of this type"en je krijgt er een heleboelin die streek. Zo kan je een hele tijd bezig zijn

Groetjes Cirkel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als we op zoek willen naar een bepaald soort cache (b.v. virtuals), kun je dat dan ergens selecteren?

Ik zie, dat er mensen zijn die een virtual hebben gelogd in b.v. Amerika.

Hoe kom ik er achter, waar in een bepaald land of gebied virtuals (of multi's of pickups) aanwezig zijn?

Ik kan me niet voorstellen, dat deze mensen de hele kaart van Amerika via google cache searc gaan afzoeken.

Of moet je daar premium member voor zijn?

Groeten,

Simonne

 

Hoi Simone,

 

Welkom in de mysterieuze wereld van geocaching.

De caches die zeer waarschijnlijk bedoeld (bv in Amerika) zijn geen virtuele caches, maar waren ooit locationless caches. Sinds een paar jaar zijn die ondergebracht bij waymarking.com.

Het waren ook helemaal geen caches zoals eigenlijk bedoeld is. Iemand plaatste een cachebeschrijving met als opdracht: plaats een foto van een molen en je kan de cache "loggen" als gevonden.

Dus zonder GPS struunde iedereen het internet af op zoek naar een molen.

En nieuwe virtuele caches mogen ook niet meer, de oudere die nog actief zijn kan je nog wel loggen.

 

Zoeken kan je doen zoals Cirkel aangeeft of je zoekt op coordinaten en dan alle dichtbijzijnde caches. Kijk maar eens onder het tabje "Hide and seek". Veel plezier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als we op zoek willen naar een bepaald soort cache (b.v. virtuals), kun je dat dan ergens selecteren?

Ik zie, dat er mensen zijn die een virtual hebben gelogd in b.v. Amerika.

Hoe kom ik er achter, waar in een bepaald land of gebied virtuals (of multi's of pickups) aanwezig zijn?

Ik kan me niet voorstellen, dat deze mensen de hele kaart van Amerika via google cache searc gaan afzoeken.

Of moet je daar premium member voor zijn?

Groeten,

Simonne

 

Hoi Simonne

Een simpele manier.

Je gaat naar het profiel van iemand waarvan je weet dat die van die virtuals gedaan heeft.

Je klikt er eentje aan en klikt dan onder aan de pagina op de tekst "find nearby caches of this type"en je krijgt er een heleboelin die streek. Zo kan je een hele tijd bezig zijn

Groetjes Cirkel

 

 

Hoi Cirkel,

Ik moet inderdaad eerlijk toegeven, dat ik daarnet ook al bij jullie rondgesnuffeld heb.... :blush:

En ook al een paar nummers genoteerd heb voor verder onderzoek.

Ik zal Jan vanavond vragen, om een premium membership account te maken.

Groetjes en tot vrijdag/zaterdag!

Simonne

 

 

Hoi Simone,

 

Welkom in de mysterieuze wereld van geocaching.

De caches die zeer waarschijnlijk bedoeld (bv in Amerika) zijn geen virtuele caches, maar waren ooit locationless caches. Sinds een paar jaar zijn die ondergebracht bij waymarking.com.

Het waren ook helemaal geen caches zoals eigenlijk bedoeld is. Iemand plaatste een cachebeschrijving met als opdracht: plaats een foto van een molen en je kan de cache "loggen" als gevonden.

Dus zonder GPS struunde iedereen het internet af op zoek naar een molen.

En nieuwe virtuele caches mogen ook niet meer, de oudere die nog actief zijn kan je nog wel loggen.

 

Zoeken kan je doen zoals Cirkel aangeeft of je zoekt op coordinaten en dan alle dichtbijzijnde caches. Kijk maar eens onder het tabje "Hide and seek". Veel plezier.

 

Hartelijk dank voor deze aanvulling!

Ik ga er eens wat verder in duiken!

Simonne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn ook zogenoemde Bookmark Lists waarop je ze kunt vinden, bijvoorbeeld:

Armchair Caches van Haggis Hunter of

Couch Caches van Packman5, die vindt je snel door bijvoorbeeld bij deze cache te kijken GCA7AD

 

Maar let op dat niet alle caches die op die bookmarklijsten ook bedoeld zijn om vanuit de luie stoel te loggen!

Sommige cache'leggers' vinden het erg vervelend dat hun virtualcache gedegradeerd wordt tot een luie-stoel-cache, en willen gewoon dat alleen mensen die echt op de lokatie zijn geweest hun cache loggen.

Er zijn al diverse virtuals daardoor gearchiveerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...