Spring naar bijdragen
  • 0

POI's of punten in Topo kaarten Garmin.

Vraag

Geplaatst

Goedemiddag allen !

Ik zit met een puntje alwaar ik graag antwoord op heb. Ik heb een aantal kaarten gekocht waaronder topo Tjechië. Als ik in de handleiding kijk (in het tjechies uiteraard) en kom bij de Nuvi (ook een Garmin apparaat) zie ik hier dat je keuze hebt uit poi-groepen. Nu heb ik deze ook in mijn Garmin, enkel als ik heel ver inzoom, dan nog zie ik ze enkel op het landkaartje. Als ik ga zoeken kom ik ze tegen in een lijstje met een beperkte straal (meestal zo'n 10 km)

Weet iemand waar ik deze data uit kan halen zodat ik een bestandje heb met alle punten of in afzonderlijke groepjes?

Ik wil deze graag gaan gebruiken om te importeren in TTQV.

Heeft iemand hier ervaring mee of is het iemand gelukt?

Alvast bedankt,

Smok3y

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst
Kan zijn dat ik hem niet helemaal vat, maar wil je pois uitlezen uit de topo kaarten of wil je pois uitlezen die al in de nuvi staan?

Dat laatste heb ik even terug wel iets over gelezen. Zoek even op de site van nuvipassion:

http://www.gpspassion.com/forumsen/forum.asp?FORUM_ID=172

daar staat een schat aan info voor de nuvi.

Het gaat om de poi's die in de Garmin topo kaarten staan. De cd die ik heb is ook geschikt voor de Nuvi. In de handleiding las ik dat deze categorieën geeft waaruit je kiezen kunt. Op mijn 60 CSX heb ik deze mogelijk niet. Derhalve vroeg ik me af of deze niet ergens staan zodat ik ze apart in een ander programma kan openen en als handmatig punt naar de 60CSX kan zenden.

• 0
Geplaatst

Gebruikelijk is dat de categorieën zijn: Eten, logies, tankstation, enz.

Die zijn ook op de 60CSx te vinden.

Als je vanuit Nederland gaat zoeken in Tsjechië zul je ze inderdaad niet vinden als je naar nabije punten zoekt.

Je moet dan of op naam zoeken, of het referentiepunt wijzigen in de plaats waar je wilt zoeken. (Druk MENU tijdens het tonen van de lijst).

• 0
Geplaatst
Gebruikelijk is dat de categorieën zijn: Eten, logies, tankstation, enz.

Die zijn ook op de 60CSx te vinden.

Als je vanuit Nederland gaat zoeken in Tsjechië zul je ze inderdaad niet vinden als je naar nabije punten zoekt.

Je moet dan of op naam zoeken, of het referentiepunt wijzigen in de plaats waar je wilt zoeken. (Druk MENU tijdens het tonen van de lijst).

Klopt !

Enkel wil ik graag dit bestandje eruit kunnen halen om ermee verder te bewerken...

• 0
Geplaatst

Ok, als je ze nou naar de nuvi verplaatst, dan staan alle pois in 1 bestand (naam van dat bestand is wel terug te halen op bovenstaande link) je kan dat bestand gwoon van je nuvi kopieren naar je pc toe. Daarna kijken of je ze ergens mee uit kan lezen. kweetie zo niet welk fotmaar het is, maar het zou zo maar een gpx kunnen zijn.

• 0
Geplaatst
De cd die ik heb is ook geschikt voor de Nuvi. In de handleiding las ik dat deze categorieën geeft waaruit je kiezen kunt. Op mijn 60 CSX heb ik deze mogelijk niet.

Image1.jpg

Image2.jpg

• 0
Geplaatst
Goedemiddag allen !

Ik zit met een puntje alwaar ik graag antwoord op heb. Ik heb een aantal kaarten gekocht waaronder topo Tjechië. Als ik in de handleiding kijk (in het tjechies uiteraard) en kom bij de Nuvi (ook een Garmin apparaat) zie ik hier dat je keuze hebt uit poi-groepen. Nu heb ik deze ook in mijn Garmin, enkel als ik heel ver inzoom, dan nog zie ik ze enkel op het landkaartje. Als ik ga zoeken kom ik ze tegen in een lijstje met een beperkte straal (meestal zo'n 10 km)

Weet iemand waar ik deze data uit kan halen zodat ik een bestandje heb met alle punten of in afzonderlijke groepjes?

