Semmyb Geplaatst 5 januari 2010 Geplaatst 5 januari 2010 hej lees zo net op het zweedse geocache forum dat het nu mogelijk is om spoiler fotos als POI in de oregon te plaatsen. Er zijn tot nog toe alleen tests gedaan met de 300 en de 550...heeft er hier ook iemand ervaring mee??
Gast Geplaatst 5 januari 2010 Geplaatst 5 januari 2010 Even in het goede subforum geplaatst en onderwerpregel aangepast voor de verduidelijking van het onderwerp
Semmyb Geplaatst 5 januari 2010 Auteur Geplaatst 5 januari 2010 Even in het goede subforum geplaatst en onderwerpregel aangepast voor de verduidelijking van het onderwerp oki bedankt voor de hulp
Nijen Geplaatst 5 januari 2010 Geplaatst 5 januari 2010 Bedoel je plaatjes/foto's op de GPS zetten? Of wat anders?
Semmyb Geplaatst 5 januari 2010 Auteur Geplaatst 5 januari 2010 Bedoel je plaatjes/foto's op de GPS zetten? Of wat anders? dat is iid wat ik bedoel...dus fotos die bij een cache horen, en een aanwijzing kunnen geven waar een cache verstopt ligt
Nijen Geplaatst 5 januari 2010 Geplaatst 5 januari 2010 (bewerkt) Nou ik kan gewoon plaatjes en foto's op mijn GPS zetten.. 1. GPS op de pc aansluiten 2. Open de bestandsmap ''Garmin'' 3. Open de bestandsmap ''Profiles'' 4. En in het mapje ''Profiles'' kun je allemaal plaatjes, afbeeldingen en foto's plakken. 5. Als ik mijn GPS (Oregon 400t) aanzet, en ik open de applicatie ''Foto album'' dan staan daar de plaatjes etc. Het is niet handig om er heel veel foto's etc. op te zetten. Want er is geen duidelijk overzicht, als je dus de allerlaatste foto van de 100 wilt bekijken, moet je eerst langs de 99 daarvoor bladeren. 5 januari 2010 bewerkt door Nijen
Le Comte Geplaatst 5 januari 2010 Geplaatst 5 januari 2010 Het kan nog veel mooier: je kunt spoilerfoto's op de kaart laten weergeven bij de betreffende cachelocatie!! Je moet de laatste officiële versie van GSAK gebruiken en de laatste officiële firmware op je Oregon geïnstalleerd hebben. Het werkt als volgt: - installeer spoilersync - maak een gpx-bestand aan, bijvoorbeeld met behulp van GSAK, waarvan je de spoilers wil zien - laat spoilersync de spoilerfoto's ophalen. Gebruik de volgende instellingen: - Force waypoint names to GC prefix... - Create web pages for spoilers and index.html - installeer in GSAK de macro spoiler2overlay - voer de macro spoiler3overlay uit in GSAK. Het gegenereerde bestand moet op je Oregon of het geheugenkaartje van de Oregon staan, en wel in de map Garmin/CustomMaps. Deze map moet je eerst even aanmaken, bijvoorbeeld met windows verkenner. Bij mij werkt het . Als je nog vragen hebt, dan laat het maar even weten. het zou ook leuk zijn als je wat laat horen als het gelukt is.
GEO BEAR Geplaatst 5 januari 2010 Geplaatst 5 januari 2010 Met enige aandacht volgde is dit draadje en ik moet zeggen, perfecto... Het was geen spoiler waar ik een upload voor deed, maar het plaatje staat wel degelijk als een 'fotootje' bij de cache. Ik weet niet of deze al eerder gepost is, maar wat een goede tip, dank!
Semmyb Geplaatst 5 januari 2010 Auteur Geplaatst 5 januari 2010 Het kan nog veel mooier: je kunt spoilerfoto's op de kaart laten weergeven bij de betreffende cachelocatie!! Je moet de laatste officiële versie van GSAK gebruiken en de laatste officiële firmware op je Oregon geïnstalleerd hebben.Het werkt als volgt: - installeer spoilersync - maak een gpx-bestand aan, bijvoorbeeld met behulp van GSAK, waarvan je de spoilers wil zien - laat spoilersync de spoilerfoto's ophalen. Gebruik de volgende instellingen: - Force waypoint names to GC prefix... - Create web pages for spoilers and index.html - installeer in GSAK de macro spoiler2overlay - voer de macro spoiler3overlay uit in GSAK. Het gegenereerde bestand moet op je Oregon of het geheugenkaartje van de Oregon staan, en wel in de map Garmin/CustomMaps. Deze map moet je eerst even aanmaken, bijvoorbeeld met windows verkenner. Bij mij werkt het . Als je nog vragen hebt, dan laat het maar even weten. het zou ook leuk zijn als je wat laat horen als het gelukt is. dit is nu precies wat ik bedoelde
GoudHaartje Geplaatst 6 januari 2010 Geplaatst 6 januari 2010 Bij mij werkt het . Als je nog vragen hebt, dan laat het maar even weten. het zou ook leuk zijn als je wat laat horen als het gelukt is. Nu gebruik ik altijd de macro voor de oregon waarmee mijn notes en corrected coordinates worden meegenomen. Gebeurd dat ook met deze macro ? Gr GH (wendy)
Le Comte Geplaatst 6 januari 2010 Geplaatst 6 januari 2010 Bij mij werkt het . Als je nog vragen hebt, dan laat het maar even weten. het zou ook leuk zijn als je wat laat horen als het gelukt is. Nu gebruik ik altijd de macro voor de oregon waarmee mijn notes en corrected coordinates worden meegenomen. Gebeurd dat ook met deze macro ? Gr GH (wendy) Nee, je krijgt alleen de spoilerfoto's.
GoudHaartje Geplaatst 6 januari 2010 Geplaatst 6 januari 2010 Bij mij werkt het . Als je nog vragen hebt, dan laat het maar even weten. het zou ook leuk zijn als je wat laat horen als het gelukt is. Nu gebruik ik altijd de macro voor de oregon waarmee mijn notes en corrected coordinates worden meegenomen. Gebeurd dat ook met deze macro ? Gr GH (wendy) Nee, je krijgt alleen de spoilerfoto's. Bedankt voor je antwoord. Ik heb de instructies opgevolg maar ik zie behalve de gewoonlijke icoontjes nix wat op een spoilerfoto wijst. Heb ik dan toch iets fout gedaan ? Heb je misschien een screenshot zodat ik een idee heb wat ik zou moeten zien ? Alvast bedankt voor je hulp. Groetjes GH
Le Comte Geplaatst 6 januari 2010 Geplaatst 6 januari 2010 Bij mij werkt het . Als je nog vragen hebt, dan laat het maar even weten. het zou ook leuk zijn als je wat laat horen als het gelukt is. Nu gebruik ik altijd de macro voor de oregon waarmee mijn notes en corrected coordinates worden meegenomen. Gebeurd dat ook met deze macro ? Gr GH (wendy) Nee, je krijgt alleen de spoilerfoto's. Bedankt voor je antwoord. Ik heb de instructies opgevolg maar ik zie behalve de gewoonlijke icoontjes nix wat op een spoilerfoto wijst. Heb ik dan toch iets fout gedaan ? Heb je misschien een screenshot zodat ik een idee heb wat ik zou moeten zien ? Alvast bedankt voor je hulp. Groetjes GH Zoiets:
GoudHaartje Geplaatst 7 januari 2010 Geplaatst 7 januari 2010 Bij mij werkt het . Als je nog vragen hebt, dan laat het maar even weten. het zou ook leuk zijn als je wat laat horen als het gelukt is. Nu gebruik ik altijd de macro voor de oregon waarmee mijn notes en corrected coordinates worden meegenomen. Gebeurd dat ook met deze macro ? Gr GH (wendy) Nee, je krijgt alleen de spoilerfoto's. Bedankt voor je antwoord. Ik heb de instructies opgevolg maar ik zie behalve de gewoonlijke icoontjes nix wat op een spoilerfoto wijst. Heb ik dan toch iets fout gedaan ? Heb je misschien een screenshot zodat ik een idee heb wat ik zou moeten zien ? Alvast bedankt voor je hulp. Groetjes GH Zoiets: Ja, probleem opgelost. Ik zoomde niet genoeg in. Als je inzoomt op 8 mtr zie je de foto's echt goed. Gaaf zeg. Heel erg bedankt. Groetjes Wendy
Le Comte Geplaatst 7 januari 2010 Geplaatst 7 januari 2010 ja, de foto's zoomen mee in en uit als je de kaart in en uitzoomt.
Aanbevolen berichten