Spring naar bijdragen

Wil garmin niet sponsoren? - Op hun site staat een link naar geocachi


Aanbevolen berichten

Over sponsering, neem van me aan dat we echt alles hebben gedaan om sponsoren te vinden. Vanuit de GPS wereld was er totaal geen interesse. Een uitspraak die me is bijgebleven : Adverteren... Vinden we niet nodig, ze verkopen als warme broodjes... En dan ging het echt maar om voorstellen van enkele tientjes per maand!

(van geoman, 16 maart in het topic; charter membership)

 

Gisteren liep ik op de site van Garmin te zoeken, en toen kwam ik het volgende tegen, garmin

Het enige wat ik op geocaching.com van garmin tegenkwam was een plaatje van een gps die je kon kopen bij offroute.com waar geocaching.com weer commissie van krijgt. Maar geen reclame of wat dan ook rechtstreeks van Garmin. Weet iemand hoe dat zit? Sponsort garmin het geocachen nog financieel of maken ze er alleen gebruik van om hun apparaatjes te verkopen? (wat weer meer bezoekers en meer belasting vormt op de geocaching.com site)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wat ik bedoel is dat in Amerika nu een hele discussie is losgebarsten over het charter-  of membership of donateur worden, (net als hier trouwens) onder andere omdat er geen sponsor kan worden gevonden.

Als ik de geocaching.com site bekijk zie ik niet dat Garmin het geocaching-gebeuren sponsort, maar als ik op de Garmin-site zoek staat er wel een heel verhaal over geocachen en een link naar de site Geocaching.com.

(onder het onderstreepte woordje Garmin staat een link naar de pagina met geocahe-informatie)

als het nu zo is dat Garmin het geocaching-gebeuren niet wil sponsoren, maar wel aanprijst op de site om gps-apparaten te verkopen, vind ik dat een beetje kinderachtig.

 

p.s. de bodem van mijn geldpot komt in zicht maar ik geloof dat daar alleen de vrekkenkrant tegen helpt :hehe:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het sponsoren van GeoCaching door Garmin zou zeker geen slechte zaak zijn, vooral als je kijkt naar het aantal geocachers dat een Garmin ontvanger heeft. Denk ook aan alle nieuwe of wannabe geocachers die op basis van adviezen van geocachers veelal ook kiezen voor een Garmin ontvanger.

 

Het probleem is waarschijnlijk dat er dan advertenties op de site verschijnen waar een aantal niet blij mee zullen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor niets gaat de zon op.

There is no free lunch.

De natuur groeit gratis maar je heb er wel een hoop werk aan als je ervan moet eten.

 

Ik wil maar zeggen: we zijn al jaren lang verwend met alles gratis op het net maar de miljarden euro's ervoor drogen op (en er is onnoemelijk veel weggegooid). Een internet presence  als deze kost geld. In verhouding niet veel maar toch...Ik moet nu ook aardig wat dokken per jaar voor mijn aDSL verbinding.

 

Ikzelf geloof in vrijwillige donaties: actieve enthousiastelingen die 500 euro uitgeven voor een GPS kunnen toch wel een tientje schenken voor een gebeuren zoals dit allemaal? Of geloven we de uitspraak van Marx: 'alles van waarde zal gekapitaliseerd worden'.

 

Wat mij remt in schenkingen en donaties aan buitenlandse zaken is: ik moet of een creditcard hebben of 13 euro betalen aan de bank om 20 euro in Duitsland te krijgen. b.v.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat je juist heel voorzichtig moet zijn om Garmin als sponsor te vragen. Zouden zij zich namelijk als hoofdsponsor profileren, dan gooi je daarmee automatisch de deur dicht voor bijvoorbeeld Magellan ofzo.

 

Het is een tweestrijd: enerzijds mogen niet teveel mensen van geocaching weten omdat er dan zoveel 'neppers' komen die schijnbaar niet gewenst zijn (zie discussie over pers enzo), anderzijds is die aandacht juist broodnodig om een mogelijke sponsor/adverteerder te vinden.

 

Als je al naar sponsors gaat zoeken zul je dus heel voorzichtig moeten zijn. Zelf heb ik dat mijn eigen site ondervonden en heb het daarbij heel voorzicht aangepakt. Loopt redelijk en het is voor iedereen ook heel duidelijk.

 

Misschien moet er dus eerst een richting worden bepaald en kan er dan pas worden gezocht naar een sponsor/adverteerder die ook daadwerkelijk bij die richting past.

 

Toch?

