Spring naar bijdragen

nieuwe punten berekenen


Biegstra

Aanbevolen berichten

Ik heb twee punten in WGS84 notatie. Verder heb ik een Garmin Etrex VistaCX. Ik zou nu het volgende willen doen:

- de werkelijke afstand tussen deze twee punten vinden

- een van de twee punten 'verplaatsen' naar een punt op dezelfde afstand als eerder, maar b.v. 80 graden anders, dus een hoekverplaatsing.

Hoe kan ik dat met dit apparaat doen? Als het niet met dit apparaat kan, hoe kn ik dit dan wel regelen? Welke programmatuur heb ik dan nodig?

 

Groet, Biegstra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb de oplossing niet uitgewerkt maar ik roep even twee dinegen:

 

Maak een route met deze twee punten. Dan weet je de afstand.

Ju kunt ook punt 1 op de kaart kiezen en dan zoeken naar het tweede punt dan word ook de afstand aangegeven.

Projecteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb twee punten in WGS84 notatie. Verder heb ik een Garmin Etrex VistaCX. Ik zou nu het volgende willen doen:

- de werkelijke afstand tussen deze twee punten vinden

- een van de twee punten 'verplaatsen' naar een punt op dezelfde afstand als eerder, maar b.v. 80 graden anders, dus een hoekverplaatsing.

Hoe kan ik dat met dit apparaat doen? Als het niet met dit apparaat kan, hoe kn ik dit dan wel regelen? Welke programmatuur heb ik dan nodig?

 

Groet, Biegstra

Punten in de Etrex stoppen. ga naar kaart en dan menu en dan optie meet afstand. Ga met pijltje naar het eerste punt tot het oplicht en dan enter, dan pijltje verplaatsen naar tweede punt tot het oplicht (geen enter want dan kan je opnieuw beginnen) Rechtsboven staat afstand + hoek noord waar. Dan find, kies waypoint en neem eerste punt, dan menu en optie projecteer, neem gevonden afstand en de hoek + die 80 graden van jou en je hebt het tweede punt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb twee punten in WGS84 notatie.
Blijft de vraag wat je hiermee bedoelt.

Je hebt twee punten. Deze hebben een afstand en ook een onderlinge richting. Dat hangt niet af van het gebruikte datum (WGS 84).

 

Je krijgt die punten aangeleverd in een bepaalde notatie, ik neem aan dat het lengte/breedte is.

Ook dit heeft geen invloed op de afstand. Wel kan het enige invloed op de richting hebben, maar eigenlijk niet op de hoekverdraaiing. Je kunt namelijk een iets andere noordrichting hebben.

 

Kijk eens naar wat datum is. Vermoedelijk denk je dat WGS 84 aangeeft dat de positie in graden en minuten lengte en breedte wordt genoteerd, maar dat is niet zo. WGS 84 is een model van de aarde, en je kunt posities daarop in allerlei notaties aanduiden, o.a. UTM, dat is in meters oost en noord.

bewerkt door Lex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...