Todiba Geplaatst 8 juni 2007 Geplaatst 8 juni 2007 Ik heb sinds kort een Magellan 200 aangeschaft. Om naar een cache te gaan moet ik richting 277graden (treu) en 1.24 km. Vraag hoe doe ik dit . alvast bedankt en groeten haxepaxe Hoi. Ik draai de boel gewoon om. Laat het laatste waipoint in de gps staan en loop tot je 1.24 km en op 360-277 = 83 graden van het waipoint staat en je bent waar je wezen moet. succes. Todiba
RvU Geplaatst 8 juni 2007 Geplaatst 8 juni 2007 (bewerkt) Waarom nou zo moeilijk? 1) Mark het punt waar je op dat moment staat. 2) Zoek het zojuist gemarkeerde punt. 3) Toets menu. 4) Kies de optie 'Projecteer Waypoint' 5) Geef de afstand op en de richting. Er wordt nu een nieuw waypoint gemaakt, met precies de goed richting en afstand. Die even selecteren, pijltje volgen en klaar is kees! Ik heb zelf een 60CSX, maar volgens mij kan het bovenstaande op alle GPS-en, misschien dat e.e.a. iets anders omschreven is, maar raadpleeg dan even je handleiding! Veel succes met je 'projectie'! 8 juni 2007 bewerkt door RvU
Lex Geplaatst 8 juni 2007 Geplaatst 8 juni 2007 Ik heb zelf een 60CSX, maar volgens mij kan het bovenstaande op alle GPS-en, misschien dat e.e.a. iets anders omschreven is, maar raadpleeg dan even je handleiding!Dat is nu juist het punt; projectie kan niet op alle toestellen.Maar vanuit je huidige positie een nieuw waypoint maken op de juiste afstand en richting zal meestal wel kunnen, al kun je dan wel tegen de afstandsafronding aanlopen. De 60CSx hoort tot de beter uitgeruste toestellen; je kunt er niet van uitgaan dat als het op de 60CSx kan, het ook op alle andere toestellen kan.
RvU Geplaatst 8 juni 2007 Geplaatst 8 juni 2007 In dat geval neem ik mijn woorden terug! Laat het bericht dan maar staan voor iemand met een 60CSX, die nog niet weet hoe projecteren moet!
Lex Geplaatst 8 juni 2007 Geplaatst 8 juni 2007 Ok, nu valt het kwartje. Op het moment dat je begint te lopen moet je wel de 277gr aanhouden, want dat is de loop richting. Maar om te kijken of je op de juiste plek staat moet je het tegenovergestelde nemen. Dus gezien vanuit wp2 waar wp1 ligt waar je begonnen bent. Er is zeg maar een loop richting en een kijk richting. Zie ik het zo goed?Ja hoor, dat heb je netjes omschreven. En de loop- en kijkrichting schelen precies 180°. Maar als het instellen onmogelijk of ingewikkeld is, kun je je goed met de omkeermethode behelpen.En dan maar hopen dat er geen bosjes, sloten of andere obstakels tussen je positie en het geprojecteerde punt zitten.........Dat geeft niet hoor.Je loopt gewoon om de obstakels heen, en als je bij je bestemming in de buurt bent zoek je de plek waar de afstand en peiling precies goed zijn. Je loopt net zo als bij het navigeren naar het doelwaypoint.
tjitte Geplaatst 8 juni 2007 Geplaatst 8 juni 2007 Ok, nu valt het kwartje. Op het moment dat je begint te lopen moet je wel de 277gr aanhouden, want dat is de loop richting. Maar om te kijken of je op de juiste plek staat moet je het tegenovergestelde nemen. Dus gezien vanuit wp2 waar wp1 ligt waar je begonnen bent. Er is zeg maar een loop richting en een kijk richting. Zie ik het zo goed? Precies Je loopt vooruit en kijkt a.h.w. achterom om te kijken of je goed gaat. Het werkt prima zo. Ik heb zelf een Explorist 210 en een Garmin 60 CSX en ik werk altijd op deze manier De Garmin moet ook een projectie kunnen doen maar die snap ik nog steeds niet. Maar de stash vind ik zo ook wel. Gr. Tjitte
Lex Geplaatst 8 juni 2007 Geplaatst 8 juni 2007 De Garmin moet ook een projectie kunnen doen maar die snap ik nog steeds niet. Lees hierboven het berichtje van RvU; die heeft het netjes opgeschreven.
tjitte Geplaatst 8 juni 2007 Geplaatst 8 juni 2007 De Garmin moet ook een projectie kunnen doen maar die snap ik nog steeds niet. Lees hierboven het berichtje van RvU; die heeft het netjes opgeschreven. IK heb het uitgeprint en ga er mee stoeien Bedankt Gr. Tjitte
blooper65 Geplaatst 8 juni 2007 Geplaatst 8 juni 2007 Precies Je loopt vooruit en kijkt a.h.w. achterom om te kijken of je goed gaat. Het werkt prima zo. Ik heb zelf een Explorist 210 en een Garmin 60 CSX en ik werk altijd op deze manier De Garmin moet ook een projectie kunnen doen maar die snap ik nog steeds niet. Maar de stash vind ik zo ook wel. Gr. Tjitte De Explorist 210 heeft een projectie functie hoor. Die werkt perfect en erg handig. Zie menu---geavanceerde functies-----projectie.
tjitte Geplaatst 8 juni 2007 Geplaatst 8 juni 2007 De Explorist 210 heeft een projectie functie hoor. Die werkt perfect en erg handig. Zie menu---geavanceerde functies-----projectie. Daar ga ik ook naar kijken hoewel ik hem niet veel meer gebruik. Bedankt G. Tjitte
haxepaxe Geplaatst 10 juni 2007 Auteur Geplaatst 10 juni 2007 (bewerkt) Allen bedankt voor de uitleg, zo leer je elke dag weer wat bij. groetjes haxepaxe 10 juni 2007 bewerkt door haxepaxe
Aanbevolen berichten