marieholm Geplaatst 1 juni 2007 Geplaatst 1 juni 2007 (bewerkt) We zijn in het bezit van een Magellan eXplorist 500 Europe,opgewaardeerd van version 5.1.58 naar 5.2.57. En een eXplorist 500 Le .North America firmware 5.2.03. In deze 500 Le is een SD kaart geplaatst met als Basis kaart eu-lb106 en op de Detailkaart kaarten uit MapCourse Direct route Europe V.2.00. Beiden GPS'sen werken probleemloos, Nu mijn vraag? Kan ik ongestraft de 500 Le North America updaten met de Version 5.2.57 voor de 500 Europe.Deze version is gebruikers vriendelijker,meer opties o.a projecties en de SD kaart is sneller te selecteren. Marieholm. 1 juni 2007 bewerkt door marieholm
blooper65 Geplaatst 1 juni 2007 Geplaatst 1 juni 2007 Franka en Pim zou hier ooit eens een test mee doen met de Explorist 210 om te kijken of er van een Amerikaans model een Europees model te maken valt. Ik weet echter niet wat het resultaat is. Ben erg benieuwd, daar ik er binnenkort ook mee te maken krijg. Amerikaanse Explorist 500 aangeschaft!
Twin Peaks Geplaatst 1 juni 2007 Geplaatst 1 juni 2007 We zijn in het bezit van een Magellan eXplorer 500 Europe,opgewaardeerd van version 5.1.58 naar 5.2.57.En een eXplorer 500 Le .North America firmware 5.2.03. In deze 500 Le is een SD kaart geplaatst met als Basis kaart eu-lb106 en op de Detailkaart kaarten uit MapCourse Direct route Europe V.2.00. Beiden GPS'sen werken probleemloos, Nu mijn vraag? Kan ik ongestraft de 500 Le North America updaten met de Version 5.2.57 voor de 500 Europe.Deze version is gebruikers vriendelijker,meer opties o.a projecties en de SD kaart is sneller te selecteren. Marieholm. Ik had een eXplorist XL North America. Daar miste ik ook de nodige functionaliteit op t.o.v. mijn eerdere Meridian Platinum Na heel veel mailen kreeg ik van Magellan eindelijk het verlossende woord: ze stuurden een firmware update. Deze dus gedownload en de GPS geheel volgens de regels ge-update. Aan het eind van de procedure ging de GPS uit om weer opnieuw op te starten. Vervolgens bleek hij te "hangen" in het openingsscherm en reageerde nergens meer op. NOOIT MEER! Zelfs uitzetten lukte niet. Daarvoor moest ik de batterijen verwijderen. Weer heel veel heen en weer mailen. Wat bleek: ze hadden een update gestuurd voor het Europese model, veronderstellend dat ik die zou hebben, omdat ik in Nederland woon. Een vreemde veronderstelling, want al het mailverkeer ging via de servicedesk, waar ik bij elk contact moest inloggen via een account wat ik had gekregen nadat ik keurig mijn ingevulde garantiekaart had opgestuurd. Waarop keurig vermeld stond dat het een Noord Amerikaans toestel was. Na weer heel veel mailverkeer waarbij ze me de nodige (fabrikanten)truukjes doorspeelden in de vorm van codes via geheime menu-opties enzo, waarmee ik het apparaat ook niet aan de gang kreeg, mocht ik de GPS opsturen naar Thales Navigation, ergens in Frankrijk. Drie weken later had ik hem terug. Tenminste dat dacht ik. Wat bleek: Ze kregen hem daar ook niet meer aan de praat en ze hadden me toen maar een hele nieuwe opgestuurd. Wel een Europees model. Gelukkig had ik mijn Meridian ook nog, want tussen het ontstaan van het probleem en de oplossing, zaten ca. 4 maanden. Ik was natuurlijk wel heel blij met de nieuwe Europese GPS. (de oude had ik in Amerika voor 260 dollar van een Canadees overgenomen ) Zelfs Dutch Grid (RD) zit er nu standaard in. Maar uit bovenstaande blijkt dus wel, dat je niet zomaar even een Europese update over een Amerikaans toestel kunt doen. Op een aantal buitenlandse fora (even googlen op het onderwerp) heb ik ondertussen wel gelezen dat het schijnt te kunnen. Daar komt dan wel het een en ander bij kijken. Wat ik ervan heb begrepen is dat je het hele toestel leeg moet maken, een Europese basiskaart geinstalleerd moet hebben (heb je blijkbaar al) en dan via het geheime menu de nieuwe firmware moet uploaden. (dus geen update over de oude heen) Maar het fijne weet ik er niet van. Volgens Magellan komen er overigens ook updates aan voor de Noord-Amerikaanse versies (maar ze zeggen daar wel meer wat, de TOPO NL zou er ook in januari al zijn)
marieholm Geplaatst 1 juni 2007 Auteur Geplaatst 1 juni 2007 (bewerkt) Bedankt voor de reacties. De eXplorist 500 Le North America is na het aanmaken van de SD kaart in Europa goed bruikbaar. In het menu via voorkeuren naar actieve setup de eu lb 106(ex 400-500-600-eu)als achtergrondkaarten kiezen en in detailkaarten de via MapSent aangemaakte kaarten zetten.Bij het opstarten kijkt hij nu naar de data op de SD kaart. Voor upgrade firmware van de 500 Le North America wacht ik op de nieuwe Amerikaanse versie. Groeten .Matieholm. 1 juni 2007 bewerkt door marieholm
Aanbevolen berichten