Alvast bedankt,

Smok3y

Ik heb in het buitenland ontdekt dat ik "gewoon" die poi's kreeg met de info van dat land, ik meen dat het in Spanje of Portugal was. Ik had daar niets voor gedaan, alleen de kaarten ingeladen in de garmin. Heb trouwens een Etrex Vista. Door de grote afstand van hier tot daar, zie ik de poi's van Spanje bijv niet in Nederland. Dus misschien verschijnen ze gewoon als je daar bent. De GPS registreert dat toch zelf :crybaby:

Goedemiddag allen !

Alvast bedankt,

Smok3y

• 0
Geplaatst

Hallo @ All.

De Smok3y bedoelt het zo simpel maar krijgt de meest ingewikkelde antwoorden.

Er zijn er misschien maar 2 of 3 die het begrijpen.

Smok3y wil de POI's aangeleverd door Garmin en geschikt voor Map60 en Nuvi voor andere dingen gebruiken dan zijn Map60.

Hij wil dus die cattegorieen apart kunnen opslaan om ze dan bijvoorbeeld in GSAK of Ozi te kunnen importeren.

Het enigste wat ik niet begreep is TTQV (TomTom ? ?)!

Maw staat er op de topo cd ergens een bestand wat verantwoordelijk is voor de POI's

• 0
Geplaatst

Ik snapte precies wat hij bedoelde :crybaby: vandaar dat ik de tip gaf dat je heb na installatie wellicht van de nuvi af kon halen aangezien ze in de nuvi bestandsstructuur volgens mij makkelijk te herkennen zijn. Ik weet alleen niet zo of je iets met dat bestandsformaat kan doen. Aangezien je bij het kopen van een nuvi geen cd's/dvd's krijgt kan ik niet kijken of er een bestand met informatie op de cd/dvd staat.

• 0
Geplaatst
Hallo @ All.

De Smok3y bedoelt het zo simpel maar krijgt de meest ingewikkelde antwoorden.

Er zijn er misschien maar 2 of 3 die het begrijpen.

Smok3y wil de POI's aangeleverd door Garmin en geschikt voor Map60 en Nuvi voor andere dingen gebruiken dan zijn Map60.

Hij wil dus die cattegorieen apart kunnen opslaan om ze dan bijvoorbeeld in GSAK of Ozi te kunnen importeren.

Het enigste wat ik niet begreep is TTQV (TomTom ? ?)!

Maw staat er op de topo cd ergens een bestand wat verantwoordelijk is voor de POI's

Eindelijk.... :lol1:

Zat al te denken of ik het zo raar opgeschreven had... :lol:

Dit is precies waar ik naar op zoek ben..!

TTQV=TouraTech Quo Vadis Zeg maar het uitgebreide broertje van Ozi... :lol1:

• 0
Geplaatst

Nou, laten we het zo stellen, het is een beetje raar omschreven. Als je de CD's hebt, en je schrijft o.a. dat de 60 CSx niet de POI's in categorieën kan laten zien, dan ben je dus fout.

En wat de CD's betreft, ik denk dat het gelijk is aan alle andere CD's/DVD's van Garminkaarten, er staat nu niet echt even een bestandje op waarvan je direct gaat zeggen, kijk, daar staan de POI's :lol1:

het is geen ov2 zoals met TomTom laten we maar zegguh

• 0
Geplaatst
Nou, laten we het zo stellen, het is een beetje raar omschreven. Als je de CD's hebt, en je schrijft o.a. dat de 60 CSx niet de POI's in categorieën kan laten zien, dan ben je dus fout.

En wat de CD's betreft, ik denk dat het gelijk is aan alle andere CD's/DVD's van Garminkaarten, er staat nu niet echt even een bestandje op waarvan je direct gaat zeggen, kijk, daar staan de POI's :lol:

het is geen ov2 zoals met TomTom laten we maar zegguh

Ja daar ben ik ook achter nu. Enkel had ik gehoopt dat iemand me het kon vertellen hoe het wel kon. Ik had gehoopt dat je iets met Mapsource kon doen of een dergelijke tooltje..

Jammer dus..

Toch bedankt voor alle info :lol1:

• 0
Geplaatst

Nou, ik heb nog even de bestanden nagelopen op de nuvi maar ik kan ze inderdaad niet vinden. Ik verwacht dat ze in een van de .img bestanden zitten (ingebakken bij de kaartinformatie dus) maar openen van dit formaat lukte me niet zonder het bestand te beschadigen.

De poi.gpi welke aangemaakt wordt door poiloader is op zich wel in te lezen en de namen van de pois zijn wel te lezen. De coordinaten daarintegen helaas niet.

Ik ben bang dat het dus niet uit te lezen is.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...