Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

hallo.....

ik heb al een tijdje een werkloze gps-muis liggen die niet meer gebruikt word voor navigatie op een mob. telefoon. nou wil ik dat ding graag eens gebruiken op een pc of laptop.

een bleutooth stick die kan communiceren met de muis is aanwezig.

wat voor software zou ik voor dit doel kunnen gebruiken ? :thumbup:

er zijn vast wel medehobbyisten onder ons me daar wat over kunnen vertellen..

alvast bedankt. :thumbdown:

johanvc

Geplaatst

Ik zie dat je de 60csx hebt, dan heb je vast ook Mapsource erbij. Die op de Laptop zetten, muis eraan vast, zou toch moeten werken.

Ik heb het zelf ooit geprobeerd met een laptop met mapsource in de auto en m'n Etrex Vista erop aangesloten, kan je goed mee navigeren.

Geplaatst

Vroeger was het inderdaad zo dat je MapSource op je laptop kon zetten, en dan gaan navigeren met een GPS-muis of -toestel eraan.

Nu is voor dit doel een uitgebreider programma gemaakt, nRoute, en is de functie uit MapSource geschrapt.

nRoute is wel gratis voor MapSourcegebruikers.

Het werkt echter alleen als je een sleutelcode voor de betreffende muis+kaart hebt. En dat heeft Johanvc dus niet.

Geplaatst

toenertijd heb ik bij mijn mobieltje een cd met route66 gekregen met sleutel en al.

alleen de software voor op de mobiele telefoon zit in een sd kaartje gebakken en niet op de cd. daarop staat alleen een soort van helpfile..

zit me nu te bedenken dat wellicht dat kaartje gewoon in mijn pc frotten ook wel eens zou kunnen werken.

eerst maar ff proberen dan....

en de 60csx werkt inderdaad wel maar die is om mee te nemem in het veld ik wilde dat "muisje" gewoon hier thuis een tweede leven geven :thumbdown:

bedankt alvast voor de reactie's.....alle info hierover is welkom...

johanvc

Geplaatst

Je kan je muisje ook op OziExplorer aansluiten, en volgens mij ook op Google Earth (Pro?). Ik zou het maar op een laptop doen ipv op je thuis-pc, anders wordt je tracklog wel erg oninteressant :beerchug:

Geplaatst
en volgens mij ook op Google Earth (Pro?). :beerchug:

Ook vanaf de GE+, ongeveer 20 euro per jaar abo. Maar dat geldt alleen voor standalone GPSr van Garmin en Magellan en daarmee kun je de waypoints, routes en tracks importeren en realtime zien waar je op dit moment bent. Bij mij is dat dus alleen thuis en dat weet ik nu wel eens een keer :blush:

Geplaatst

zo ben net thuis na een avonddienst en zie jullie reactie's.....

ik kan weer even vooruit.

De linkjes zijn altijd waardevol en ook het koppelen met ozi lijkt me interessant...

Zo zie je maar velen weten meer dan een....allemaal hartelijk dank voor het meedenken.

mocht ik het werkend hebben dan laat ik dat weten.....nu ff hobby'n met die "muis".

tnx all... :)

johanvc

• 2 weeks later...
Geplaatst
zo ben net thuis na een avonddienst en zie jullie reactie's.....

ik kan weer even vooruit.

De linkjes zijn altijd waardevol en ook het koppelen met ozi lijkt me interessant...

Zo zie je maar velen weten meer dan een....allemaal hartelijk dank voor het meedenken.

mocht ik het werkend hebben dan laat ik dat weten.....nu ff hobby'n met die "muis".

tnx all... :)

johanvc

Hoi, Ik heb een magellan. Mapsend Lite kun je gratis van de Magellan site downloaden. Dit werkt met mijn GPS ingesteld op NMEA.

Erka

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...