Spring naar bijdragen

google earth | geocaching kml onder Linux


ds-polleke

Aanbevolen berichten

ik werk al een tijdje met linux en ondanks het feit dat GSAK er niet op werkt wil ik in ieder geval een deel van het werk onder Linux doen (prove of concept)

 

het eerste probleem waar ik tegen aan loop is dat de KML van geocaching blijft " pollen" in plaats van gewoon de caches te laten zien.

 

ik heb de laatste nieuwe versie van de kml gedownload en Google earth up to dat gebracht maar het mag niet baten.. zijn er andere freaks in de buurt die het wel gelukt is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik denk dat hij bedoeld dat hij alleen maar blijft kijken of er caches zijn (het heen en weer lopende puntje) zonder dat er werkelijk caches in beeld komen.

De kml stopt met pollen zodra de caches in beeld staan. Als je dan het beeld weer verschuift of veranderd gaat hij weer opnieuw pollen.

 

edit, 1x de tekst is wel genoeg :-) ergens met posten was iets fout gegaan waardoor de tekst er 2x ingezet was.

bewerkt door blazez
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat hij bedoeld dat hij alleen maar blijft kijken of er caches zijn (het heen en weer lopende puntje) zonder dat er werkelijk caches in beeld komen.

De kml stopt met pollen zodra de caches in beeld staan. Als je dan het beeld weer verschuift of veranderd gaat hij weer opnieuw pollen.

 

Ik denk dat hij bedoeld dat hij alleen maar blijft kijken of er caches zijn (het heen en weer lopende puntje) zonder dat er werkelijk caches in beeld komen.

De kml stopt met pollen zodra de caches in beeld staan. Als je dan het beeld weer verschuift of veranderd gaat hij weer opnieuw pollen.

 

inderdaad

inderdaad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind die hele KML-dinges in Google Earth maar een onding. Voor je het weet zit je op je 'maximum views', en dan is het uit met de pret.

 

Nee, dan kan je maar beter via de Google Maps op geocaching.com of hier interessante caches bij elkaar sprokkelen, via de geo-* tools de GPX-files downloaden, via GPSBabel er een KML van maken en die dan in GE openen. Of gewoon meteen uploaden naar je GPS-receiver.

 

Ikzelf heb een Python-scriptje in elkaar gedraaid dat GPX-files ophaalt, en de info verzamelt in een HTML-bestand waar ik dan zelf weer wat in knip en plak om uitprintbare cache-beschrijvingen te maken, plus kml en gpx files voor GE en de GPS respectievelijk.

 

Alleen het uploaden naar de GPS gaat niet, vanwege de USB_SUSPEND flag in de Ubuntu kernels. :thumbup: Gelukkig kan dat dan wel weer via de PC van mijn vrouw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...