Spring naar bijdragen

Bestaan er caches voor minder-validen?


Eagles

Aanbevolen berichten

Wij zijn benieuwd of er caches zijn waarvan met zekerheid gezegd kan worden of ze geschikt zijn voor minder-valide mensen.

De terreinclassifisering met ster 1 (waarover gesproken wordt als 'geschikt voor rollator' ) is niet zomaar voldoende. Iemand kan iets heel simpel vinden, maar zoals velen wel weten zijn sommige obstakels 'onzichtbaar' voor de een, maar BERGEN voor de ander.

 

Vandaag hebben we bijvoorbeeld de SBB Austerlitz wandeling gedaan, met m'n moeder op een scootmobiel erbij. Dit was behoorlijk terreinrijden (wat je haar overigens wel kunt toevertrouwen), maar het vergde wel het uiterste van stuurvrouwskunst en duw/trekwerk van onze kant.

 

Het zou natuurlijk leuk zijn als er van tevoren bekend is of een cache te doen is met rolstoel e.d. Daarom zou er bijvoorbeeld het bekende rolstoel pictogram bij geplaatst kunnen worden met eventueel een opmerking erbij over bijzonderheden.

Een cache die volgens mij zou kunnen is Devil's Trick, Het Geheime Wapen.

Andere ideeën? (Niet alleen cache-namen dus, maar ook over hoe en of het op een pagina erbij kan.)

 

Walter en Miranda.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Geen antwoord op de vraag maar een idee van mijn kant: misschien valt er iets te doen met de rolstoelroutes die sommige terreinbeheerders in het leven hebben geroepen. Zo kruist de route van Ins Blauen Hinein in de Kaapse Bossen bij Doorn een rolstoelroute van Natuurmonumenten. Maar ook Staatsbosbeheer heeft volgens mij hier en daar rolstoelroutes door natuurterreinen. Was Hawkeyes trouwens niet bezig met een mindervalidencache?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben bezig geweest met een rolstoel cache...plan ligt klaar kan alleen niet een goede rolstoelverhuurder in Utrecht te pakken krijgen.....

Dit om voor de mensen die zelf geen rolstoel hebben er eentje te kunnen huren....

Als je nl een rolstoel cache maakt vind ik dat je ook moet weten waar die te huur zijn....

Dus als iemand dat weet dan is er redelijk snel een rolstoelcahe in Utrecht.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 108-1012845392

Wat een ontigelijk leuk iedee. Vraag in het bos lopen ook vaak van die fietspaden met schelpjes. Zijn die ook geschikt voor b.v. rostoelgangers? Dan heb je meteen veel meerpaden om te gebruiken en routes te maken. Ik ga eens kijken of wij niet een nieuw kunnen bouwen. En meteen testen met iemand in een rolstoel ( weet je meteen zeker of het inderdaat kan.)  :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan een geschikte route komen lijkt me niet het grootste probleem. Volgens mij moet er heel goed worden nagedacht over de laatste meters of decimeters. Wellicht heeft Hawkeyes hier al ideeen over ontwikkeld.

En over de route in Utrecht: bestaan er wel rolstoelverhuurders? Bovendien: iemand die er een nodig heeft, beschkt toch al over een rolstoel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...