jethro Geplaatst 3 september 2007 Geplaatst 3 september 2007 Hi everybody, Ik ben een beginnende geocacher en heb onlangs de eTrex Venture Cx gekocht (waar ik overigens erg tevreden over ben). Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om via een USB connectie met mijn PC het tracklog van de GPS te halen en dit vervolgens te visualiseren in bijvoorbeeld Google Maps / Google Earth. Groetjes, Jethro
Peetee Geplaatst 3 september 2007 Geplaatst 3 september 2007 Ja, dat kan heel goed. Tenminste als je de beschikking over Mapsource hebt. Lees de betreffende track in in Mapsource en klik dan in het menu "Beeld" op "Weergeven in Google Earth"
jethro Geplaatst 4 september 2007 Auteur Geplaatst 4 september 2007 Ahh ok, dat ga ik dan eens proberen!
RMBS Geplaatst 4 september 2007 Geplaatst 4 september 2007 Ja, dat kan heel goed. Tenminste als je de beschikking over Mapsource hebt. Lees de betreffende track in in Mapsource en klik dan in het menu "Beeld" op "Weergeven in Google Earth" Ik heb ook geprobeerd dat te doen ,het staat er inderdaad tussen (bij beeld) maar niet dik gedrukt . Moet ik eerst iets activeren bij google? Monica
Peetee Geplaatst 4 september 2007 Geplaatst 4 september 2007 Ja, dat kan heel goed. Tenminste als je de beschikking over Mapsource hebt. Lees de betreffende track in in Mapsource en klik dan in het menu "Beeld" op "Weergeven in Google Earth" Ik heb ook geprobeerd dat te doen ,het staat er inderdaad tussen (bij beeld) maar niet dik gedrukt . Moet ik eerst iets activeren bij google? Monica Je moet Google Earth wel op je pc geinstalleerd hebben. Hier te downloaden.
RMBS Geplaatst 5 september 2007 Geplaatst 5 september 2007 Ik heb google earth op m'n pc gedownload. Alles staat er op . Maar toch gaat het niet .Vreemd. Wie heeft een tip? Monica
Peetee Geplaatst 5 september 2007 Geplaatst 5 september 2007 Ik heb google earth op m'n pc gedownload.Alles staat er op . Maar toch gaat het niet .Vreemd. Wie heeft een tip? Monica Je hebt ook een track vanaf je gps naar Mapsource gedownload voor je het probeerde?
Smarthiker Geplaatst 5 september 2007 Geplaatst 5 september 2007 Ik heb google earth op m'n pc gedownload. Alles staat er op . Maar toch gaat het niet .Vreemd. Wie heeft een tip? Monica Je hebt ook een track vanaf je gps naar Mapsource gedownload voor je het probeerde? Wat je als eerste zou kunnen proberen, is om in mapsource een kleine route te maken. Dan ga je in mapsource naar het menu Beeld, en dan onderin klik je Weergeven in Google Earth aan. Je moet wel de nieuwste Mapsource hebben, althans je kunt hem updaten. Veel succes!!!!! groetjes Martijn. Ps ben ook net pas begonnen en heb een Etrex Venture
RMBS Geplaatst 6 september 2007 Geplaatst 6 september 2007 Probleem opgelost, ik had mapsource niet geupdate . Ik heb dat nu dus gedaan en kan nu mooi via google earth kijken waar ik geweest ben ,helemaal super. Dank jullie wel! Ik moet jullie ook even zeggen dat ik eigenlijk toch wel erg blij ben met zo'n forum. Hier worden de beginnende erg goed geholpen. Groetjes Monica
jethro Geplaatst 9 september 2007 Auteur Geplaatst 9 september 2007 Het is mij inmiddels gelukt. Bedankt voor de hulp!
Aanbevolen berichten