 

Raymond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Raymond,

 

je hebt inderdaad gelijk. Door te kiezen voor 1 hoofdsponsor heb je gelijk veel beperkingen met wat je wel of niet mag.

 

Mijn persoonlijke mening is dat ik weinig moeite heb met een bannertje, zolang het niet te gek wordt en je overal een bepaald merk tegenkomt. Of wat denk je van caches die uitsluitend met Garmin ontvangers gevonden kunnen worden :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk bij sponsoring niet alleen aan grote partijen als Garmin, die hebben namelijk weinig reden om te sponsoren. Zoals ze zelf al zeggen: het verkoopt toch wel. En zo is het natuurlijk ook.

 

Denk op een andere manier: ik heb 3 maanden geleden besloten een GPS te kopen (heb dat ook gedaan). Dat ik een Garmin wou hebben wist ik vrij snel. Een kwestie van kijken op de sites die er informatie over geven en natuurlijk ook de meningen bekijken op een site als geocaching.nl.

 

Maar dan.... waar koop ik dat ding in Nederland? Waar krijg ik een goed apparaat en een goede service voor een goede prijs? Ik denk dat ik door goed zoeken de beste partij heb gevonden, maar wellicht is er best een bedrijf geweest die ik niet heb gevonden. Probeer eens contact te leggen met dat soort bedrijven. Ik denk daarbij bijvoorbeeld aan Bever Zwerfsport of daar waar ik hem gekocht heb, de Garmin GPS Shop in Notter (bij Nijverdal). Die hebben er belang bij dat je een GPS daar koopt. Zeker als het gaat om kleine bedragen voor sponsoring (adverteren), dan moet er toch wel een partij geinteresseerd zijn.

 

En wat krijgen ze er dan voor terug? Een banner kan altijd en zal indien subtiel geplaatst voor niemand een probleem zijn. Je zou ook kunnen denken aan een overzicht op de site van alle in de handel zijnde GPS-en, waarbij je bij de modellen die zij verkopen de prijs vermeld en een directe link naar hun online shop. Door de doorclicks te tellen, weet je het resultaat. Indien ze nog afwachtend zijn, zou je ook kunnen denken aan een no-cure-no-pay-basis, waarbij ze betalen per door-click of per GPS die door de hulp van geocaching.nl verkocht is

 

Onthoud goed dat sponsoren gaat om twee-richtingsverkeer. Er moet een duidelijk doel zijn. Met alleen 'geocaching is goed voor de verkoop van GPS-en' kom je er niet. Beide partijen moeten het idee hebben er commercieel iets mee op te schieten.

 

Succes,

Stephan

Scouting Erica :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hefft er al eens iemand onder het linkje gekeken? En daarvandaan ook even verder gebladerd?

(waar ik een uur voor heb zitten te prutsen, ja ik ben een computermuts)

 

p.s. ik heb ook geen moeite met betalen voor geocaching, vind het bedrag van 35 euro wat ik ergens gehoord heb wel erg hoog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, als je aan adverteren denkt dan zijn er verschillende mogelijkheden. Op bijvoorbeeld mijn gps.pagina.nl laat ik alleen specifieke GPS-shops adverteren. Op die manier is het altijd een banner die voor de bezoekers van betreffende pagina ook interessant is.

 

Op mijn Hiking-site.nl heb ik het anders aangepakt. Daar laat ik bewust geen winkel adverteren op de banners die bovenaan de pagina's staan. Hier heb ik alleen merken en reisorganisaties. De winkels adverteren in een speciale rubriek waar winkels bij elkaar genoemd staan. Op die manier maak je het interessant naar zowel adverteerder als doelgroep.

 

Kijk overigens ernstig uit met het 'no-cure-no-pay'-systeem. Dit kost je niet alleen behoorlijk wat administratie, maar kan je uiteindelijk ook gewoon niks opleveren omdat bijvoorbeeld de avderteerder zegt dat al die 30 mensen die op de link geklikt hebben uiteindelijk niets besteld hebben ofzo.

 

MHO: zorg eerst dat je genoeg bezoekers op de site krijgt en ga daarna pas zoeken naar mogelijke adverteerders. Dan heb je ze namelijk ook daadwerkelijk wat te bieden.

 

Raymond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hefft er al eens iemand onder het linkje gekeken? En daarvandaan ook even verder gebladerd?

Yep, ik had het al gezien want deze informatie staat er al een tijdje op.

 

Informatie is handig voor iedereen die meer wil weten over de hobby en geeft gelijk wat tips voor een ontvanger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...