tukkerboertje Geplaatst 25 oktober 2007 Geplaatst 25 oktober 2007 mensen bedankt Alles zo lezend had/krijg/heb ik het gevoel dat ik met een eTrex Vista volgens mij een goede koop ga doen. De dingen die worden aangevoerd als reden om eventueel voor de 60CSx te gaan hebben voor mijn geen meerwaarde van € 150,00 (ik ga natuurlijk wel even in Notter praten, maar dan is het wel handig dat je weet waar je het ongeveer over hebt). En het joystickje, ik heb vorige week nog iemand met een ouderwetse legend aan de gang gezien... De bediening is echt anders dan van de 60-serie, maar volgens mij wen je daar wel aan. Ik zou het geweest kunnen zijn. Ik heb nl. een legend en ben redelijk handig geworden met de bediening. Dat ik niet voor de legend HCx ga, heeft te maken met het Electronisch kompas (dat dus wel op de Vista zit). Hoewel ik redelijk goed uit de voeten kan met een 'old school' DP6 recta kompas denk ik wel dat dit meerwaarde voor mij kán hebben. Zeker er nu een belletje in mijn DP6 zit. Is het dan ook zo dat het kompas meer batterijen 'vreet' end at daardoor de Legend langer met een set batterijen kan of heeft dit geen (of nauwelijks merkbare) invloed. Nogmaals allen bedankt
Lex Geplaatst 25 oktober 2007 Geplaatst 25 oktober 2007 (bewerkt) Bij de vorige serie gebruikte het kompas heel veel stroom. Bij de x-modellen is dit verwaarloosbaar geworden (ca. 2 mA). Bovendien is het heel snel aan en uit te zetten, zodat je het meerverbruik kunt beperken tot de momenten dat je het echt nodig hebt. 25 oktober 2007 bewerkt door Lex
Bert-Ernie Geplaatst 30 oktober 2007 Geplaatst 30 oktober 2007 een betere ontvanger is inderdaad erg prettig want wij worden er echt niet goed van dat we bijv in een stad steeds in ons gps scherm krijgen: weak signal, need clear view of sky. Dit zorgt af en toe voor een flinke domper op het geocache plezier! Wij hebben een etrex euro (de bekende gele).
CC1451 Geplaatst 3 november 2007 Geplaatst 3 november 2007 Heb sinds vorige week de Euro-H (€149,- incl. serial-cable). Deze heb ik binnenshuis, voor het raam, naast een 60cs (model van ong. 3 jaar oud) gezet. De Euro-H vondt meer satelieten en is dus gevoeliger. In de auto tijdens navigatie reageert de Euro-H ook sneller dan de 60cs. Werkt tevens goed onder een dik bladerdek, ook als het regent. Wat dat betreft ben ik zeer tevreden. Achteraf mis ik: - de mogelijkheid om kaarten toe te voegen (noem ik maar ff tomtom functie, welke onzin is als je maar 1 cache per dag wilt bezoeken, maar handig is bij het bezoeken van meerdere caches per dag) - een electronisch kompas. Met Euro-H moet je blijven lopen anders gaat de pijl alle kanten op! - scroll functie op de track-page Ik wilde (nu) niet meer uitgeven en neem het gemis voor lief. Trouwens is het zonder tomtom-functie wel spannender en avontuurlijker om op kompas te navigeren in de auto. Heb m'n eerste 13 caches zonder gps gevonden. Pas 3 met GPS gevonden. In de bossen zonder referentiepunten en bij multi-caches denk ik dat een GPS noodzakelijk is.
Aanbevolen berichten