Spring naar bijdragen

Ervaringen en tips met GPS via Symbian 60 toestel?


boelah

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Nieuw op de site en zou graag op pad gaan om mijn eerste cache te zoeken. Voordat ik me verdiep in de aanschaf van een gps apparaat denk ik dat ik vooruit moet kunnen met mijn Nokia N70 die Symbian s60 aankan. Doordat ik daar ook Tomtom op draai heb ik een aparte gps ontvanger. Het lukt minder goed om tom tom te gebruiken, en dus vroeg me af of er mensen zijn die goeie ervaringen hebben met programma's die op mijn telefoon (symbian software) werken.

 

Heb zelf net power navigation geprobeerd en dat werkte redelijk. Kon GPS coordinaten toevoegen en zo mijn weg vinden. (rond mijn huis..) Maar dit programma werkt niet helemaal bug-vrij dus hoop dat iemand me kan helpen met een goeie tip.

 

Bedankt!

 

Erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

hallo...

 

mijn allereerste ervaring met geocache'n nu zo'n 2 jaar geleden waren ook met een mobiele telefoon een 6670 van nokia met daarop "route66" software en een losse gps muis. de gps info werd dan via bleutooth naar de foon verstuurd.......

 

ik ben er precies 2 keer mee op pad geweest om een cache te vinden maar achteraf bleek er niet veel van te kloppen....vraag me niet waarom maar na aanschaf van onze eerste gps een geko 201 werd duidelijk dat we ruim een kilometer verkeerd aan het zoeken waren... en dat ondanks het toch kunnen aflezen van coordinaten op die foon...

 

er was welliswaar geen pijl die je de goede kant op wees maar door de coordinaten constant in de gaten te houden liepen we redelijk de goede kant op ..dachten wij :-)....

dus voor ons hoeft de combinatie foon met gps software niet meer........de aanschaf van een goedkope (150 euri's) gps'r was een verademing in het gebruik voor geocaching...

 

voor zover mijn info over de combinatie "route 66" en een mob. foon.

 

succes en wellicht tot ziens ergens in den lande..

 

johanvc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vermoedelijk werden die coördinaten niet in de bij geocaching gebruikelijke notatie graden-decimaal verdeelde minuten getoond, maar in decimaal verdeelde graden, of in graden-minuten-seconden. Als je dan alleen op de cijfers let kun je inderdaad makkelijk een kilometer verkeerd uitkomen, in uiterste gevallen zelfs tientallen kilometers.

bewerkt door Lex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de eerste "/- 50 caches gevonden met een Nokia 6600 met daarop het programma AFTrack (http://www.afischer-online.de/sos/AFTrack/). Vervolgens ben ik overgestapt op een Mio A701 met BeeLineGPS en heb na een half jaartje een Garmin eTrex gekocht (ook i.v.m. de andere hobby: hiking).

 

Het werkt inderdaad prettiger met een dedicated GPS, maar de Nokia AFTrack combinatie leverde ook nooit echt problemen op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook PowerNavigator gebruikt op mijn Nokia 6270 maar dit werkt niet prettig en zeker niet bug-free.

Vaak moest ik de boel opnieuw starten en omdat PowerNav geen Averaging gebruikt is de nauwkeurigheid ook veel minder dan een echte GPS.

Wel is TomTom superhandig om je naar het startpunt van een cache te navigeren. Alle startpunten zijn te downloaden van de geocaching site, even omzetten naar TomTom formaat met het gratis progje GPSbabel.

Wel is een Nokia bruikbaar maar als je het leuk vindt moet je toch een wandelGPS kopen. Garmin heeft meer opties en software en Magallan heeft een heel veel betere ontvanger die het ook in het bos doet, zelf onder een nat bladerdek. De Explorist210 is al voor onder de 200 euri te koop.

 

Anne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...en Magallan heeft een heel veel betere ontvanger die het ook in het bos doet, zelf onder een nat bladerdek.
Garmin heeft ook toestellen met hooggevoelige ontvangers.

De 60C(S)x, 76C(S)x, en de nieuwe H-modellen van de eTrex-serie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Ik gebruik op mijn symbina telefoon (n95) de software van VIEWRANGER zie http://www.viewranger.com/.

 

Je kunt daar een trail downloaden en installeren op je telefoon om te proberen of deze je bevalt.

 

Ik doe het er prima mee.

In het begin moet je effe stoeien met het programma om de menu structuur door te krijgen maar het werkt perfect. Een paar keer heb ik ze gemaild met vragen en binnen een halve dag had ik antwoord.

 

Let op dat je in settings de juiste coordinaten definitie instelt

en dat je kiest voor de optie "NO MAPS UTM" en dan geef je de juiste UTM code in. (nummertje 31 voor het grootste deel van NL).

 

Ook kun je www.gpjs.eu proberen.. Een hele simpele maar doeltreffende tool. (Daar ben ik vanaf moeten stappen omdat dit proggie mijn interne GPS niet herkent en perse een bluetooth GPS wil hebben)

 

Veel GEO plezier! Als je nog vragen hebt mag je me altijd een (privé) bericht sturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben 2 jaar geleden begonnen met een nokia 6670 met tomtom 5 en losse muis heb er toen zo +/- 50 gevonden. gebruik nu een garmin map60csx. maar heb nu ook nog een Qtec 9100 telefoon/pda met tomtom 6 erop. daar kan ik gewoon de coordinaten intikken zodat hij mij naar de dichtst bijzijnde straat navigeert en vandaar gebruik ik dan weer mijn gps map60csx. en dat gaat uitstekend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...