Spring naar bijdragen

8Mb geheugen Legend


Gast durkj

Aanbevolen berichten

Ik ben zoals uit m'n vorige posting bleek op zoek naar een GPS, mijn oog is nu toch gevallen op de Legend, enerzijds vanwege zijn schermresolutie, anderzijds vanwege z'n grote opslagcapaciteit van waypoints en voor z'n tracklog sinds z'n laatste firmware update. En niet in de laatste plaats vanwege de routekaart Europa/afrika/midden oosten en z'n 8 mb voor de mapsource cdrom(s). :thumbup:

 

Nu rijst de volgende vraag: wat kan ik allemaal met die 8 mb...de mapsource cdroms kan ik er in één koop voor 125 Euro meerprijs bij kopen, los kost deze 199 Euro. Dit scheelt mij eigenlijk te veel, maar 't is wel weer 125 Euro extra. Wat moet ik me indenken bij deze mapsource cdroms... het gaat mij puur om het detailniveau van Nederland, staan hier alle wegen in detail op? of ook straten van plaatsjes etc? Staan alle kleine wegen er ook op of houdt 't op met zg. 'N..-wegen'?

Ik had wel begrepen van garmin.de dat de updates hierna dus gratis blijven, da's wel goed dacht ik zo!

 

zijn er ook losse paketten te koop met bv. alleen nederland erin?

Kan ik ook andere dingen in 't geheugen laden met bv. shareware software?

 

mensen geef raad! Dan ben ik zover dat ik em kan bestellen :dribble:

 

thanx,

 

Durk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Op de cd-rom mapsource, Benelux MetroGuide van Garmin is Nederland in zes kaarten verdeeld die je afzonderlijk of samen kan inladen in je gps tot je geheugen vol zit natuurlijk.

Deze kaarten zijn op straten niveau plus de meeste met de wagen berijdbare zandwegels.

 

Friesland, Drenthe =3.80 MB

Flevoland, Gelderland, Overijssel =6.34 MB

Amsterdam, Utrecht =6.50 MB

Rotterdam =5.57 MB

Breda, Roosendaal, Tilburg =3.10 MB

Eindhoven =4.60 MB

 

Naargelang de grote van deze kaarten kan je een of twee kaarten laden in je 8MB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de cd-rom mapsource, Benelux MetroGuide van Garmin is Nederland in zes kaarten verdeeld die je afzonderlijk of samen kan inladen in je gps tot je geheugen vol zit natuurlijk.

Deze kaarten zijn op straten niveau plus de meeste met de wagen berijdbare zandwegels.

De Benelux CD is niet meer verkrijgbaar. Hiervoor is vorig jaar de europa v4 uitgekomen en komt deze maand europa v5 uit. De kaartdelen zijn veel kleiner geworden en een aantal stedelijke gebieden zijn bij v5 nogmaals gevierendeeld. (zie tabel op mijn site) Helaas wordt vanaf dit jaar ook de RR versie niet meer uitgebracht wat een oplossing was voor de units met een klein geheugen. Op de site van http://www.garmin.com/cartography/ kan je via de 'MapSource Map Viewer' de kaarten bekijken.

 

Ik had wel begrepen van garmin.de dat de updates hierna dus gratis blijven,
De update van MG Europa v4 -> v5 kost EUR 80,- (Soms heeft de leverancier een gratis update voor mensen die kort voor een uitkomen van de nieuwe versie de oude hebben ontvangen)

 

Kan ik ook andere dingen in 't geheugen laden met bv. shareware software?
Er wordt wat gerommeld met zelf maak kaarten maar dat is niet echt handig. Je MOET gewoon de commercieel verkrijgbare Garmin CD's gebruiken.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt voor de info!

 

ik weet alleen niet waar het 'RR' betekend... is dit een speciale versie of zo?

 

zou ik wellicht ergens nog zo'n oudere versie bij iemand op de kop kunnen tikken oid??

 

 

Durk jilderda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...