Ted1969 Geplaatst 20 maart 2007 Geplaatst 20 maart 2007 Hallo allemaal, Ik heb denk ik per ongeluk mijn basemap van de explorist 210 gewist. Nu werkt het hele apparaat niet meer. Hoe krijg ik dit nou weer gefixt? Groet, Ted
Stokstaartje Geplaatst 30 maart 2007 Geplaatst 30 maart 2007 Hallo allemaal, Ik heb denk ik per ongeluk mijn basemap van de explorist 210 gewist. Nu werkt het hele apparaat niet meer. Hoe krijg ik dit nou weer gefixt? Groet, Ted Heb je al gereset naar de originele fabrieksinstellingen? Je raakt dan wel alle POI's e.d. kwijt, maar hij zou weer moeten werken als nieuw. Zie pagina 93 van de handleiding eXplorist_210_nl.pdf
Luys Geplaatst 1 april 2007 Geplaatst 1 april 2007 Hallo allemaal, Ik heb denk ik per ongeluk mijn basemap van de explorist 210 gewist. Nu werkt het hele apparaat niet meer. Hoe krijg ik dit nou weer gefixt? Groet, Ted Heb je al gereset naar de originele fabrieksinstellingen? Je raakt dan wel alle POI's e.d. kwijt, maar hij zou weer moeten werken als nieuw. Zie pagina 93 van de handleiding eXplorist_210_nl.pdf Niet handig he maar niet getreurd de oplossing (kan) redelijk eenvoudig zijn: Zet je basemap terug! Probleem is waarschijnlijk dat je die niet bij de hand hebt (staat zover ik weet niet op de meegeleverde cd's). Een vriend van mij heeft z'n 210 ook gesloopt (vermoedelijk heeft 'ie gewoon een maandagmorgen exemplaar). We hebben toen mijn basemap in zijn apparaat gedonderd, en toen werkte het weer (helaas kreeg hij later een hoop problemen meer, waardoor zijn apparaat onbruikbaar werd. Vandaar dat ik aangaf dat hij waarschijnlijk een maandagmorgen exemplaar heeft). Kortom, misschien moeten we even wat directer contact hebben (telefonisch of zo) en is even kijken wat het makkelijkst is om je basemap weer in orde te krijgen. Ik zie een paar mogelijkheden: - kom effe langs als je in de buurt woont - ik kom bij jouw langs - ik stel hem beschikbaar op mijn server dan kan je hem downloaden In de eerste twee gevallen kan ik je helpen je 210 weer in orde te krijgen, in het laatste geval kan ik wellicht wat tips mailen, maar directe hulp word dan iets lastiger. Er zit me overigens iets van bij dat je 210 nu niet meer doorstart maar automatisch in File Transfer mode terecht komt om een basemap op te laden, dus dat zou redelijk makkelijk in orde te maken moeten zijn... Ik hoor het wel (PM of email, of reactie hier) Richard
jur Geplaatst 1 april 2007 Geplaatst 1 april 2007 (bewerkt) Hallo allemaal, Ik heb denk ik per ongeluk mijn basemap van de explorist 210 gewist. Nu werkt het hele apparaat niet meer. Hoe krijg ik dit nou weer gefixt? Groet, Ted Niet handig he maar niet getreurd de oplossing (kan) redelijk eenvoudig zijn: Zet je basemap terug! Probleem is waarschijnlijk dat je die niet bij de hand hebt (staat zover ik weet niet op de meegeleverde cd's). Een vriend van mij heeft z'n 210 ook gesloopt (vermoedelijk heeft 'ie gewoon een maandagmorgen exemplaar). We hebben toen mijn basemap in zijn apparaat gedonderd, en toen werkte het weer (helaas kreeg hij later een hoop problemen meer, waardoor zijn apparaat onbruikbaar werd. Vandaar dat ik aangaf dat hij waarschijnlijk een maandagmorgen exemplaar heeft). Kortom, misschien moeten we even wat directer contact hebben (telefonisch of zo) en is even kijken wat het makkelijkst is om je basemap weer in orde te krijgen. Ik zie een paar mogelijkheden: - kom effe langs als je in de buurt woont - ik kom bij jouw langs - ik stel hem beschikbaar op mijn server dan kan je hem downloaden In de eerste twee gevallen kan ik je helpen je 210 weer in orde te krijgen, in het laatste geval kan ik wellicht wat tips mailen, maar directe hulp word dan iets lastiger. Er zit me overigens iets van bij dat je 210 nu niet meer doorstart maar automatisch in File Transfer mode terecht komt om een basemap op te laden, dus dat zou redelijk makkelijk in orde te maken moeten zijn... Ik hoor het wel (PM of email, of reactie hier) Richard Ted, je kunt inderdaad niet meer opstarten zonder basemap (melding: UNIT CURRENTLY CONTAINS NO MAP INITIATING MAP UPLOAD). Echter: je kunt wel starten als je je GPS met USB aan je PC/laptop hangt. Ik heb op twee verschillende manieren mijn basemap geupload. De eerste keer via het servicemenu (beetje tricky) en vandaag (toen er weer een deel van mijn schijf 'corrupt' was) een veel eenvoudiger manier ontdekt. En ja, ík ben diegene met het maandagmorgen model! ;-) Zet je GPS uit, eventueel geforceerd met NAV-MENU-POWER. Verbind je GPS met USB aan je PC, schakel de GPS in m.b.v de POWER knop. Je GPS staat na dan naar File Transfer mode. Je kunt het bestand BASEMAP.MGI gewoon met Magellan Conversion Manager uploaden via "Transfer Map Regions". Het bestand dient uiteraard wel zichtbaar te zijn in de directory (bij mij .\MapSend DirectRoute Europe\Export\Images) om het te kunnen selecteren. Met "zichtbaar" bedoel ik dat je alle speciale file-attributen SYSTEM, HIDDEN en evt READ ONLY van tevoren verwijderd hebt. In een dosbox met: ATTRIB -S -H -R *.MGI Na een succesvolle transfer is een reboot van de GPS voldoende. Succes! 1 april 2007 bewerkt door jur
franka en pim Geplaatst 2 april 2007 Geplaatst 2 april 2007 Ik sluit me aan bij JUR. Ik wil je meteen even een extra tip meegeven... Ik weet niet of je veel buiten nederland komt met je eXplorist, zo niet, neem dan het volgende in overweging... De standaard basemap is 10MB groot. Als je een basemap maakt waar alleen NL in staat, is de basemap maar 1,5MB groot. De 8,5MB die overblijft kan je dan weer gebruiken voor grotere detail kaarten. Je kan op die manier dus je bruikbare geheugen oprekken van 22MB naar 30MB.
Ted1969 Geplaatst 5 april 2007 Auteur Geplaatst 5 april 2007 Hallo Allemaal, Zeer bedankt voor jullie reacties! Ik heb met het hulpnummer van Magellan gebeld en die verwezen me naar Holland Nautic in Apeldoorn. Daar ben ik geweest (woon ik toevallig zelf) en die hebben de boel weer gefikst! Gratis en voor niets, goede service van Magellan. Groeten, Ted
Luys Geplaatst 5 april 2007 Geplaatst 5 april 2007 Hallo Allemaal, Zeer bedankt voor jullie reacties! Ik heb met het hulpnummer van Magellan gebeld en die verwezen me naar Holland Nautic in Apeldoorn. Daar ben ik geweest (woon ik toevallig zelf) en die hebben de boel weer gefikst! Gratis en voor niets, goede service van Magellan. Groeten, Ted Helemaal goed Ted. We zullen onthouden dat onze welwillende adviezen in de wind geslagen worden en je gewoon met Magellan belt!!! Oke effe serieus: goed dat het opgelost is, en via Magellan nog wel. Hoor vaak van de Garmin aanhangers dat een van de redenen dat ze niet voor Magellan gekozen hebben de slechte service zou zijn. Goed om eens een positief verhaal te horen! Veel plezier verder met je gerepareerde 210
Patrickspel Geplaatst 10 april 2007 Geplaatst 10 april 2007 Ted, je kunt inderdaad niet meer opstarten zonder basemap (melding: UNIT CURRENTLY CONTAINS NO MAP INITIATING MAP UPLOAD). Echter: je kunt wel starten als je je GPS met USB aan je PC/laptop hangt. Ik heb op twee verschillende manieren mijn basemap geupload. De eerste keer via het servicemenu (beetje tricky) en vandaag (toen er weer een deel van mijn schijf 'corrupt' was) een veel eenvoudiger manier ontdekt. En ja, ík ben diegene met het maandagmorgen model! ;-) Zet je GPS uit, eventueel geforceerd met NAV-MENU-POWER. Verbind je GPS met USB aan je PC, schakel de GPS in m.b.v de POWER knop. Je GPS staat na dan naar File Transfer mode. Je kunt het bestand BASEMAP.MGI gewoon met Magellan Conversion Manager uploaden via "Transfer Map Regions". Het bestand dient uiteraard wel zichtbaar te zijn in de directory (bij mij .\MapSend DirectRoute Europe\Export\Images) om het te kunnen selecteren. Met "zichtbaar" bedoel ik dat je alle speciale file-attributen SYSTEM, HIDDEN en evt READ ONLY van tevoren verwijderd hebt. In een dosbox met: ATTRIB -S -H -R *.MGI Na een succesvolle transfer is een reboot van de GPS voldoende. Succes! Helaas werkt dat bij mij dus NIET zo..... ;-) Mijn basemap was ook verdwenen na een firmware-update, wat overigens wel goed werkte. Maar bij het terugzetten van mijn POI's (ik had backups gemaakt) zijn de bestandsnamen veranderd denk ik. Anyway, als ik de GPS inschakel krijg ik inderdaad ook de melding UNIT CURRENTLY CONTAINS NO MAP INITIATING MAP UPLOAD en zet ik hem uit en verbind hem aan de pc. Maar de GPS zou dan naar File Transfer Mode moeten gaan maar dat doet ie dus niet ! Ik weet nu dus niet hoe ik een bestand kan uploaden. Wie helpt ???? Groeten van Patrick
Patrickspel Geplaatst 10 april 2007 Geplaatst 10 april 2007 Helaas werkt dat bij mij dus NIET zo..... ;-) Mijn basemap was ook verdwenen na een firmware-update, wat overigens wel goed werkte. Maar bij het terugzetten van mijn POI's (ik had backups gemaakt) zijn de bestandsnamen veranderd denk ik. Anyway, als ik de GPS inschakel krijg ik inderdaad ook de melding UNIT CURRENTLY CONTAINS NO MAP INITIATING MAP UPLOAD en zet ik hem uit en verbind hem aan de pc.Maar de GPS zou dan naar File Transfer Mode moeten gaan maar dat doet ie dus niet ! Ik weet nu dus niet hoe ik een bestand kan uploaden. Wie helpt ???? Groeten van Patrick Oke, dat heb ik op kunnen lossen. De GPS een keiharde reboot gegeven met #95 van het servicemenu, nu kan ik in ieder geval weer bestanden uploaden. Het probleem is daarmee echter nog niet verholpen. De basemap was verdwenen, dat was een feit. Ik heb geprobeerd een nieuwe erin te stoppen maar dat lukt maar niet. Voor de firmware-upgrade had ik de nederlandse taal geselecteerd. Na de firmware-upgrade wilde ik dat ook doen, maar daar blijft de GPS op hangen (hij blijft continue zeggen, updating :please wait). De engelse taal is geen enkel probleem. Nu wil ik de basemap opnieuw aanbieden via converting manager, maar hij blijft zeggen dat ie geen basemap heeft, terwijl ie wel is ge-upload in de GPS. Ten einde raad weet ik nu echt niet meer wat te doen....... Dus nogmaals, wie helpt mij de Nederlandse taal weer te selecteren EN mijn basemap terug te krijgen ? Groeten van Patrick
blooper65 Geplaatst 11 april 2007 Geplaatst 11 april 2007 Helaas werkt dat bij mij dus NIET zo..... ;-) Mijn basemap was ook verdwenen na een firmware-update, wat overigens wel goed werkte. Maar bij het terugzetten van mijn POI's (ik had backups gemaakt) zijn de bestandsnamen veranderd denk ik. Anyway, als ik de GPS inschakel krijg ik inderdaad ook de melding UNIT CURRENTLY CONTAINS NO MAP INITIATING MAP UPLOAD en zet ik hem uit en verbind hem aan de pc. Maar de GPS zou dan naar File Transfer Mode moeten gaan maar dat doet ie dus niet ! Ik weet nu dus niet hoe ik een bestand kan uploaden. Wie helpt ???? Groeten van Patrick Oke, dat heb ik op kunnen lossen. De GPS een keiharde reboot gegeven met #95 van het servicemenu, nu kan ik in ieder geval weer bestanden uploaden. Het probleem is daarmee echter nog niet verholpen. De basemap was verdwenen, dat was een feit. Ik heb geprobeerd een nieuwe erin te stoppen maar dat lukt maar niet. Voor de firmware-upgrade had ik de nederlandse taal geselecteerd. Na de firmware-upgrade wilde ik dat ook doen, maar daar blijft de GPS op hangen (hij blijft continue zeggen, updating :please wait). De engelse taal is geen enkel probleem. Nu wil ik de basemap opnieuw aanbieden via converting manager, maar hij blijft zeggen dat ie geen basemap heeft, terwijl ie wel is ge-upload in de GPS. Ten einde raad weet ik nu echt niet meer wat te doen....... Dus nogmaals, wie helpt mij de Nederlandse taal weer te selecteren EN mijn basemap terug te krijgen ? Groeten van Patrick Ik heb dus hetzelfde probleem. Ik kan trouwens geen BASEMAP vinden. Is deze ergens te downloaden? Wie helpt?
blooper65 Geplaatst 11 april 2007 Geplaatst 11 april 2007 (bewerkt) Helaas werkt dat bij mij dus NIET zo..... ;-) Mijn basemap was ook verdwenen na een firmware-update, wat overigens wel goed werkte. Maar bij het terugzetten van mijn POI's (ik had backups gemaakt) zijn de bestandsnamen veranderd denk ik. Anyway, als ik de GPS inschakel krijg ik inderdaad ook de melding UNIT CURRENTLY CONTAINS NO MAP INITIATING MAP UPLOAD en zet ik hem uit en verbind hem aan de pc. Maar de GPS zou dan naar File Transfer Mode moeten gaan maar dat doet ie dus niet ! Ik weet nu dus niet hoe ik een bestand kan uploaden. Wie helpt ???? Groeten van Patrick Oke, dat heb ik op kunnen lossen. De GPS een keiharde reboot gegeven met #95 van het servicemenu, nu kan ik in ieder geval weer bestanden uploaden. Het probleem is daarmee echter nog niet verholpen. De basemap was verdwenen, dat was een feit. Ik heb geprobeerd een nieuwe erin te stoppen maar dat lukt maar niet. Voor de firmware-upgrade had ik de nederlandse taal geselecteerd. Na de firmware-upgrade wilde ik dat ook doen, maar daar blijft de GPS op hangen (hij blijft continue zeggen, updating :please wait). De engelse taal is geen enkel probleem. Nu wil ik de basemap opnieuw aanbieden via converting manager, maar hij blijft zeggen dat ie geen basemap heeft, terwijl ie wel is ge-upload in de GPS. Ten einde raad weet ik nu echt niet meer wat te doen....... Dus nogmaals, wie helpt mij de Nederlandse taal weer te selecteren EN mijn basemap terug te krijgen ? Groeten van Patrick Ik heb dus hetzelfde probleem. Ik kan trouwens geen BASEMAP vinden. Is deze ergens te downloaden? Wie helpt? Hallo Patrick, Ik heb het weer in orde gekregen. Basemap gedownload van onze Russische vrienden en deze geupload m.b.v. conversion manager. Hierna kon ik weer de Nederlandse taal kiezen en werkt alles weer zoals het hoort. Ik had wat mappen weg gegooid, omdat ik heel veel dubbele mappen had. Dit ging dus niet helemaal goed. Maar nu lijkt alles weer in orde. Klik hier! kies voor het bestand eu lb106 11 april 2007 bewerkt door blooper65
Patrickspel Geplaatst 12 april 2007 Geplaatst 12 april 2007 Hallo Patrick, Ik heb het weer in orde gekregen. Basemap gedownload van onze Russische vrienden en deze geupload m.b.v. conversion manager. Hierna kon ik weer de Nederlandse taal kiezen en werkt alles weer zoals het hoort. Ik had wat mappen weg gegooid, omdat ik heel veel dubbele mappen had. Dit ging dus niet helemaal goed. Maar nu lijkt alles weer in orde. Klik hier! kies voor het bestand eu lb106 Gelukkig !!! Ik had al andere hulp gekregen van diverse mensen hier, heb geen gebruik gemaakt van onze Russische vrienden, maar gewoon van de Nederlandse. Maar iedereen bedankt natuurlijk ! Het bleek dat zelfs bij mij de extensie in HOOFDLETTERS moest, ik had alleen de bestandsnaam in hoofdletters. Afijn, het ding werkt weer, en nu weet ik ook meer wat je met het apparaatje kunt dan alleen schatten opspeuren Groeten van Patrick
franka en pim Geplaatst 12 april 2007 Geplaatst 12 april 2007 Het bleek dat zelfs bij mij de extensie in HOOFDLETTERS moest, ik had alleen de bestandsnaam in hoofdletters. Zoals het dus beschreven staat in de boven beschreven handleiding
hansthewalker Geplaatst 7 mei 2007 Geplaatst 7 mei 2007 Hallo allemaal, Ik heb denk ik per ongeluk mijn basemap van de explorist 210 gewist. Nu werkt het hele apparaat niet meer. Hoe krijg ik dit nou weer gefixt? Groet, Ted Heb je al gereset naar de originele fabrieksinstellingen? Je raakt dan wel alle POI's e.d. kwijt, maar hij zou weer moeten werken als nieuw. Zie pagina 93 van de handleiding eXplorist_210_nl.pdf Niet handig he maar niet getreurd de oplossing (kan) redelijk eenvoudig zijn: Zet je basemap terug! Probleem is waarschijnlijk dat je die niet bij de hand hebt (staat zover ik weet niet op de meegeleverde cd's). Een vriend van mij heeft z'n 210 ook gesloopt (vermoedelijk heeft 'ie gewoon een maandagmorgen exemplaar). We hebben toen mijn basemap in zijn apparaat gedonderd, en toen werkte het weer (helaas kreeg hij later een hoop problemen meer, waardoor zijn apparaat onbruikbaar werd. Vandaar dat ik aangaf dat hij waarschijnlijk een maandagmorgen exemplaar heeft). Kortom, misschien moeten we even wat directer contact hebben (telefonisch of zo) en is even kijken wat het makkelijkst is om je basemap weer in orde te krijgen. Ik zie een paar mogelijkheden: - kom effe langs als je in de buurt woont - ik kom bij jouw langs - ik stel hem beschikbaar op mijn server dan kan je hem downloaden In de eerste twee gevallen kan ik je helpen je 210 weer in orde te krijgen, in het laatste geval kan ik wellicht wat tips mailen, maar directe hulp word dan iets lastiger. Er zit me overigens iets van bij dat je 210 nu niet meer doorstart maar automatisch in File Transfer mode terecht komt om een basemap op te laden, dus dat zou redelijk makkelijk in orde te maken moeten zijn... Ik hoor het wel (PM of email, of reactie hier) Richard
hansthewalker Geplaatst 8 mei 2007 Geplaatst 8 mei 2007 Hallo allemaal, Zoals (zovele) anderen, ook bij mij de basemap weg na het downloaden van de nieuwste firmware. Geen reactie op een 2 mailtjes aan Magellan, dus ik denk service tot de hoek. Uit de reacties heb ik nog niet zo wijs kunnen worden dat ik hem weer aan de praat krijg. Hoe krijg ik hem weer in de downloadmode?? en waar kan ik een nieuwe basemap vinden of kan ik de kaart van mapsent direct route Europe er in stoppen?? In direct route Europe zie ik zo geen bestanden staan meet de juiste extentie. groeten, Hans the Walker
Aanbevolen berichten