ds-polleke Geplaatst 28 januari 2008 Geplaatst 28 januari 2008 De triton 200, 400 en 2000 zijn nu ook bij compass24 te bestellen.We hebben de 500 besteld bij expansys (pre-order), volgens hen is die op 31 jan. beschikbaar. ,Jacobthomas De 500 is aan de specs te zien te vergelijken met de garmin 60Csx voor een eel beter prijsje... Ik wacht af wat je van de 500 vind..
Buzzardseye Geplaatst 4 februari 2008 Geplaatst 4 februari 2008 Is er al meer bekend over de triton serie ? Gebruikerservaring ?
jacobthomas Geplaatst 5 februari 2008 Geplaatst 5 februari 2008 Vandaag een mail gekregen van magellan nederland: "Het toestel is nog niet aangekondigd in Nederland en in Amerika zijn er problemen met het toestel ontdekt. Het is dus nog niet bekend of en wanneer het toestel in Nederland leverbaar wordt." Blijkbaar zijn er problemen met de triton. En aangezien dat onze bestelling bij expansys met een maand is uitgesteld zijn we maar over gestapt op de Garmin gpsmap60csx, bij expansys.
Buzzardseye Geplaatst 20 februari 2008 Geplaatst 20 februari 2008 Heb een mailtje van Holland Nautica gehad. De Triton word in April verwacht in Europa en Nl Waarschijnlijk zullen de oude MapSend kaarten niet ondersteund worden. Al lijkt mij dat stug. Maar goed dat wachten af.
Bunbury Junior Geplaatst 25 april 2008 Geplaatst 25 april 2008 Wij zijn nog steeds opzoek naar een nieuwe GPSr. Vorig weekend de Garmin Colorado uitgeprobeerd en deze beviel absoluut ondanks alle minpuntjes. Toch zijn wij (wellicht als Magellan eXplorist 600 gebruiker) erg gecharmeerd van de Magellan Triton 1500/2000. Ik heb begrepen dat deze (nog) niet in Nederlands is en ik ken verder ook niemand die er al een uit het buitenland besteld heeft. Is er iemand die ons meer kan vertellen. Hoe meet hij zich met de Colorado? Krijgen we, net als nu, weer al dat gezeur dat er geen kaarten voor beschikbaar zijn en dat we dus via een hoop omwegen een oplossing moeten zoeken? Moeten we eerst een ouder type kopen en wachten op de Magellan Triton serie? Ergens vinden wij het zonde om bv een 60CSx aan te schaffen, zeker omdat de nieuwe generatie voor de deur staat. Maarja... we willen cachen? We twijfelen tussen de Garmin Vista/60CSx/Colorado en natuurlijk de Magellan Triton. Stuk voor stuk prima GPSr's. De Vista en Triton kennen wij dus niet, de andere twee wel (en natuurlijk onze oude vertrouwde eXplorist 600). Wat zullen wij doen? Toch maar wachten op de Magellan? Wellicht zijn er andere Magellan gebruikers die dit herkennen?
ECM Geplaatst 25 april 2008 Geplaatst 25 april 2008 (bewerkt) Nooit meer een Magellan voor mij. Sportrak colour 2x gebruikt. Permanent overleden. Geen service. Gammel Hannes noemt mijn vrouw het. 25 april 2008 bewerkt door ECM
pjvsoest Geplaatst 6 mei 2008 Geplaatst 6 mei 2008 Ik weet niet zeker of ik de eerste gebruiker ben met een magellan Triton 500, maar ik vind het een grote afknapper. Waarom? Het minst erge is dat het soms een minuut of meer duurt voordat de kaart juist georienteert/geupdate is als je aan het geocachen bent. Erger is, dat regelmatig de firmware corrupt raakt. Als je bijvoorbeeld een track saved, en weer weggooit, dan gooi je gelijk enkele systeemfiles mee weg. (dat was het eerste waar ik tegenaan liep). Vervolgens gooi ik op mijn pc wat waypoints weg en synchroniseer de GPS met mijn PC. gevolg? hele GPS loopt vast tijdens het booten en geeft een windows CE error melding. Ik heb vandaag net contact met de winkel gehad, en zij willen niks doen omdat ze het probleem niet kennen. Zij willen eerst contact met magellan opnemen. Op een ander forum (duits forum) heb ik de firmware kunnen vinden. Na de firmware opnieuw in de gps gezet te hebben blijkt alles weer te werken. Oh ja, daar las ik dat als je je triton aan laat staan, terwijl je bijvoorbeeld in de auto zit, en je batterij raakt leeg, is ook je firmware corrupt. al met al lijkt me dit een afrader totdat er een stabiele firmware uit is: Ik gebruik een Triton met firmware 1.34 software versie VP 1.34 (vantagepoint) meer informatie over bugs kun je vinden via de volgende link: http://www.magellanboard.de/viewforum.php?...84734e9256e970f
Team Treocache Geplaatst 23 mei 2008 Geplaatst 23 mei 2008 Na een half jaar wachten heb ik half april eindelijk mijn Triton 200 ontvangen. Zoals een oud en wijs spreekwoord zegt, het gaat om de binnenkant en niet om de buitenkant. Daar heb ik me dus helemaal op verkeken. Het ding zit er prachtig uit, maar jeetje wat is het hardwerken om van A naar B te komen. Een waypoint invoeren gaat iets makkelijker dan voorheen, maar als je per ongeluk het verkeerde knopje raakt kun je helemaal opnieuw beginnen en je moet ongeveer 4 x op enter drukken voor hij er echt in zit en dan nog naar Goto en dat is ook weer 4 x enteren .... waypoints verwijderen lukt (tot nu toe) alleen maar 1 voor 1. Puh. En dat valt tie zomaar ineens uit, een Bill Gates ik hou er mee op scherm. Eeek, er zit windows op. Rebooten dan maar, dat doen we met de PC ook. Maar wat mijn grootste gemis en ergenis is dat ik er maar niet achter kan komen hoe ik een projectie moet maken ! 150 meter, 298 graden ... vergeet maar. Voor het eerst maar een de handleiding gelezen. Wel heel summier en er staat niets over dit onderwerp in. Volgens mij kan tie het niet eens. Nou, als ik nu pad ga, neem ik er 2 mee, de 200 omdat tie zo mooi is en afgerekend, maar niets kan en een oude Explorist 100 voor de peilingen. Van de zotte. Mocht iemand weten hoe ik op een Magellan Triton 200 een projectie kan uitvoeren dan zullen wij hem of haar eeuwig dank verschuldigd zijn. Conclusie: als ik het van te voren had geweten had ik hem niet gekocht !
Aanbevolen berichten