Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

We gaan op vakantie naar Noorwegen. Is er iemand die voor mij een lijst kan maken met traditionele caches in Noorwegen (in ieder geval de naam en coordinaten). Zelf gaat me dat niet lukken. Ik heb al eens gekeken naar gsak etc. maar ik ben wat dat betreft een digibeet?!?. Moet alles handmatig invoeren in de gps dus het hoeft geen koppelingen of zo te bevatten.

Wie kan/wil mij helpen.

Geplaatst

hm, dat zal nog altijd een lijst opleveren met ruim 3400 caches. Dat is dus ook niet zo effe te vatten in een pocketquerie.

Het lijkt slimmer om te kijken waar je naartoe gaat en daar een straal van een x-aantal km te pakken en zo wat caches uitzoeken.....

Volgens mij kan verder alleen iemand je helpen die toevallig alle caches in Noorwegen al in GSAK of zo heeft zitten.

Geplaatst

We gaan naar de onderste helft van Noorwegen. Via Voss, Bergen, Elvekrok, Lom, Alesund en dan opzij naar Ringebu en zo naar Zweden. Dus ca. 250 km omhoog vanaf Kristiansand.

Geplaatst
We gaan naar de onderste helft van Noorwegen. Via Voss, Bergen, Elvekrok, Lom, Alesund en dan opzij naar Ringebu en zo naar Zweden. Dus ca. 250 km omhoog vanaf Kristiansand.

Kun je met GoogleEarth een route maken en deze opslaan in een KML file? Daarmee moet het mogelijk zijn om tot 500 traditionals in de buurt van je route in een pocketquery te krijgen.

Geplaatst

Wij gaan deze zomer ook naar Noorwegen en willen daar ook wat caches gaan doen, ten minste als we tijd daarvoor hebben (we willen ook heel veel andere dingen doen en zien)...

Ik gebruik daarvoor gewoon de google map: http://www.geocaching.com/seek/gmnearest.a...mp;lng=10.72738

Deze begint in Oslo, maar je kan met behulp van in- en uitzoomen en door gebruik te maken van de pijltjestoetsen gemakkelijk het hele land door....

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en wie weet zien we elkaar wel van de zomer tijdens het cachen :D !

Team Anmadego

Geplaatst

Dit zijn onze aanraders, vorige zomer gedaan:

Rainbow's End: super

Challenge #6 - Geiranger: prachtig

Hawk valley view: mooi

Onze aanpak was: met Google Earth handmatig caches uitgezocht die op de vermoedelijke route lagen en een Engelse beschrijving hadden.

Succes ermee, China Crisis

Geplaatst

Kun je met GoogleEarth een route maken en deze opslaan in een KML file? Daarmee moet het mogelijk zijn om tot 500 traditionals in de buurt van je route in een pocketquery te krijgen.

:lol1: ?!?!?

Ik weet wel wat onze route is. Maar hoe ik dat met googleearth moet doen en dan in een KML file?!? En ook een pocketquery klinkt interessant, maar ik kom niet verder dan word en excel.

Geplaatst

Om een pocketquery te kunnen/mogen maken moet je premium member zijn bij Geocaching.com.

Anders zou ik toch de tips hierboven gebruiken en handmatig wat caches uitzoeken die je wil doen. Die in de buurt van de overnachtingsplaatsen liggen. Zo heb ik in het verleden ook altijd gecached. EN in principe doe ik dat nu nog steeds. Ik neem wel een PDA mee met zo'n beetje alle caches in de buurt van mijn vakantie adres, maar de leuke zoek ik vooraf uit en die print ik ook.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...