Remon Geplaatst 1 november 2007 Geplaatst 1 november 2007 Overmorgen reis ik per OV naar een stad waar ik onbekend ben. Nu vraag ik me af, bestaat er een site of toepassing waar ik coördinaten kan opvragen na het aanklikken op een kaartje, zoals Google Maps? Dus, ik klik een evenementenhal en een bushalte aan op een kaartje/satellietbeeld, krijg de gegevens die ik in mijn eTrex H kan zetten, zodat ik weet bij welke bushalte ik uit moet stappen en welke kant ik uit moet lopen bij het verlaten van de bus. Bij Google Maps staan er wel iets van coördinaten in de adresbalk, maar deze zijn niet bruikbaar in de eTrex? Ik moet een WGS84 (uit het blote hoofd) coördinaat hebben.
geowandelaar Geplaatst 1 november 2007 Geplaatst 1 november 2007 (bewerkt) Ja hoor die bestaat wel, je moet alleeen wel eerst even de eenheid instellen op de site. Dit staat links in het menu. http://www.gpscoordinaten.nl/ Volg dit adres en zoek je straat, klik maar aan en boven in staan de coordinaten. Groeten Geowandelaar 1 november 2007 bewerkt door geowandelaar
Peetee Geplaatst 1 november 2007 Geplaatst 1 november 2007 Hij is er niet echt voor bedoeld, maar misschien kun je met de site http://www.afstandmeten.nl/ uit de voeten?
Remon Geplaatst 1 november 2007 Auteur Geplaatst 1 november 2007 bedankt voor de tips, hier kon ik wat mee! De waypoints zitten inmiddels in mijn eTrexje!
flatfisher Geplaatst 1 november 2007 Geplaatst 1 november 2007 Overmorgen reis ik per OV naar een stad waar ik onbekend ben. Nu vraag ik me af, bestaat er een site of toepassing waar ik coördinaten kan opvragen na het aanklikken op een kaartje, zoals Google Maps? Dus, ik klik een evenementenhal en een bushalte aan op een kaartje/satellietbeeld, krijg de gegevens die ik in mijn eTrex H kan zetten, zodat ik weet bij welke bushalte ik uit moet stappen en welke kant ik uit moet lopen bij het verlaten van de bus. Bij Google Maps staan er wel iets van coördinaten in de adresbalk, maar deze zijn niet bruikbaar in de eTrex? Ik moet een WGS84 (uit het blote hoofd) coördinaat hebben. Ik snap je niet helemaal. Ik heb net gekeken op Google-Earth, prik een speldje bij mijn voordeur et voila, de coordinaten staan in een venster. Beetje knippen en plakken en ik heb ze in mapsource staan (maar dat zou net zo goed bijv. EasyGPS kunnen zijn) en kan ze naar mijn GPS sturen. Of ik schrijf ze over en voer ze handmatig in, zou ook kunnen. Bij EXTRA, OPTIES kan je breedte en lengtenotatie opgeven, maak hier van graden, decimale minuten en je krijgt dezelfde notatie zoals op geocaching.com gebruikelijk is. Waarschijnlijk staat je Etrex H ook daarop ingesteld. Evengoed zou je je GPS natuurlijk ook op de notatie kunnen instellen die bij Google Earth gebruikelijk is: graden, minuten, seconden. Voor de volledigheid: de getalsnotatie staat min of meer los van de gebruikte kaartdatum, waarbij WGS84 inderdaad de meest gebruikelijke is, zeker wanneer een 'global' systeem gebruikt wordt. Slechts bij kaarten die veel detail weergeven en dus van een klein gebied zijn, wordt wel eens een andere kaartdatum gebruikt. Maar ik zou gokken dat de kaarten van Google allemaal WGS 84 als kaartdatum kennen.
Aanbevolen berichten