Aster-ix Geplaatst 17 juni 2007 Geplaatst 17 juni 2007 Gisteren een cache gedaan tijdens het MZLE 2007 event. Op een gegeven moment moest er vanaf een waypoint geprojecteerd worden. Ik als beginner had eigenlijk geen idee hoe je dit moest doen. Blijkbaar is dit ook mogelijk met je GPS te doen. Een ander team heeft dit toen gedaan waarmee ik samen de cache liep. Maar vandaag weer een cache aan het lopen. Bij het 5e waypoint moest ik ook projecteren. Echter dit keer was ik alleen. Helaas moeten afbreken omdat ik niet verder kwam. Kan iemand mij vertellen hoe je dit moet doen en dan eventueel in combinatie met een garmin E-Map? Heel erg bedankt alvast Groetjes Aster-ix (Marc)
Kruimeldief Geplaatst 17 juni 2007 Geplaatst 17 juni 2007 Garmin Emap... Welk typenummer? Niet iedere Emap kan projecteren.
Aster-ix Geplaatst 17 juni 2007 Auteur Geplaatst 17 juni 2007 Het gaat om deze op de Garmin website Heeft nu software versie: 2.90. Verder staat er geen model nummer op het apparaat. Deze heb ik van m'n pa gekregen. Voor de rest werkt hij eigenlijk best wel goed.
Kruimeldief Geplaatst 17 juni 2007 Geplaatst 17 juni 2007 Dat is een van de eerste emaps. Ik ben bang dat deze niet de projectie-optie heeft. Als ik in de specificaties kijk dan zie ik ook nergens iets van projecteren, maar dat zegt niet alles.Helaas staan niet altijd alle features in de specs vermeld. Ik ben "bang" dat deze het niet kan.
Peetee Geplaatst 17 juni 2007 Geplaatst 17 juni 2007 (bewerkt) Ook op de Quest I zit niet standaard een projectie-functie. Toch kun je er wel mee projecteren, namelijk door de grote knop te gebruiken. Als je ergens in het veld staat en je op een rand van die grote knop drukt, dan zie je een nieuw pijltje verschijnen dat je met diezelfde grote knop door het kaartschermpje heen en weer kunt bewegen. Tegelijkertijd opent zich een klein schermpje waar in wordt vermeld hoever het nieuwe pijltje zich in het kaartscherm vanaf je huidige positie bevindt en in welke richting (aantal graden º) hij verschoven is. Als dat bij jouw e-map ook kan, dan kun je die functie gebruiken om te projecteren. Je projecteert dan door het pijltje in de juiste richting te verschuiven en over de juiste afstand, en dan maak je daar een waypoint aan. En dan heb je in feite geprojecteerd! Kijk even in deze handleiding op blz 18 onderaan e.v. 17 juni 2007 bewerkt door Peetee
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden