Spring naar bijdragen

Tracks weergeven in Google Maps?


erka

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik ken en werk met de mogelijkheid om mijn Magellan .log trackfiles om te zetten naar .gpx files met Mapsend Lite of GPSBabel. Die .gpx files kun je importeren (openen) in Google Earth.

Ik zou willen weten of je de tracks ook in Google Maps zichtbaar kan maken, en zo ja hoe?

Iemand een idee?

 

Thanks,

 

Erka

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo allemaal,

 

Ik ken en werk met de mogelijkheid om mijn Magellan .log trackfiles om te zetten naar .gpx files met Mapsend Lite of GPSBabel. Die .gpx files kun je importeren (openen) in Google Earth.

Ik zou willen weten of je de tracks ook in Google Maps zichtbaar kan maken, en zo ja hoe?

Iemand een idee?

 

Thanks,

 

Erka

Wellicht niet helemaal wat je zoekt, maar dit kan met RoboGEO.

Ik gebruik RoboGEO om m.b.v. een trackfile de GPS-coördinaten van digitale foto's in de EXIF-headers te plaatsen. Als je een trackfile in RoboGeo opent, dan kun je deze naar Google maps (en/of Google Earth) exporteren.

Zie http://www.robogeo.com/home/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt allemaal,

 

Hier zit wel wat bruikbaars bij! Vooral de GPSVisualizer van De Roode Lantaarn bevalt mij wel. Dan hoef je niks te installeren en het ziet er echt klasse uit.

Al doende kwam een andere vraag op: zou het kunnen om in Google maps een route uit te zetten en dan naar je GPSr te "uploaden"? Dat zou wel heel mooi zijn natuurlijk.

 

Groeten,

 

Erka

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vooral de GPSVisualizer van De Roode Lantaarn bevalt mij wel.

:D Ik wou dat ik het geschreven had.:blush:

Volgens mij kun je in GoogleEarth Plus (of zoiets), de betaalde versie van GoogleEarth, wel zoiets doen.

Er zijn vast wel anderen hier die daar een beter en duidelijker antwoord op kunnen geven.

In iedergeval veel plezier met

gpsvisualizer.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Om tracks vanuit Google maps om te zetten naar waypoints en te uploaden naar je GPS is dit misschien een handig adres? Wanneer je met Firefox werkt kun je GM2GPX zo naar je werkbalk slepen. Ik heb het geprobeerd en werkt perfect.

ik hoop dat je er iets aan hebt.

 

Groeten,

 

blooper65 :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...