lieuwe Geplaatst 13 november 2007 Share Geplaatst 13 november 2007 Als ik coordinaten invoer bij google earth "vlieg" ik altijd naar een verkeerde plek. Hoe komt dit? Heb ik google earth niet goed ingesteld? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lex Geplaatst 13 november 2007 Share Geplaatst 13 november 2007 (bewerkt) Geef eerst eens een voorbeeld van coördinaten zoals je ze invoert. En dan exact, met alle spaties en punten die je intikt. Kijk ook eens op het Notter-forum. 13 november 2007 bewerkt door Lex Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lieuwe Geplaatst 13 november 2007 Auteur Share Geplaatst 13 november 2007 Geef eerst eens een voorbeeld van coördinaten zoals je ze invoert.En dan exact, met alle spaties en punten die je intikt. Kijk ook eens op het Notter-forum. Voorbeeld: 52.25740/5.28400 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lieuwe Geplaatst 13 november 2007 Auteur Share Geplaatst 13 november 2007 Geef eerst eens een voorbeeld van coördinaten zoals je ze invoert. En dan exact, met alle spaties en punten die je intikt. Kijk ook eens op het Notter-forum. Voorbeeld: 52.25740/5.28400 Heb ook gekeken op Notter-forum... niets gevonden wat me helpt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quaerens Geplaatst 13 november 2007 Share Geplaatst 13 november 2007 Wat is de goede plek van de volgende twee? één twee Kortom, haal je misschien dd.ddddd en dd mm.mmm door elkaar? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lex Geplaatst 13 november 2007 Share Geplaatst 13 november 2007 Jouw notatie wordt geslikt door GE. Je kunt ook de / vervqngen door een spatie. Maar zoals Quarens al opmerkt, misschien is niet ddd.ddddd maar ddd mm.mmm bedoeld. Dit moet echter anders geschreven zijn dan jij het schrijft. In GE kun je in dat geval invullen: 52 25.740 5 28.400 of 52 25.740/5 28.400 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hneel Geplaatst 13 november 2007 Share Geplaatst 13 november 2007 GE is best slim en pikt gewoon meerdere soorten formaten. dd.dddd, dd mm.mmm of dd mm ss, komt gewoon allemaal goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lieuwe Geplaatst 14 november 2007 Auteur Share Geplaatst 14 november 2007 Wat is de goede plek van de volgende twee?één twee Kortom, haal je misschien dd.ddddd en dd mm.mmm door elkaar? Twee is inderdaad de goeie locatie... Bedankt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
opa81 Geplaatst 11 januari 2008 Share Geplaatst 11 januari 2008 Kijk anders ook eens op deze website: www.gpscoordinaten.nl Daar kun je ook adressen ingeven werkt echt super. Andre Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Uden_ Geplaatst 16 januari 2008 Share Geplaatst 16 januari 2008 een oud draadje, maar ik liep hier vandaag ook tegenaan en heb inmiddels een oplossing gevonden (misschien handig voor diegenen die hier net als ik via Google op terecht komen...) Als je in Google Earth een nieuwe Plaatsmarkering toevoegd (of een bestaande copieerd en aanpast), dan moet je als eerste de coordinaten opgeven. Google Earth is hier gelukkig flexibel in en accepteerd verschillende formaten. Belangrijk is om te weten dat een Plaatsmarkering behalve een Positie-coordinaat , ook een Weergave-coordinaat (3e tabblad) heeft. Deze bepaalt hoe de Plaatsmarkering wordt getoond! Het probleem is dat de weergave coordinaat automatisch wordt gevuld met de coordinaat waar, op het moment van aanmaken, je muis is gepositioneerd. Als je een bestaande Plaatsmarkering copieert en de Positie-coordinaat aanpast wordt de Weergave-coordinaat niet automatisch mee veranderd. De oplossing is dus in beide gevallen om de Weergave-coordinaat gelijk te trekken met de Positie-coordinaat. Succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jan & Simonne Geplaatst 17 januari 2008 Share Geplaatst 17 januari 2008 Ik "knip en plak" gewoon de complete coördinaat van de cache in GE. Gaat prima. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hneel Geplaatst 17 januari 2008 Share Geplaatst 17 januari 2008 Ik heb zelf een tooltje geschreven waarmee ik een coordinaat kan invoeren (maakt niet uit welk formaat) en het kan laten weergeven op google maps. Mijn plan is om dit in de nabije toekomst beschikbaar te stellen. Maar dan moet ik nog wel e.e.a. aan de afwerking doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gpsannes Geplaatst 17 januari 2008 Share Geplaatst 17 januari 2008 Ik heb zelf een tooltje geschreven waarmee ik een coordinaat kan invoeren (maakt niet uit welk formaat) en het kan laten weergeven op google maps. Mijn plan is om dit in de nabije toekomst beschikbaar te stellen. Maar dan moet ik nog wel e.e.a. aan de afwerking doen. Ben benieuwd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Uden_ Geplaatst 17 januari 2008 Share Geplaatst 17 januari 2008 Ik "knip en plak" gewoon de complete coördinaat van de cache in GE. Gaat prima. Dit deel gaat bij mij ook goed. Dit is het probleem niet. Net als bij het eerste berichtje was ik niet tevreden met de weergave. In mijn geval zoomt Google Earth uit tot het gezichtspunt zich ergens tussen de aarde en de maan bevindt: ik krijg de hele aarde te zien elke keer als ik een nieuwe markering aanmaak! De weergave kun je aanpassen in het 3e tabblad (maar misschien ook op een andere manier). Ik heb zelf een tooltje geschreven waarmee ik een coordinaat kan invoeren (maakt niet uit welk formaat) en het kan laten weergeven op google maps. Mijn plan is om dit in de nabije toekomst beschikbaar te stellen. Maar dan moet ik nog wel e.e.a. aan de afwerking doen. Geef je dan ook de naam/beschrijving van de cache aan de coordinaat mee? Ik heb ook zoiets proberen te maken voor Google Earth. Mijn probleem was dat het gegenereerde KML-bestand (een XML dialect) allerlei diacriten bevatte en daardoor niet kon worden gelezen (ook niet door een aantal andere programma's, zoals POIedit). Heb je hier ook last mee gehad? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hneel Geplaatst 29 januari 2008 Share Geplaatst 29 januari 2008 Ik heb zelf een tooltje geschreven waarmee ik een coordinaat kan invoeren (maakt niet uit welk formaat) en het kan laten weergeven op google maps. Mijn plan is om dit in de nabije toekomst beschikbaar te stellen. Maar dan moet ik nog wel e.e.a. aan de afwerking doen. Ben benieuwd! Het programma is af. Zie dit topic Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden