Spring naar bijdragen

City Navigator ZONDER "NT" op een ..x versie?


superboppe

Aanbevolen berichten

Van Garmin's City Navigator kaarten is een "NT" versie en een normale, oftwel OF versie te krijgen. De NT versie, heb ik begrepen, draait alleen op een x-serie GPS, als de GPSmap 60CSx of de eTrex Vista Cx of HCx. Er is ook een niet-NT, of OF versie, die het doet op een GPSmap 60CS, of een Vista C. Bijvoorbeeld. Maar de Garmin website geeft geen uitsluitsel of ik de niet-NT versie ook op een Vista HCx of 60 CSx kan gebruiken.

Ik wil namelijk met één kaart zowel mijn oude GPSmap 60CS als mijn nieuwe Vista HCx bedienen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De niet-NT versie werkt ook op de x-toestellen.

 

Realiseer je echter dat de tweede-toestelregeling is of wordt afgeschaft.

 

Gezegd werd per 1 september j.l., maar misschien werkt het nog wel voor bestaande kaarten.

Met de volgende versie (2008) zal het zeker niet meer lukken, ook niet voor updates.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van Garmin's City Navigator kaarten is een "NT" versie en een normale, oftwel OF versie te krijgen. De NT versie, heb ik begrepen, draait alleen op een x-serie GPS, als de GPSmap 60CSx of de eTrex Vista Cx of HCx. Er is ook een niet-NT, of OF versie, die het doet op een GPSmap 60CS, of een Vista C. Bijvoorbeeld. Maar de Garmin website geeft geen uitsluitsel of ik de niet-NT versie ook op een Vista HCx of 60 CSx kan gebruiken.

Ik wil namelijk met één kaart zowel mijn oude GPSmap 60CS als mijn nieuwe Vista HCx bedienen.

 

Zowel de gewone als de NT versie zijn gelijk. Je kan ze gebruiken op alle toestellen waarop je kaarten kan zetten. Het verschil is dat de NT versie is gecomprimeerd waardoor je veel meer kaarten in het geheugen kan zetten. Dus kaarten zonder NT kan altijd, met NT alleen op toestellen die dat ondersteunen. Naast CityNavigator is er natuurlijk ook de optie van MetroGuide icm met MetroGold. Hou er ook rekening mee dat Garmin de laatste jaren altijd rond de jaarwisseling met updates komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...