Spring naar bijdragen

Mapsource op OSx met VMware of Parallels ervaring?


ian3

Aanbevolen berichten

Omdat Mapsource bij mijn weten nog steeds niet op (MAC) OSx verkrijgbaar is:

Heeft iemand ervaring met het draaien van Mapsource met Topo kaarten (nederland) onder VMware Fusion of Parallels Desktop op de MAC. (Intel, Leopard) ?

Of zijn er nog andere alternatieven ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Heb hem nu draaien met VM-ware. Gaat tot nu toe zonder problemen inclusief het laden van map's, waypoints en routes.

Ik ben namelijk bang dat het beschikbaar komen van de MAC software nog wel even aan kan duren. (Zie andere topic's over Mapsource en MAC).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Omdat Mapsource bij mijn weten nog steeds niet op (MAC) OSx verkrijgbaar is:

Heeft iemand ervaring met het draaien van Mapsource met Topo kaarten (nederland) onder VMware Fusion of Parallels Desktop op de MAC. (Intel, Leopard) ?

Of zijn er nog andere alternatieven ?

 

 

Ik heb het werkend op een MacBook met Parallels in 2GB RAM. Werkt prima. Snel en betrouwbaar. Bijna geen verschil te merken met Windows op een pc eigenlijk. Met 1GB is het wat lastig.

Het enige nadeel is dat je niet je tracks direct naar Google Earth kunt exporteren omdat je dan de Google Earth van Windows in je virtuale machine moet gebruiken en daar begin ik niet aan. Tracks saven als GPX en openen in je Mac met GE kan natuurlijk wel.

Het is wat carambalig dat het zo moet maar aan de andere kant ziet die taakbalk van Windows op je Mac er wel leuk uit, helemaal als je 'm naar je dock minimized B)

Het geeft je het gevoel dat je Windows te slim af bent met je Mac en het werkt ook nog goed, ook voor andere dingen die absoluut XP nodig hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...