wwg Geplaatst 13 juli 2007 Geplaatst 13 juli 2007 Ik heb eventueel een Java ME core liggen van GEOTools waar ik op verder kan bouwen. Werkt o.a. op de Nokia N70 en de 6630. Beiden zijn Symbian S60 toestellen.Het is stervens druk geweest afgelopen maanden, maar zoals het er nu uitziet kan ik wel weer wat op pakken. Ik heb ooit een test gemaakt voor WGS -> RD conversie. Als er veel vraag naar is wil ik de ontwikkeling wel verder uitwerken voor de Symbian mensen onder ons. Ik gebruikte GPSJ op mijn N80 (ook symbian), sinds eergisteren mijn N95 in gebruik. Daar werkt helaas dat programmaatje niet meer op omdat deze niet de interne GPS ondersteund :-( Dus ik ben naarstig opzoek naar een alternatief. De meegeleverde Nokia kompas is helaas niet echt handig in gebruik.. Dus ik houd me warm aanbevolen voor een Symbian of Java oplossing. Liefst Java omdat dit platform onafhankelijk is... Daar kan iedereen gebruik van maken ;-). PS: Ook graag ondersteuning voor de interne GPS van de N95.. Een prima Geocache apparaat met de juiste software. De GPS ondersteund zelfs GPS-A. Als het satteliet onvangst effe slecht is berekent hij waar de telefoon is dmv de zendmasten...
Team The Cache Hunters Geplaatst 13 juli 2007 Geplaatst 13 juli 2007 Ik gebruikte GPSJ op mijn N80 (ook symbian), sinds eergisteren mijn N95 in gebruik. Daar werkt helaas dat programmaatje niet meer op omdat deze niet de interne GPS ondersteund :-( Dit draadje lezende dacht ik met mijn symbian ondersteunde Nokia N95 ook aan de slag te kunnen, tot het laatse berichtje. Blijkt dat ik kennelijk toch nog zal moeten wachten. Maar er is wellicht goede hoop, als ik terug kijk is er aan vrijwel elk verzoek in dit draadje voldaan en heeft onze cachende progammeur tot nu toe eigenlijk overal een oplossing voor. Ik moet nog even gedult hebben...
The Scorpios Geplaatst 16 juli 2007 Geplaatst 16 juli 2007 Er is een nieuwe versie klaar ! Belangrijkste vernieuwingen : - Cachers Calculator : Calculator die met de welbekende haakjes overweg kan - Exporteer functie : berekende coordinaten kunnen nu gexporteerd worden naar een .wpt of gpx bestand en dan ook meteen naar de gewenste directory EN : PGCT heeft nu een eigen website : www.pgct.nl "Simpele" dingen maken cachen nog leuker! Bedankt voor de toevoegingen
Team Sweetlake Geplaatst 19 juli 2007 Auteur Geplaatst 19 juli 2007 Laatste versie nu : 1.3a Paar kleine tekstuele aanpassingen om het wat duidelijker vwb gebruik te maken.
Team Sweetlake Geplaatst 20 juli 2007 Auteur Geplaatst 20 juli 2007 En de nauwkeurigheid van de Degrees-Minutes-Seconds op verzoek vergroot tot achter de komma.
wwg Geplaatst 26 juli 2007 Geplaatst 26 juli 2007 En de nauwkeurigheid van de Degrees-Minutes-Seconds op verzoek vergroot tot achter de komma. Any plans voor een Symbian versie ? (met name N95)?
Team The Cache Hunters Geplaatst 26 juli 2007 Geplaatst 26 juli 2007 Any plans voor een Symbian versie ? (met name N95)? Ja dat zou gweldig zijn! Met die versie erbij draait PGCT volgens mij echt op alle systemen.
gpsgek Geplaatst 26 juli 2007 Geplaatst 26 juli 2007 Even offtopic, maar toch wel een beetje ontopic: welke talen (java???) worden door Symbian geapprecieerd?
Team The Cache Hunters Geplaatst 26 juli 2007 Geplaatst 26 juli 2007 Even offtopic, maar toch wel een beetje ontopic: welke talen (java???) worden door Symbian geapprecieerd? Ik zou je graag willen antwoorden, maar ik heb geen idee. Ik heb gelezen dat bij wwg GCPT op zijn symbian nokia N80 wel werkt maar op zijn Symbian Nokia N95 niet. Dat zou komen door de geïntergreede gps op de N95. Ik heb zelf ook een N95 dus ik wacht gewoon nog even af.
Team Sweetlake Geplaatst 3 augustus 2007 Auteur Geplaatst 3 augustus 2007 De Java-versie is inmiddels in ontwikkeling, gun me alleen nog wat tijd want ik moet hier wel even aan wennen
wwg Geplaatst 3 augustus 2007 Geplaatst 3 augustus 2007 Even offtopic, maar toch wel een beetje ontopic: welke talen (java???) worden door Symbian geapprecieerd? Ik zou je graag willen antwoorden, maar ik heb geen idee. Ik heb gelezen dat bij wwg GCPT op zijn symbian nokia N80 wel werkt maar op zijn Symbian Nokia N95 niet. Dat zou komen door de geïntergreede gps op de N95. Ik heb zelf ook een N95 dus ik wacht gewoon nog even af. Nee GCPT werkt ook niet op de N80. Het werkt niet op Symbian toestellen. De applicatie waar ik het over had was GPSJ.. Ik gebruik nu ViewRanger. Daar ben ik erg over te spreken ! Maar ben ook zeker geinteresseerd in de Java versie van GCPT die d'r aan zit te komen. Effe geduld dus nog. Onder tussen lekker door cachen met ViewRanger. Importeren van LOC files is een van de vele geweldige functies.
GPSiegurd Geplaatst 30 september 2007 Geplaatst 30 september 2007 Prachtig spul, zelfs voor een leek als ik! Alles heel vlot geinstalleerd en werkend op een HTC s710 met WM6
Team Sweetlake Geplaatst 4 januari 2008 Auteur Geplaatst 4 januari 2008 Er is een nieuwe versie : 1.4 De navigatiemodule heb ik op verzoek uitgebreid met een onderdeel: het berekenen van een nieuw WP op basis van twee WPs met vanuit ieder WP een richting. Daar waar deze richtingen elkaar kruisen wordt het nieuwe WP berekend. Toeval wil dat ik het zelf ook nodig had voor een cache en ik kan met enige trots zeggen dat het schandalig nauwkeurig is
tjarko Geplaatst 4 januari 2008 Geplaatst 4 januari 2008 ik moet zeggen weer de complimenten voor het mooie programma, het werkt zeer goed. ook op een TytnII. alleen heb ik een beperking en waarschijnlijk het programma niet. bij het berekenen van 2 tot de macht 5 bij voorbeeld wat vul je in met welke tekens?
Team Sweetlake Geplaatst 4 januari 2008 Auteur Geplaatst 4 januari 2008 machtsverheffen doe je met een ^ (shift-6) dus in dit geval 2^5
Aanbevolen berichten