Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo,

Is het mogenlijk om de IMG map bestanden van Garmin om te zetten naar JPG oid?

Heb al wat gezocht op google maar kan het niet vinden.

GerritJan

Team_Red_NOP

Geplaatst

Ik snap niet goed wat je wilt.

De img-bestanden zijn bedoeld voor de GPS-toestellen, en daar kun je geen jpg gebruiken.

Op de computer kun je de kaarten op je scherm zetten, en daar kun je eventueel een screenshot van maken dat je als jpg-bestand kunt opslaan.

Je kunt dus wel een jpg-afbeelding van je kaart krijgen zonder dat daar img aan te pas komt. Maar waarom wil je dat dan?

Geplaatst (bewerkt)

Nee, ik weet geen alternatief voor MapSource.

bewerkt door Lex
Geplaatst

Ik heb niet echt een probleem.

Ik het de TOPO NL kaarten maar ik heb mapsource niet. Ik wil deze kaarten graag even bekijken maar ik kan neit een probgramma vinden om het te openen en te bekijken.

Mijn vraag is dus nu: Weet iemand een programma om ze te bekijken?

Geplaatst

Ik wel :thumbup:Openstreetmap

Volg deze link.

Helaas is nog lang niet heel Nederland gemapt, maar daar kun je zelf aan meewerken.

Er staat zelfs een verzoek om tracklogs in het GeoDating gedeelte.

Geplaatst (bewerkt)
Volgens mij kun je Mapsource hier gratis downloaden...

http://www8.garmin.com/support/mappingsw.jsp

Dat had ik ook al gevonden maar dat zijn updates die niet zonder een bestaand mapsource werken volgens mij:

WARNING: This software will not work unless you already own a MapSource product.

Heb ook al zo'n een gedownloaden en geprobeerd te installeren maar dat werkt dus niet :thumbup:

Huh? Moet je even de installatie CD erbij pakken, daar staat gewoon MapSource op. Ik dacht zelfs dat dat meteen meegeinstalleerd werd, maar dat durf ik niet te bevestigen zonder die CD even op te zoeken.

Heb ze los en niet op cd ;) ;)

bewerkt door GerritJan
Geplaatst (bewerkt)

Nee, de bestanden op de Garminsite zijn updates.

Dat werkt alleen als je al een oudere versie van MapSource hebt.

Maar als je Topo hebt hoor je MapSource ook te hebben, dat zit er namelijk bij.

Als je het niet hebt zullen je topokaarten waarschijnlijk niet legaal zijn.

bewerkt door Lex
Geplaatst

Volgens mij kun je Mapsource hier gratis downloaden...

http://www8.garmin.com/support/mappingsw.jsp

Dat had ik ook al gevonden maar dat zijn updates die niet zonder een bestaand mapsource werken volgens mij:

WARNING: This software will not work unless you already own a MapSource product.

Heb ook al zo'n een gedownloaden en geprobeerd te installeren maar dat werkt dus niet ;)

Huh? Moet je even de installatie CD erbij pakken, daar staat gewoon MapSource op. Ik dacht zelfs dat dat meteen meegeinstalleerd werd, maar dat durf ik niet te bevestigen zonder die CD even op te zoeken.

Heb ze los en niet op cd ;) ;)

Oeps, da's waar ook, dat probleempje had ik de vorige keer ook toen iemand mijn GPS had geleend en een mapsource bestand had gemaild om eenroute te lopen. :thumbup:

Als je iemand in je omgeving kent die ook een garmin GPS heeft, kun je wellicht zijn mapsource CD lenen. Met deze cd laat het progamma zich zonder problemen op meerdere computers instaleren. De activatie code voor city select of toponl is gekoppeld aan de productcode van je GPS.

Geplaatst (bewerkt)

Ik wel :thumbup:Openstreetmap

Nee, want dat maakt kaarten voor gebruik in het toestel, het gaat hier om de andersom conversie.

Tenzij het programma ook andersom zou werken, maar dat wordt niet in de tekst gezegd.

bewerkt door Lex
Geplaatst
De activatie code voor city select of toponl is gekoppeld aan de productcode van je GPS.
Niet bij TopoNL. Dit werkt alleen op de computer waar je een code voor hebt gekregen.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...