Spring naar bijdragen

GPS tuner


HettyenAd

Aanbevolen berichten

Hoi forum,

is hier iemand die mij wat verder kan helpen met de instellingen voor GPStuner V 5.0

Voornamelijk het invoeren van coordinaten zoals N51.35.616 E005.03.623

Waar moet het op staan (instellingen) en hoe vul ik het in.

Verders het werken met het kompas, deze schiet nogal van de ene naar de andere kant, geprobeerd met MM-Sirf te fixen door Static navigation aan te zetten ,maar dan bevriest het programma GPStuner.

Wie heeft hier wat ervaring mee en kan mij op weg helpen???

 

HettyenAd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoi HettyenAd

 

Ik gebruik zelf ook GPS Tuner.

De coordinateninvoer- en weergave kun je instellen door op het schotelicoontje rechtsonder te drukken.

Je komt dan in het Settingsmenu. Vervolgens op Units drukken en dan kun het coordinaten type instellen (graden, graden-minuten, graden-minuten-seconden of UTM) Voor geocachen gebruik je standaard graden-minuten (de tweede van boven) Als je dan waypoints wil invoeren krijg je automatisch de juiste invoervelden te zien bijv 51o31,567 N en 5o25,344 E. Ik denk dat je er nu wel uitkomt.

 

Voor wat betreft het draaien van het kompas: daar heb ik ook last van. Dat komt omdat bij stilstand of lage snelheden (als je langzaam loopt) door de (kleine) onnauwkeurigheid van het gps systeem de gps telkens een iets andere positie berekent en dat ie dan denkt dat je een of andere zwalkbeweging maakt. Dit vertaalt zich dan weer in het zwalken van de kompasnaald. Als je de gps bijvoorbeeld in de auto of op de fiets gebruikt zul je zien dat de naald netjes in de goede richting blijft wijzen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Galaxy,

bedankt voor de reactie, hier kan ik mee vooruit.

Nog een laatste vraag , tussen de minuten en seconden is dat een punt of komma of maakt dat niets uit.?

 

Verders jammer dat het kompas zo slingert als je de laatste meters aflegt of gebruik jij iets anders?

 

gr HettyenAd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Galaxy,

bedankt voor de reactie, hier kan ik mee vooruit.

Nog een laatste vraag , tussen de minuten en seconden is dat een punt of komma of maakt dat niets uit.?

 

Verders jammer dat het kompas zo slingert als je de laatste meters aflegt of gebruik jij iets anders?

 

gr HettyenAd

 

Hoi HettyenAd

 

Dat slingeren van het kompas doet hij bij mij ook. Voor het naar de cache lopen met Pda gebruiken wij Vito Navigator is een stuk stabieler. Maar ook hier doet de pijl af en toe ietwat vreemd. Daarvoor gebruiken wij eigenlijk iets liever een gewone GPS. Maar cachen met de Pda is wel goed mogelijk. Onze eerste 170 founds waren tenslotte met de PDA gevonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...