Team Sweetlake Geplaatst 13 juni 2009 Auteur Geplaatst 13 juni 2009 Briljant idee, dat probleem heb ik ook heel vaak. Heb er nu al talloze op die manier maar de oude code's Wellicht wel een tip en ook vast een open deur dat de bestandjes bewaard moeten blijven ook bij een update van het programma. Dat was inderdaad wel de bedoeling !!
Team Professor X Geplaatst 20 december 2009 Geplaatst 20 december 2009 Wat een beetje sneeuw al niet teweeg brengt. Eindelijk PGCT geinstalleerd op mijn PDA en het werkt perfect Sweetlake, bedankt
Team Sweetlake Geplaatst 2 februari 2010 Auteur Geplaatst 2 februari 2010 (bewerkt) Team Professor X nog bedankt voor de lovende woorden, wij worden er verlegen van... Na een jaar onveranderd te zijn gebleven, is PGCT een versie verder. De belangrijkste verandering is dat PGCT nu meertalig is. Daarnaast zijn er vele kleine cosmetische aanpassingen gemaakt om de meertaligheid ruimte te bieden. Momenteel is Engels als eerste buitenlandse taal beschikbaar. Duits en Spaans zijn in ontwikkeling. Overigens zijn er nu geen aanpassingen of toevoegingen gemaakt aan de reeds aanwezige hulpmiddeltjes die in PGCT zitten. Hieronder volgt nog even een opsomming van de hulpmiddeltjes van PGCT. - WGS84 <--> RD <--> UTM Zet WGS84 coordinaten om in RD- of UTM-coordinaten en andersom - WP + richting + afstand = Nieuw WP De bekende projectie van een nieuw waypoint - Richting, afstand, midden tussen 2 WPs Reken de richting en afstand uit tussen twee WPs en bepaal het coordinaat tussen die twee punten - 2 WP + 2 richtingen = Nieuw WP Bereken een nieuw WP vanuit 2 WPs met uit ieder WP een opgegeven richting - 2 WPs + 2 afstanden = 2 nieuwe WP's ( Snijpunten van twee cirkels) Je krijgt twee WPs en afstanden. Waar zijn de snijpunten van die twee cirkels? - WP-afstand + WP-richting= Snijpunt(en) Reken uit waar de snijpunten liggen van een WP met alleen een afstand (oftewel een cirkel) en een WP met alleen een koers. - Kruispunt van twee lijnen = nieuw WP Geef de begin- en eindcoordinaten van twee lijnen op en het programma berekent het coordinaat van het kruispunt van de twee lijnen. OF: zoek het middenpunt van vier coordinaten. - Zwaartepunt coordinatendriehoek Bepaal het coordinaat van het zwaartepunt van een (coordinaten)driehoek. Het zwaartepunt is het snijpunt van de drie zwaartelijnen van een driehoek - Middelpunt van omschreven cirkel Voer drie coordinaten in, PGCT rekent uit wat welke cirkel over die drie punten valt en wat dan het coordinaat van het middelpunt van die cirkel is. - Hint decrypter/Caesarrotatie Zet de hint uit de cache beschrijving om in leesbare taal (ROT13). Daarnaast kan ook gekozen worden voor een andere decryptiesleutel dan ROT13 - Romeinse getallen Zet romeinse getallen om in decimale getallen en andersom - Cachers Calculator Calculator die overweg kan met de haakjes () - Multi Calculator Bijna hetzelfde als de cachers calculator, deze kan echter meerdere geosommen tegelijk onthouden en berekenen. - A=1, B=2, etc. Bereken rijsom/stapelsom/totale waarde van letters/woorden met A=1, B=2, etc. - A=26, B=25, etc. Bereken rijsom/stapelsom/totale waarde van letters/woorden met A=26, B=25, etc. - Letters tellen Tel de individuele letters van een woord, zin of stuk tekst - Vigenère (De)coderen (De)coderen van Vigenère gecodeerde berichten - Morse (De)Coderen (De)coderen van Morse gecodeerde berichten - D° M' S" conversies Conversies naar de verschillende notaties van WGS84 coordinaten - Export functie Exporteer een berekend coordinaat naar een .wpt, .gpx, .ov2 of .loc bestand of kopieer het naar een ander programma Tot een volgende keer !! 2 februari 2010 bewerkt door Team Sweetlake
masterchef Geplaatst 2 februari 2010 Geplaatst 2 februari 2010 (bewerkt) Enne ook voor de IPhone een nieuwe versie?? Master 2 februari 2010 bewerkt door masterchef
langzaam Geplaatst 2 februari 2010 Geplaatst 2 februari 2010 Enne ook voor de IPhone een nieuwe versie?? Master Alleen Hollandse pot voor de Chef
Team Sweetlake Geplaatst 3 februari 2010 Auteur Geplaatst 3 februari 2010 (bewerkt) Enne ook voor de IPhone een nieuwe versie?? Master :chef Nou, die iPhone versie wordt door BtSt gedaan, laatste versie is 4.1. Ik zou zeggen checkout :www.btstsoft.nl 3 februari 2010 bewerkt door Team Sweetlake
Team Sweetlake Geplaatst 4 februari 2010 Auteur Geplaatst 4 februari 2010 Heeee, een functie vergeten te vermelden : ½ WGS84 + ½ RD = hele WGS84 Voer een deel van het WGS84 coordinaat in en een deel van een RD coordinaat, PGCT rekent het hele WGS84 coordinaat uit. Handig....
