Villadora Geplaatst 16 september 2007 Geplaatst 16 september 2007 Ik heb de cache "12 steden, 13 ongemakken: Hilversum" geadopteerd van Ralph, omdat deze niet meer in de gelegenheid was de cache te onderhouden. De vragen die leiden tot de coordinaten van de cache zijn inmiddels behoorlijk verouderd. Ik wil de cache graag opfrissen. Kan ik een geadopteerde cache aanpassen ?
Track_leader Geplaatst 16 september 2007 Geplaatst 16 september 2007 yep dat is geen probleem, echter als je de eind coords aanpast moet je misschien ff contact opnemen met de reviewers. Zowieso als je de coords aanpast waaronder de cache is geregisteerd moet je een coord change aanvragen bij de reviewers.
Kruimeldief Geplaatst 17 september 2007 Geplaatst 17 september 2007 Precies. Gewoon even contact opnemen met kruimeldief@geocachingadmin.com Je zal gegarandeerd het verzoek krijgen om de cachepagina aan de "eisen des tijds" aan te passen en dus sowieso de Attriubtes (icoontjes van geocaching.com) te gebruiken als dit niet het geval is, en daarbij, heel belangrijk voor de reviewers, en ook vaak voor geocachers, de coördinaten in te voeren in de (additional) Waypoints. Coördinaten zichtbaar op de cachepagina, ook zichtbaar in de additional waypoints. Die zijn dan voor premiummembers gelijk met de Parentwaypoint (coördinaten bovenaan de cachepagina) te downloaden in een GPXfile naar de PC en van daaruit naar de GPS. Alle waypoints waarvan men de coördinaten bij elkaar moet sprokkelen, op zichtbare waypoints, onzichtbare coördinaten zetten, of, gelijk als het eindcoördinaat, op alleen maar zichtbaar voor eigenaar en admin van gc.com zetten. De admin van gc.com is dan in deze een van de reviewers. De reden daarvoor, dat ook coördinaten die op onzichtbaar gezet moeten worden, zichtbaar voor de reviewer moet zijn, en de reden dat alle coördinaten in de additional waypoints moeten staan, is dat de reviewer met deze bekende waypoints altijd kan zien of er waypoints zijn van nieuwe aangevraagde caches, misschien te dicht bij die van jou komen en zo verwarring tussen caches en cachers te voorkomen. Verder is het natuurlijk zo dat een andere, nieuwe eindcoördinaat, wel eens problemen kan opleveren met wel of geen toestemming. Je kunt toestemming hebben voor een cache op een braak stuk liggend grond weaar het totaal geen kwaad kan, terwijl 100 meter verderop de cacheplek wel eens een stuk grond kan zijn waar het natuur zo kwetsbaar is dat je er nooit en te nimmer toestemming voor zou krijgen. Als er dan klachten komen van een beheerder zou je cache wel eens maar zo definitief ik het archief kunnen belanden en dat was niet de bedoeling van je omdat je anders de moeite van een adoptie niet zou hebben genomen. Wat het coördinaat bovenaan de cachepgina betreft, op een verschuiving van een eenmalige "paar meter" na, ben je toch een reviewer nodig om dat in een keer goed aan te passen zonder dat je dan "gezeur" krijgt dat je cache een moving cache lijkt te zijn.
Aanbevolen berichten