fra-ha Geplaatst 6 september 2007 Geplaatst 6 september 2007 Beste medecachers, Voor de cache "In de knoop" willen wij een coordinaatchecker op de cachepagina gaan zetten en zou dit met een iframe op de cachepagina willen weergeven. Nu was onze vraag of je überhaupt een iframe op een cachepagina mag gebruiken. Ik ben het nog niet eerder tegengekomen en ook in de cacheHTML-pagina kom ik het niet tegen. Wie kan ons hier een antwoord op geven?! Alvast bedankt! Fra-Ha Team De Zeeuwen
kalkendotters Geplaatst 6 september 2007 Geplaatst 6 september 2007 Beste medecachers, Voor de cache "In de knoop" willen wij een coordinaatchecker op de cachepagina gaan zetten en zou dit met een iframe op de cachepagina willen weergeven. Nu was onze vraag of je überhaupt een iframe op een cachepagina mag gebruiken. Ik ben het nog niet eerder tegengekomen en ook in de cacheHTML-pagina kom ik het niet tegen. Wie kan ons hier een antwoord op geven?! Alvast bedankt! Fra-Ha Team De Zeeuwen Nee kan niet (meer) De html-tidy functie van geocaching.com knipt dit er netjes af. Dit o.a. om te voorkomen dat er allemaal 'troep' 'via' geocaching geladen wordt. Dus je zult er helaas een gewoon linkje van moeten maken; of doorsturen naar een eigen pagina; en daar het iFrame inzetten.
fra-ha Geplaatst 6 september 2007 Auteur Geplaatst 6 september 2007 Helaas, ik had het wel mooi gevonden als mensen direct op de cachepagina het gevonden coordinaat hadden kunnen controleren. Dan gaan we dit middels een externe link doen. Bedankt voor de snelle reactie!
fra-ha Geplaatst 6 september 2007 Auteur Geplaatst 6 september 2007 Nog even een andere vraag... Mag een form op de cachepagina wel?
Mr.Chaos Geplaatst 7 september 2007 Geplaatst 7 september 2007 Nog even een andere vraag... Mag een form op de cachepagina wel? Waarom probeer je niet gewoon of het werkt?
HenkeS Geplaatst 7 september 2007 Geplaatst 7 september 2007 Beste medecachers, Voor de cache "In de knoop" willen wij een coordinaatchecker op de cachepagina gaan zetten en zou dit met een iframe op de cachepagina willen weergeven. Nu was onze vraag of je überhaupt een iframe op een cachepagina mag gebruiken. Ik ben het nog niet eerder tegengekomen en ook in de cacheHTML-pagina kom ik het niet tegen. Wie kan ons hier een antwoord op geven?! Alvast bedankt! Fra-Ha Team De Zeeuwen Nee kan niet (meer) De html-tidy functie van geocaching.com knipt dit er netjes af. Dit o.a. om te voorkomen dat er allemaal 'troep' 'via' geocaching geladen wordt. Dus je zult er helaas een gewoon linkje van moeten maken; of doorsturen naar een eigen pagina; en daar het iFrame inzetten. Is die html-tidy functie ergens beschreven? Wat wordt er zo allemaal uitgefilterd? Ik had graag wat <style> tags gedefinieerd, maar die blijken te verdwijnen. Zijn er andere mogelijkheden voor CSS? mvg, Henk.
gpsgek Geplaatst 7 september 2007 Geplaatst 7 september 2007 Is die html-tidy functie ergens beschreven? Wat wordt er zo allemaal uitgefilterd? Ik had graag wat <style> tags gedefinieerd, maar die blijken te verdwijnen. Zijn er andere mogelijkheden voor CSS?mvg, Henk. http://www.google.nl/search?hl=nl&q=ht...oeken&meta= Andere mogelijkheden: jawel, die zijn er. Je kunt tags als <font style="blabla:blabla;"></font> prima gebruiken... Overigens zijn er op het gebied van iframes ook twee alternatieven, maar beiden met nadelen: - gebruik <object></object>. Helaas doet IE7 met deze tags moeilijk. - gebruik javascript. Nadeel daarvan is dat dat slechts een oplossing is voor statische informatie. In de case van de topicstarter lijkt het me het slimst om - als GC.com weer online is - te proberen of de form-tag toegelaten wordt. Eerlijk gezegd heb ik dat nog nooit geprobeerd. Gebruik dan overigens gelijk <form action="blabla" method="blabla" target="_blank"></form>, dan wordt het resultaat van de check netjes in een nieuw venster geopend, en ben je dus niet je cache-pagina kwijt na de check...
KarelKraak Geplaatst 7 september 2007 Geplaatst 7 september 2007 (bewerkt) Ik had graag wat <style> tags gedefinieerd, maar die blijken te verdwijnen. Zijn er andere mogelijkheden voor CSS? style-tags plaats je in de head en daar kan je niets aan veranderen. Je kan natuurlijk de door gc.com zelf gedefinieerde stijlen gebruiken, maar die zijn nogal beperkt. Wat ook kan, is een stijl attribuut rechtstreeks toevoegen aan je tags. - gebruik javascript. Nadeel daarvan is dat dat slechts een oplossing is voor statische informatie. Ik dacht dat scripts er ook uitgefilterd werden. <font style="blabla:blabla;"></font> 7 september 2007 bewerkt door KarelKraak
gpsgek Geplaatst 7 september 2007 Geplaatst 7 september 2007 (bewerkt) - gebruik javascript. Nadeel daarvan is dat dat slechts een oplossing is voor statische informatie. Ik dacht dat scripts er ook uitgefilterd werden. Yep, klopt, maar er bestaat toch een trukendoos... Pyne heeft de cache "Dodecagon" waarin vroeger een iframe gebruikt werd. Toen de iframes geblokkeerd werden, is hij de <object>-tag gaan gebruiken. Op een gegeven moment kreeg ik van hem een mailtje, dat er iets mis zou zijn met IE7 en de <object>-tag. Niets is minder waar, constateerde ik en het probleem valt niet te omzeilen. Ik bouwde toen een alternatief, dat je hier kunt vinden: http://www.gpsgek.nl/dodecagon.html . Dit werkt prima onder IE6, IE7 en FF. Bovendien doet GC.com niet moeilijk 't Punt is alleen dat heer P. nog een keertje het geheel moet copy-en en pasten naar zijn "edit cache-listing". <font style="blabla:blabla;"></font> Oké, een intelligenter voorbeeld dan: <font style="color: red;">BOE</font>, zal er zo uit komen te zien: BOE 7 september 2007 bewerkt door gpsgek
KarelKraak Geplaatst 7 september 2007 Geplaatst 7 september 2007 <font style="blabla:blabla;"></font> Oké, een intelligenter voorbeeld dan: <font style="color: red;">BOE</font>, zal er zo uit komen te zien: BOE Het ging me niet zozeer om de 'blabla' Het was meer het gebruik van de font-tag in combinatie met een style attribuut. Alles wat je met een font-tag aan de opmaak kan veranderen kan namelijk ook via het stijl attribuut en die kan je aan elke andere tag toevoegen. Maar het is natuurlijk maar net wat je gewend bent te gebruiken
fra-ha Geplaatst 7 september 2007 Auteur Geplaatst 7 september 2007 (bewerkt) Juist, dus met een <object> zou het moeten lukken. Ik ga er eens even mee aan de slag! Alvast bedankt voor de vele reacties (al dan niet gericht op het onderwerp ) [edit] Ja! het gelukt met een <object> !! Hardstikke bedankt GPSGek! [/edit] 7 september 2007 bewerkt door fra-ha
gpsgek Geplaatst 7 september 2007 Geplaatst 7 september 2007 Het ging me niet zozeer om de 'blabla' Het was meer het gebruik van de font-tag in combinatie met een style attribuut. Alles wat je met een font-tag aan de opmaak kan veranderen kan namelijk ook via het stijl attribuut en die kan je aan elke andere tag toevoegen. Maar het is natuurlijk maar net wat je gewend bent te gebruiken Hahahaha, eigenlijk dus een compleet verkeerd voorbeeld. Maargoed, je snapt de strekking! Juist, dus met een <object> zou het moeten lukken. Ik ga er eens even mee aan de slag! Alvast bedankt voor de vele reacties (al dan niet gericht op het onderwerp ) [edit] Ja! het gelukt met een <object> !! Hardstikke bedankt GPSGek! [/edit] Hmmm, weet je dat zeker? Bekijk je werk eens met Internet Explorer 7? Als Microsoft de bug nog niet opgelost heeft zou in Internet Explorer 7 het "object"-gedeelte spierwit moeten zijn... Even nog over de <form>-tags... Er is een probleempje. Je listing blijkt namelijk al in een <form> te zitten, wat verwijst naar de cache-pagina zelf. Een geneste <form> zo instellen dat er ook naar de goede pagina wordt "ge-get/ge-post" is me helaas nog niet gelukt. Grtz, Martijn