de spetters Geplaatst 4 februari 2010 Geplaatst 4 februari 2010 Ik heb een HTC touch 2 met Windows mobile 6.5. Kan het zijn dat NETCF daar problemen mee heeft? Ik krijg het niet geïnstalleerd. gr. de spetters
Witsenberg Geplaatst 6 februari 2010 Geplaatst 6 februari 2010 Ik heb v2.0 zojuist gedownload vanaf http://www.pgct.nl/download.html en geïnstalleerd. Als ik 'm nu start staat inderdaad "v2.00" onderaan in het scherm, maar de "Opgave calculator" heet nog steeds hetzelfde en ik zie geen mogelijkheid de taal in te stellen. Wat gaat er fout? Zijn er meer mensen die dit hebben?
Team Sweetlake Geplaatst 12 februari 2010 Auteur Geplaatst 12 februari 2010 Ik heb een HTC touch 2 met Windows mobile 6.5. Kan het zijn dat NETCF daar problemen mee heeft? Ik krijg het niet geïnstalleerd. gr. de spetters .NET CF heeft daar geen problemen mee. Het kan echter wel mogelijk zijn dat je .NET CF zult moeten upgraden. Ga naar : LINK
Team Sweetlake Geplaatst 12 februari 2010 Auteur Geplaatst 12 februari 2010 Ik heb v2.0 zojuist gedownload vanaf http://www.pgct.nl/download.html en geïnstalleerd. Als ik 'm nu start staat inderdaad "v2.00" onderaan in het scherm, maar de "Opgave calculator" heet nog steeds hetzelfde en ik zie geen mogelijkheid de taal in te stellen.Wat gaat er fout? Zijn er meer mensen die dit hebben? Heee da's gek, heb ik dus een foutje met uploaden gemaakt. Is gecorrigeerd nu. Een (andere) taal installeer je door een taal bestandje te downloaden en in dezelfde directory als PGCT te zetten. Daarna PGCT stoppen en weer opstarten. Da's alles, je kunt niet in het programma de taal instellen.
Team Sweetlake Geplaatst 12 februari 2010 Auteur Geplaatst 12 februari 2010 (bewerkt) Als laatste is nog te melden dat vanaf nu gekozen kan worden of PGCT in meters of voeten moet werken. Tevens is het nu mogelijk om in te stellen in welke halfronden op aarde U zich bevindt. Dit is ingevoerd omdat daardoor niet meer elke keer de N/S en E/W voor coordinaten gewijzigd hoeft te worden als U zich bijvoorbeeld in Amerika of Australie bevindt... Gemack dient de mensch... klikkerdeklik naar www.pgct.nl 12 februari 2010 bewerkt door Team Sweetlake
de spetters Geplaatst 14 februari 2010 Geplaatst 14 februari 2010 Ik heb een HTC touch 2 met Windows mobile 6.5. Kan het zijn dat NETCF daar problemen mee heeft? Ik krijg het niet geïnstalleerd. gr. de spetters .NET CF heeft daar geen problemen mee. Het kan echter wel mogelijk zijn dat je .NET CF zult moeten upgraden. Ga naar : LINK Werkt Bedankt!
Team Sweetlake Geplaatst 11 juni 2010 Auteur Geplaatst 11 juni 2010 Goedendag allemaal, Er is een nieuwe versie beschikbaar : 2.02 Veranderingen: - Verbeterde invoerroutines/bewaking. Hierdoor is het bijvoorbeeld niet meer mogelijk om per ongeluk de enter toets te gebruiken waardoor in diverse invoerveldjes geen getal in gevuld lijkt te zijn. Daarnaast is het bijv bij een noord-coordinaat niet mogelijk om een getal groter dan 90 in te vullen. Wordt een foute invoer gedaan, dan zal het vakje rood kleuren en eerst een correctie gedaan moeten worden voor men verder kan. Zo zijn er nog meer zaken 'afgekapt', te veel om op te noemen (en onwaarschijnlijk veel werk om te programmeren. PGCT is achter de schermen inmiddels behoorlijk groot) - Navigatie: Kruisende Lijnen: Correctie fout berekening in geval van haakse hoeken (Gemeld door Geo.Error) - Multi-Calculator: Tab-order gecorrigeerd en invoer routine aangepast ter voorkoming van invoerfouten (Ook gemeld door Geo.Error) - Diverse kleine aanpassingen Als jullie nog dingen weten die een bijdrage kunnen zijn voor PGCT : suggesties, tekortkomingen, opmerkingen, nieuwe tooltjes, maakt niet uit wat, laat het weten !!!! Er zijn in principe maar 2 voorwaardes: 1) Ik moet het wel kunnen programmeren en 2) het moet iets voor 'in het veld' zijn. Veel plezier ermee !!
Aanbevolen berichten