ian3 Geplaatst 20 december 2007 Geplaatst 20 december 2007 Omdat Mapsource bij mijn weten nog steeds niet op (MAC) OSx verkrijgbaar is: Heeft iemand ervaring met het draaien van Mapsource met Topo kaarten (nederland) onder VMware Fusion of Parallels Desktop op de MAC. (Intel, Leopard) ? Of zijn er nog andere alternatieven ?
GeoGerard Geplaatst 27 december 2007 Geplaatst 27 december 2007 Ik meen laatst op de Garmin site gelezen te hebben dat dit bedrijf spoedig met nog meer Mac software komt. Even geduld nog ...
ian3 Geplaatst 1 januari 2008 Auteur Geplaatst 1 januari 2008 Heb hem nu draaien met VM-ware. Gaat tot nu toe zonder problemen inclusief het laden van map's, waypoints en routes. Ik ben namelijk bang dat het beschikbaar komen van de MAC software nog wel even aan kan duren. (Zie andere topic's over Mapsource en MAC).
Onwaarschijnlijk Geplaatst 13 januari 2008 Geplaatst 13 januari 2008 Omdat Mapsource bij mijn weten nog steeds niet op (MAC) OSx verkrijgbaar is:Heeft iemand ervaring met het draaien van Mapsource met Topo kaarten (nederland) onder VMware Fusion of Parallels Desktop op de MAC. (Intel, Leopard) ? Of zijn er nog andere alternatieven ? Ik heb het werkend op een MacBook met Parallels in 2GB RAM. Werkt prima. Snel en betrouwbaar. Bijna geen verschil te merken met Windows op een pc eigenlijk. Met 1GB is het wat lastig. Het enige nadeel is dat je niet je tracks direct naar Google Earth kunt exporteren omdat je dan de Google Earth van Windows in je virtuale machine moet gebruiken en daar begin ik niet aan. Tracks saven als GPX en openen in je Mac met GE kan natuurlijk wel. Het is wat carambalig dat het zo moet maar aan de andere kant ziet die taakbalk van Windows op je Mac er wel leuk uit, helemaal als je 'm naar je dock minimized Het geeft je het gevoel dat je Windows te slim af bent met je Mac en het werkt ook nog goed, ook voor andere dingen die absoluut XP nodig hebben.
Team JuTeP Geplaatst 12 februari 2008 Geplaatst 12 februari 2008 Sinds kort is er Garmin Bobcat als alternatief voor Mapsource op de mac. Zie deze link. Het is nog een beta versie maar langzaam aan komt er wat macstuff uit de ontwikkelkeuken van Garmin.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden