Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo medecachers,

Voor een nieuwe cache wil ik een plaatje op mijn cachepagina plaatsen. Omdat de resolutie van dit plaatje zoveel mogelijk behouden moet blijven, heb ik in Powerpoint e.e.a. gemaakt en dit geconverteerd naar een .tif bestand. Dit op een site gezet en toen deze url in de cachebeschrijving geplaatst. Het plaatje wordt dan echter niet weergegeven terwijl dit op dezelfde manier met een .gif wel lukte :)

Ik heb niet kunnen vinden dat je geen .tif kunt plaatsen, weet iemand of dit idd niet mogelijk is en zijn er dan eventueel nog andere mogelijkheden?

Alvast bedankt!

Martin

Geplaatst

TIFF wordt door de meeste browsers niet ondersteund. Gewoon JPG van maken en bij het opslaan een kwaliteit van 100% van maken, al kan ik me niet voorstellen waarom iemand dat wil doen. Immers, de meeste huis-tuin-en-keuken camera's slaan de foto's ook compressed op.

Geplaatst

Ok, zal ik ook eens gaan proberen. Zonder al te veel weg te geven betreffende de nieuwe cache betreft het geen foto maar een plaatje waarbij het van groot belang is dat de resolutie zo hoog mogelijk is zonder dat de cachepagina oneindig lang aan het inladen is...

Bedankt!

Geplaatst

Zou dat dan wel moeten werken? En dan zit ik nog een beetje met het volgende in de maag: "Houdt er rekening mee dat het wel de bedoeling is dat alle informatie die nodig is om de cache te vinden op de cache pagina dient te staan"

Geplaatst (bewerkt)

Probeer eens een bmp bestand (bitmap). Tiff kent overigens vele iterne varianten (compressies, byte oresers, word orders, typen content). Tiff schrijven lukt nog wel, maar ze allemaal lezen is slechts voor een enkel pakket haalbaar.

Een gifje wil ook wel helpen.

bewerkt door thex
Geplaatst

Zijn dat niet meestal grote bestanden? Het gemaakte .tif bestandje is zo'n 90 Kb.

Geplaatst

Ja zou zeker kunnen. In tiff kun je raw data comprimeren als met winzip. Maar jpeg comprimeert alleen met verlies aan data. Het is dus het een of het ander: alles erin en groter, of compressie en wat verlies, of tiff - maar dat wil niet.

Geplaatst
Zou dat dan wel moeten werken? En dan zit ik nog een beetje met het volgende in de maag: "Houdt er rekening mee dat het wel de bedoeling is dat alle informatie die nodig is om de cache te vinden op de cache pagina dient te staan"

Voor mijn cache de postkoets doe ik dit ook. Ik heb hierbij een verhaal als afbeelding ingevoegd en vervolgens een linkje naar een externe pagina voor als je het echt goed wilt lezen!

Mike

Nightfire

Geplaatst

OK mensen, onwijs bedankt voor alle goede adviezen. Ik zal e.e.a. gaan proberen. Als het gelukt is, zien jullie binnenkort wel (weer) een nieuwe van mij verschijnen :)

Geplaatst
OK mensen, onwijs bedankt voor alle goede adviezen. Ik zal e.e.a. gaan proberen. Als het gelukt is, zien jullie binnenkort wel (weer) een nieuwe van mij verschijnen

Hoho, rustig. :P Ik heb die vorige van je nog niet eens weten te doorgronden. :lol1: Je moet ze trouwens niet zo dichtbij leggen, anders irriteer ik me zo aan het feit dat mijn dichtstbijzijnde ongevonden cache ineens zo enorm dichtbij is... ;)

Geintje he ;) , snap jij ook wel.. :)

Geplaatst

Pijnacker heeft inmiddels al bijna geen goede plekjes meer, als alternatief wilde ik meer richting Berkel wat gaan plaatsen. Is dat een oplossing? :)

Geplaatst
Pijnacker heeft inmiddels al bijna geen goede plekjes meer, als alternatief wilde ik meer richting Berkel wat gaan plaatsen. Is dat een oplossing? :)

Ja, dat lijkt me een prima plan! Je kent toch de quote "WE NEED MORE CACHES IN BERKEL EN RODENRIJS!"?

Overigens moet het spelletje dan wel eerlijk gespeeld worden. De caches mogen alleen online komen wanneer ik achter de PC zit. :lol1:

Geplaatst

Volgens mij is dat 24/7, dus dat moet geen belemmering zijn. :lol1: Mocht je nog wat extra uitleg betreffende de laatste willen moet je me maar ff een meel sturen. Kan ik jou tenmiste ook wat info vragen... :)

Geplaatst
Volgens mij is dat 24/7, dus dat moet geen belemmering zijn. :P Mocht je nog wat extra uitleg betreffende de laatste willen moet je me maar ff een meel sturen. Kan ik jou tenmiste ook wat info vragen... ;)

Hahahaha, ik ga eerst eens beter kijken wat ik met dat worteltje kan doen. Of - nog beter - wachten totdat de collega-cachers mij bedienen van de coördinaten of foto's plaatsen van de cache-locatie... :)

Mij kun je trouwens altijd om info vragen hoor... Vandaag kruis ik nog twee keer door Pijnacker in een grommende rode Ferrari-look-a-like. Goed opletten dus! :lol1:

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...