fra-ha Geplaatst 7 september 2007 Auteur Geplaatst 7 september 2007 (bewerkt) Hmmm, weet je dat zeker? Bekijk je werk eens met Internet Explorer 7? Als Microsoft de bug nog niet opgelost heeft zou in Internet Explorer 7 het "object"-gedeelte spierwit moeten zijn... Even nog over de <form>-tags... Er is een probleempje. Je listing blijkt namelijk al in een <form> te zitten, wat verwijst naar de cache-pagina zelf. Een geneste <form> zo instellen dat er ook naar de goede pagina wordt "ge-get/ge-post" is me helaas nog niet gelukt. Grtz, Martijn Je heb gelijk Martijn, Ik zelf gebruik alleen maar Firefox en daar werkt het perfect! In IE7 werkt het helaas niet. Alleen snap ik dan niet wat je hier bedoeld: Yep, klopt, maar er bestaat toch een trukendoos... Pyne heeft de cache "Dodecagon" waarin vroeger een iframe gebruikt werd. Toen de iframes geblokkeerd werden, is hij de <object>-tag gaan gebruiken. Op een gegeven moment kreeg ik van hem een mailtje, dat er iets mis zou zijn met IE7 en de <object>-tag. Niets is minder waar, constateerde ik en het probleem valt niet te omzeilen. Ik bouwde toen een alternatief, dat je hier kunt vinden: http://www.gpsgek.nl/dodecagon.html . Dit werkt prima onder IE6, IE7 en FF. Bovendien doet GC.com niet moeilijk Ik wil namelijk dat er op de cachepagina een invulveld komt te staan met daaronder een knopje waarmee direct op de cachepagina het gevonden coordinaat gecontroleerd kan worden. Aangezien ik dit in PHP schrijf zal ik dit op een externe pagina moeten doen die ik op de een of andere manier in de cachepagina moet krijgen. [edit] Ik heb nog even zitten zoeken. Het blijkt zo te zijn dat in internet explorer cross-domain linking (wat we hier aan het doen zijn) wordt geblokkeerd als zijnde een veiligheidsaspect. Het zou zo moeten zijn dat als je een <object> naar gc.com zelf laat verwijzen dat het wel moeten kunnen in IE. (Gaan we proberen! ) Maar probeer nog naar een oplossing hiervoor te zoeken! [/edit] 7 september 2007 bewerkt door fra-ha
gpsgek Geplaatst 7 september 2007 Geplaatst 7 september 2007 (bewerkt) Alleen snap ik dan niet wat je hier bedoeld:Ik wil namelijk dat er op de cachepagina een invulveld komt te staan met daaronder een knopje waarmee direct op de cachepagina het gevonden coordinaat gecontroleerd kan worden. Aangezien ik dit in PHP schrijf zal ik dit op een externe pagina moeten doen die ik op de een of andere manier in de cachepagina moet krijgen. [edit] Ik heb nog even zitten zoeken. Het blijkt zo te zijn dat in internet explorer cross-domain linking (wat we hier aan het doen zijn) wordt geblokkeerd als zijnde een veiligheidsaspect. Het zou zo moeten zijn dat als je een <object> naar gc.com zelf laat verwijzen dat het wel moeten kunnen in IE. (Gaan we proberen! ) Maar probeer nog naar een oplossing hiervoor te zoeken! [/edit] Het bovenstaande is inderdaad geen oplossing voor jouw "form"-probleem. Alhoewel: probeer dit truukje eens? http://www.gpsgek.nl/download/iframe.txt Heb je toch je checker op je cache-pagina ingebouwd!!! 8 september 2007 bewerkt door gpsgek
gpsgek Geplaatst 8 september 2007 Geplaatst 8 september 2007 Dit lijkt een beetje op flamen , maar ik ben erg benieuwd of je de laatste oplossing al geprobeerd hebt?
Aanbevolen berichten