Spring naar bijdragen

PSU


chamsin

Aanbevolen berichten

Ik heb al geprobeerd er een uitgebreider antwoord op te vinden, maar kon ook in de forums niets vinden... :no:

 

Nadat ik las dat Chief een gevonden cache gerepareerd had, ik een cache vond die niet goed sloot en echt smerige handen kreeg bij het graven naar een cache, vroeg ik me af wat iedereen zoal meeneemt voor onderweg, als persoonlijke standaarduitrusting (PSU) zeg maar...

 

Ben begonnen met een brainstormlijstje:

- DigiCam

- (Duck)tape :thumbup:

- Elastieken

- Latex handschoenen

- Pennen/potloden (om te laten)

- Pleisters / schaartje :D

- Prikstok

- Schep(je)

- Wondspray

- Zaklamp

 

Was er niet al een lijstje als deze? Zo wel, kan iemand me de draad geven?! Zo nee, kun je m aanvullen?!

 

Hoop dat er nog meer mensen iets aan hebben...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gast metalhunter

:D Een kompas en een rekenmachine zijn soms ook zeer handig!

resereve baterijen voor je gps niet te vergeten :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:D Een kompas en een rekenmachine zijn soms ook zeer handig!

resereve baterijen voor je  gps niet te vergeten    :thumbup:

Precies!! Wist dus dat ik iets vergeten was... ;)

Kompas zit in GPS, maar werkt alleen tijdens lopen... Batterijen zijn inderdaad heel handig!! HaHa :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is inderdaad al een draadje waarin dit onderwerp wordt behandeld, maar ik kan me voorstellen dat je het niet hebt gevonden, want het laatste bericht is meer dan 3 maanden oud, en als je dan geen trefwoord weet....

Cheers Lex!! :D

Kon het me ook niet voorstellen dat het er niet zou zijn... Had als trefwoorden onder andere:

" onderweg AND mee " gebruikt.... Maar goed, was er - begrijpelijk - dus al...

 

Bedankt dus!! :thumbup:

 

De door jou genoemde draad gaat na de eerste 2 pagina's de gezellige kant op... Wel leuk, maar niet

persé nuttig...Dus als je haast hebt -> twee is genoeg!! :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb even samengevat wat ik daar ben tegengekomen... Hele vrachtwagenladingen met eten en drinken natuurlijk, een half magazijn van een kledinggigant en nog een kwart verkochte waren uit de verschillende outdoorzaken... Die heb ik buiten beschouwing gelaten, want is nogal basic, denk ik.. :thumbup:

 

Maar nu de specials lijst:

--------------------------------

Batterijen DigiCam, GPS, etc.

DigiCam

(Duck)tape

Elastieken

Geld

Geodriehoek (staan graden op en is licht)

GPS (doe maar, is handig bij het geocachen!!)

GSM's

Handdoek (groter naarmate je meer aantrekkingskracht tot water hebt!)

"Handen schoon zonder water"

Kompas (met draaibare gradenschijf?)

Latex handschoenen

Logstickers / visitekaartjes

Muggenspray (anti!)

Multitool

Palm + kabels en laders

Pennen/potloden (om te laten)

Pijnstillers (in EHBO-set?)

Plaid (zitten en/of liggen)

Plastic zakken (zitten en/of rommel in mee)

Pleisters / schaartje

Prikstok (met of zonder punt?)

Rekenmachine

Schep(je), camping-

Slaapmatjes

Stafkaart(en)

Tekenpincet

Touw

Tuinhandschoenen (de dikke dus)

Uitdraai cachepagina

Verrekijker

Zakdoekjes

Zaklamp

Zakmes

Woordenboek (in buitenlanden?)

Wondspray

 

Ik heb het maar even flot een beetje onder elkaar gezet en is dus niet volledig of voor sommigen *veel* te volledig... Ik zou zeggen: Take a Pick & heb vooral veel plezier onderweg!!! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het de bedoeling dat ik dit altijd bij me heb??? ;)  Ik vrees dat ik hooguit drie items van die lijst bij me heb. Kortom: het lijkt me dat er nogal wat overbodigs op de lijst staat

Nee, maar daarom stond er Take a Pick...Oftwel, kies eruit wat je denk nodig te hebben en laat de rest vooral thuis... Ik zal inderdaad ook geen steekwagen nodig hebben voor wat ik mee ga nemen!! :blush:

 

Had er (als beginner) bijvoorbeeld niet aan gedacht elastieken mee te nemen om een stache dicht te kunnen houden... Wij troffen "Biertje" van de Prof. bijvoorbeeld aan met een open deksel. Met een (postbode)elastiek hadden we dat even kunnen fixen... Las ook in een bericht dat Chief een stache gerepareerd had met (duck?)tape... Aanzien ik dit erg sociaal vind, leek het me handig om even met zijn allen na te denken... En je neemt mee wat je leuk en nuttig lijkt... Nix minder en vooral nix meer!! ;)

Sjouw ze!! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mede-geocachers,

 

Nou ben ik heus geen zeer ervaren cacher, maar wel gewoon een mens met gezond verstand. Ik bedoel het volgende te zeggen.

Als je op pad gaat, dan weet je toch welke caches je gaat doen die dag? Dus: lees eerst de beschrijving en bepaal aan de hand van die informatie wat je mee zou moeten nemen. ;)

Je neemt toch ook geen bergbeklimmersuitrusting mee als er zou staan dat de stash op 10 meter onder zeeniveau ligt. ;)

Kortom: Eerst gewoon KIJKEN ;)

 

Groetjes,

 

Ambtenaartje :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je op pad gaat, dan weet je toch welke caches je gaat doen die dag? Dus: lees eerst de beschrijving en bepaal aan de hand van die informatie wat je mee zou moeten nemen. ;)

Je neemt toch ook geen bergbeklimmersuitrusting mee als er zou staan dat de stash op 10 meter onder zeeniveau ligt. ;)

Kortom: Eerst gewoon KIJKEN  ;)

Helemaal raak gesproken :blush: Totaal afhankelijk van de lengte van de tocht, het type terrein en ervaringen van anderen wordt mijn uitrusting samengesteld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk wist ik vantevoren dat er schampere of 'carambalige' opmerkingen zouden komen. Iedereen zijn ervaring... Maar niet iedereen heeft een 'lijstjes-hoofd'... Wanneer ik op reis ga pak ik ook mijn Palm met een reis-checklist , anders zie ik nog kans mijn paspoort te klaten liggen... Dat was de functie van het lijstje... Nog steeds: Nix Meer, Nix Minder!

Doe er wel of niet mee wat je wilt!! En blijf inderdaad vooral LEZEN!! (dat doe ik natuurlijk ook gewoon) :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

't is duidelijk dat je ducttape niet kent :D

En ja hoor!, ik weet precies wat Duct Tape is... Maar de naam vond ik toen niet zo belangrijk, als ik nog maar genoeg had en het maar aan een muur, plafond of aan een vloer bleef plakken om kabels vast te leggen... ;)

 

Moet toegeven de toepassingen van de linx die je erbij gezet hebt zijn inderdaad illustrerend genoeg voor een groot aantal andere aanpassingen... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...