Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

In het kader van cachen "zonder papier" ben ik benieuwd of mede cachers ervaring hebben met het koppelen van een GPS aan een PDA voor upload / download van gegevens. Zelf heb ik een Garmin eTrex Vista Cx en (nog) geen PDA.

I.v.m. mijn aanstaande vakantie naar La Palma lijkt me een PDA me eBooks super handig om mee te nemen. Voor loggen / waypoints etc. zou het dan bovendien mooi meegenomen zijn als PDA en GPS met elkaar kunnen "praten".

Op het internet wel een aantal pagina's gevonden met informatie hierover maar dat was vrijwel allemaal gedateerd.

Kortom; ik zou het erg op prijs stellen als je je ervaring hiermee wilt delen. Alvast bedankt.

Hartelijke groet,

Landcruiser Team

PS. ik heb tevens (link naar) MapSource kaart van La Palma voor de geïnteresseerden

bewerkt door Landcruiser Team
Geplaatst

Ik gebruik de enige mij bekende oplossing:

PocketQuery's aanmaken op PC of laptop

GSAK downloaden

PQ in GSAK importeren

HTML uit GSAK exporteren naar PDA

Naar gelang de mogelijkheden, GSAK export van POI's voor Tomtom op de PDA.

Geplaatst
In het kader van cachen "zonder papier" ben ik benieuwd of mede cachers ervaring hebben met het koppelen van een GPS aan een PDA voor upload / download van gegevens. Zelf heb ik een Garmin eTrex Vista Cx en (nog) geen PDA.

I.v.m. mijn aanstaande vakantie naar La Palma lijkt me een PDA me eBooks super handig om mee te nemen. Voor loggen / waypoints etc. zou het dan bovendien mooi meegenomen zijn als PDA en GPS met elkaar kunnen "praten".

Op het internet wel een aantal pagina's gevonden met informatie hierover maar dat was vrijwel allemaal gedateerd.

Kortom; ik zou het erg op prijs stellen als je je ervaring hiermee wilt delen. Alvast bedankt.

Hartelijke groet,

Landcruiser Team

PS. ik heb tevens (link naar) MapSource kaart van La Palma voor de geïnteresseerden

Een dergelijk idee zou inderdaad niet gek zijn. Wellicht dat er iets mogelijk is met een seriele kabel op de PPC, maar eerlijk gezegd heb ik nog nooit zo'n constructie gezien. Bovendien zou je dan ook software nodig hebben om het babbelen goed te laten gaan, welke ik ook nog nooit gezien heb.

Geplaatst

Met G7toCE en het goede kabeltje moet dat wel lukken :P G7 leest en schrijft zowel GPX als LOC bestanden. Voor het kabeltje moet je even googlen. Wij hebben er ooit een in de VS besteld voor de combinatie GPS76-Axim X30, maar misschien zijn ze inmiddels ook dichterbij huis te vinden...

Graag :P

Geplaatst (bewerkt)

Dat gaat niet lukken.

De PPC/PDA en Vista Cx hebben beide een USB slave port.

Om 2 USB apparaten met elkaar te kunnen laten praten met er 1 een USB master port hebben.

Er zijn wel PPC/PDA met een USB master port, maar dan loop je tegen het probleem aan dat je er geen software driver voor kunt vinden.

bewerkt door deBruineBeren
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...