Spring naar bijdragen

Hoe zet ik HTML-links in mijn logs?


Alexander & Esther

Aanbevolen berichten

Hoi!

 

Ik zie het medecachers regelmatig doen: HTML-links (dus a href etc) verwerken in hun logs. Bijvoorbeeld: "net naar *link* Mooi Mariahoeve *link* geweest, nu deze cache gevonden". Als ik het probeer lukt het me niet en ik vind nergens een stukje tekst hoe het moet. Ik hoor het graag!

 

(Nu ik toch in het newbieforum ben; tot voor kort kreeg ik alle replies op een forumbericht onder elkaar, nu zie ik alleen linkjes onder het bericht. Irritant, maar ik zie nergens waar ik het moet wijzigen. Grrr. Iemand?)

 

Dank!

 

Alexander (van Esther)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoi!

 

Ik zie het medecachers regelmatig doen: HTML-links (dus a href etc) verwerken in hun logs. Bijvoorbeeld: "net naar *link* Mooi Mariahoeve *link* geweest, nu deze cache gevonden". Als ik het probeer lukt het me niet en ik vind nergens een stukje tekst hoe het moet. Ik hoor het graag!

 

(Nu ik toch in het newbieforum ben; tot voor kort kreeg ik alle replies op een forumbericht onder elkaar, nu zie ik alleen linkjes onder het bericht. Irritant, maar ik zie nergens waar ik het moet wijzigen. Grrr. Iemand?)

 

Dank!

 

Alexander (van Esther)

 

1e vraag de linkjes. Eerst de tekst tikken die je wilt zien, in ander tabblad van je browser de site/pag. opzoeken die je gelinkt wil hebben, deze kopieren met ctrl-C, terug naar forumbericht, selekteer tekst en klik op het 6e ikoontje precies en vlakboven dit tekstblok een wereldbol met een schakel onderin.Plak de link en klaar is alexander

 

2e vraag

ga naar Instellingen rechts bovenin onder links - help zoeken enz. en kijk hoe je instellingen daar staan. Daar zal het wel inzitten, ik heb beide instellingen voor berichten en onderwerpen op standaard staan

 

Succes

Nelleke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De link moet je beginnen met <a en eindigen met </a>. Daartussen komt dan href=....

De link wordt dan "aanklikbaar". De tekst -visit link- komt er vanzelf te staan en hoef je dus niet zelf in te typen.

 

Bovenstaande methode kan je in ieder geval toepassen in logjes.

 

Suc6 :thumbup:

bewerkt door papyrus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okee, ik ben niet duidelijk...

 

1: ik bedoel niet links in de forumberichten, maar in de logs van caches op geocaching.com. De HTML-code van een link is mij bekend, maar die wordt vrolijk genegeerd als ik die invoer.

 

2: beide op standaard, lukt niet. Ik wil graag alle berichten onder elkaar. Ik weet dat het kan, maar hoe?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik volg dit draadje met interesse, ben namelijk ook erg benieuwd hoe je in een logje een link kunt opnemen.

Als je bij bovenstaand berichtje op "Reply" klikt, zie je hoe ik het heb gedaan.

Je moet dus met URL werken. En i.p.v. "www.stroatkjals.nl" vul je dan het adres in van de pagina die je wilt linken.

Dat werkt niet alleen bij het forum, maar ook in de logjes.

bewerkt door Mr. John
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie het medecachers regelmatig doen: HTML-links (dus a href etc) verwerken in hun logs. Bijvoorbeeld: "net naar *link* Mooi Mariahoeve *link* geweest, nu deze cache gevonden". Als ik het probeer lukt het me niet en ik vind nergens een stukje tekst hoe het moet. Ik hoor het graag!

in de logs worden de volgende codes toegestaan:

 

red=[red][/red] orange = [orange][/orange] green=[green][/green] blue = [blue][/blue] purple = [purple][/purple] there may be more colors

 

bold =

italic =

size = a small text size, but not a larger one.

Strike-through =

Underline =

 

http://www.domain.com tussen

of Klik hier! met

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...