Spring naar bijdragen

Metrogold


RMBS

Aanbevolen berichten

Ik zat op marktplaats te kijken en toen kwam ik Metrogold tegen. Metrogold zorgt ervoor dat metroguide autorouting ondersteund o.i.d. Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand hier meer uitleg over geven. Ik heb al de zoekfunctie ingeschakelt van het forum ,maar dat leverde niets op.

Is dit de moeite waard en kan dit op alle toestellen die daar de mogelijkheid voor hebben? :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik zat op marktplaats te kijken en toen kwam ik Metrogold tegen. Metrogold zorgt ervoor dat metroguide autorouting ondersteund o.i.d. Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand hier meer uitleg over geven. Ik heb al de zoekfunctie ingeschakelt van het forum ,maar dat leverde niets op.

Is dit de moeite waard en kan dit op alle toestellen die daar de mogelijkheid voor hebben? :wine:

 

 

 

Marktplaats? Ik heb het van de website www.geodude.nl

 

Je kunt daar de gratis versie MetroWiz proberen en daarna de betaalde versie metrogold voor maar enkele dollars kopen. Op de website ook uitleg met een forum.

 

Het werkt grandioos :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het van de website www.geodude.nl

 

Inderdaad via Geodude. Metrogold werkt wat makkelijker en kost maar 6 dollar en voor dat geld zijn de Metroguide kaarten gelijk routeerbaar. Een stuk goedkoper dan City Select of City Navigator aanschaffen. Je GPS moet hier uiteraard wel voor geschikt zijn, dat zijn ze niet allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De hoeveelheid informatie die op je GPS verschijnt bij het naderen van een afslag is wel een stuk minder. Citynavigator laat meestal weten wat er op de borden staat bij de afslag, maar Metroguidegold zegt slechts rechtsaf op A12 oid. Bij grote drukke ingewikkelde verkeerspleinen is het dan vaak toch lastig de juiste afslag te pakken merkte ik, maar misschien is dat ff wennen.

Niet dat fout rijden zo erg is, want ff later hoor toch je hoe je nieuwe route is :-)

t'is wel lekker tsjiep.

bewerkt door Mars Express
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben even naar de site geweest van de geodude.

Nu zie ik dat het programma Compatible is met oa de etrex c serie.

Nu heb ik gehoord dat metroguide niet goed samen gaat met de Vista C (waarom niet, heb ik nog nooit begrepen) Maar als ik het goed begrijp is metrogold in combinatie met metroguide... ,toch? (Ik heb namelijk metroguide V8)

Betekent dat dan ook ,dat dat ,met de Vista C dus niet gaat lukken.

Of zie ik dat verkeerd?

bewerkt door RMBS
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Vista c was toch ook te koop met city select etc dus waarom zou het niet werken?

City select is toch iets anders dan metroguide?

Ik heb begrepen dat de Vista C niet goed zou werken met metroguide V8.

Volgens mij heb ik dat zelfs hier op het forum gelezen als ik me niet vergis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had begrepen dat metrogold samen ging met metroguide.

Maar het is dus een appart programma, misschien een domme vraag maar welk kaart materiaal gebruikt hij dan, voor routing.

 

[quote]Geeft mi geen problemen maar is niet aan te raden omdat je dan de mogelijkheden van routing moet missen. (verkooptechnisch dus)

 

Dus als ik geen gebruik wil maken van routing kan ik metroguide wel degelijk gebruiken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had begrepen dat metrogold samen ging met metroguide.

Maar het is dus een appart programma, misschien een domme vraag maar welk kaart materiaal gebruikt hij dan, voor routing.

 

[quote]Geeft mi geen problemen maar is niet aan te raden omdat je dan de mogelijkheden van routing moet missen. (verkooptechnisch dus)

 

Dus als ik geen gebruik wil maken van routing kan ik metroguide wel degelijk gebruiken?

 

Het is eigenlijk heel simpel: als je Metrogold op je PC installeert, verandert Metroguide Europe V8 in: Metroguide Europe V8 (Gold). Als je vervolgens Metroguide kaarten gaat laden vanuit Mapsource naar je GPS, zijn de Metroguide kaarten gelijk routeerbaar. Je kan dan navigeren naar zowel adressen en coordinaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net contact gehad met http://www.gps-garmin.nl/etrex_vista_c.html

en die schreven dit,

 

Ik ben benieuwd wie u heeft afgeraden om de MetroGuide V8 in de Garmin Etrex Vista C te gebruiken.

 

De MetroGuide kan namelijk prima in de Vista C worden geladen.

 

Het is echter wel zo dat de Etrex Vista met ander kaartmateriaal, namelijk de City Navigator, ook zelf routes kan berekenen,

en dat kan (helaas) niet met de MetroGuide. Maar om je positie op de kaart te zien, directe routes en tracks te volgen is de MetroGuide

prima bruikbaar.

 

Het is me nu allemaal een stuk duidelijker geworden ,ook dankzij jullie antwoorden en uitleg.

Heel erg bedankt.

Ik zal metrogold op m'n computer instaleren. :hammer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...