speurvuur Geplaatst 8 september 2007 Geplaatst 8 september 2007 Stel, Je bent aan het cachen en je weet uit de logs dat de coordinaten laten we zeggen een meter of 10 afwijken van de werkelijkheid. Wat ik dan graag zou willen is dat ik een soort cirkel kan projecteren met een straal (dus geen diameter!) van 10meter rondom dat coordinaat. Is dat mogelijk? PS: ik zie wel eens een cirkel op de kaart wanneer ik wat verder uitzoom, maar wat de betekenis daar van is ben ik niet achter, misschien dat het te maken heeft met datgene wat ik zoek?
Geopatra Geplaatst 8 september 2007 Geplaatst 8 september 2007 Stel, Je bent aan het cachen en je weet uit de logs dat de coordinaten laten we zeggen een meter of 10 afwijken van de werkelijkheid. Wat ik dan graag zou willen is dat ik een soort cirkel kan projecteren met een straal (dus geen diameter!) van 10meter rondom dat coordinaat. Is dat mogelijk? PS: ik zie wel eens een cirkel op de kaart wanneer ik wat verder uitzoom, maar wat de betekenis daar van is ben ik niet achter, misschien dat het te maken heeft met datgene wat ik zoek? Je 60CSx heeft als optie het instellen van een Proximity. Dat geeft wat jij zoekt. Ik weet alleen niet of een straal van 10 m. ook mogelijk is. Geopatra.
speurvuur Geplaatst 8 september 2007 Auteur Geplaatst 8 september 2007 Stel, Je bent aan het cachen en je weet uit de logs dat de coordinaten laten we zeggen een meter of 10 afwijken van de werkelijkheid. Wat ik dan graag zou willen is dat ik een soort cirkel kan projecteren met een straal (dus geen diameter!) van 10meter rondom dat coordinaat. Is dat mogelijk? PS: ik zie wel eens een cirkel op de kaart wanneer ik wat verder uitzoom, maar wat de betekenis daar van is ben ik niet achter, misschien dat het te maken heeft met datgene wat ik zoek? Je 60CSx heeft als optie het instellen van een Proximity. Dat geeft wat jij zoekt. Ik weet alleen niet of een straal van 10 m. ook mogelijk is. Geopatra. tjee, inderdaad daar kan het mee. Maar ja in het nederlands heet het 'gevarenzone' wie had onder zo'n noemer nou zo'n functionaliteit kunnen bedenken. bedankt voor de tip
Bounce Team Geplaatst 8 september 2007 Geplaatst 8 september 2007 Stel, PS: ik zie wel eens een cirkel op de kaart wanneer ik wat verder uitzoom, maar wat de betekenis daar van is ben ik niet achter, misschien dat het te maken heeft met datgene wat ik zoek? Die blauwe cirkel geeft aan wat het 'zoekgebied' is met de huidige afwijking in satelliet ontvangst. Als de afwijking minder wordt zie je de cirkel ook kleiner worden.
Lex Geplaatst 8 september 2007 Geplaatst 8 september 2007 (bewerkt) Duidelijker gezegd: de cirkel geeft het gebied aan waarbinnen je je waarschijnlijk bevindt. Er is echter een geringe kans dat je je nog buiten de cirkel bevindt. Als op het scherm een kaart wordt getoond zou je je op alle kaartobjecten die binnen de cirkel vallen kunnen bevinden. De straal van de cirkel is 3x de miswijzing, plus een waarde die van de nauwkeurigheid van de kaart afhangt. 5-10 m voor een gedetailleerde kaart, 300 m voor de basiskaart (in Europa en Afrika) en 20 km daarbuiten. Hierdoor vallen dus ook de objecten die verkeerd op de kaart geplaatst zijn binnen de cirkel. Dit geldt voor de 60 en 76 serie. Bij andere toestellen kan het wat anders zijn, zoals een vaste waarde van 500 m voor de basiskaart in de Quest. 8 september 2007 bewerkt door Lex
Aanbevolen berichten