sub sole Geplaatst 23 april 2007 Geplaatst 23 april 2007 (bewerkt) Hallo, Wat betekent RD? 23 april 2007 bewerkt door sub sole
gpsgek Geplaatst 23 april 2007 Geplaatst 23 april 2007 (bewerkt) http://nl.wikipedia.org/wiki/Rijksdriehoeksco%C3%B6rdinaten Haal de coördinaten maar weg. Ik vermoed niet dat de cache-legger het op prijs zal stellen dat er een wp online vermeld wordt 23 april 2007 bewerkt door gpsgek
smeule Geplaatst 23 april 2007 Geplaatst 23 april 2007 De meeste GPSsen kunnen het RD coord wel omzetten, anders moet je het even is mapsource zetten en die zet het dan wel om in WGS 84.
Wammus Geplaatst 23 april 2007 Geplaatst 23 april 2007 Hallo, Ik heb een aanwijzing gekregen voor een waypoint maar begrijp de aangegeven coodinaten niet. Er staat : <toch maar ff weghalen> Wat betekent dit?? dat betekend dat je er al bijna bent, vraag Anton op je knieen wat de bedoeling is en wie weet komt het antwoord wel uit onverwachte hoek... (en haal eerst ff die coordinaten uit je eerste post weg, da's niet netjes om ze hier te vermelden) Succes!
Gast Team_Maju Geplaatst 23 april 2007 Geplaatst 23 april 2007 een goeie uitleg over wat RD coordinaten zijn staat in het linkje dat GPS gek in een eerdere post gaf.
de goudflitters Geplaatst 23 april 2007 Geplaatst 23 april 2007 Hoezo heet deze topic onbekende coordinaten? I RD. Maar gelukkig worden ze steeds bekender.
Lex Geplaatst 23 april 2007 Geplaatst 23 april 2007 Daarvoor moet je weten dat de vraag oorspronkelijk was: Wat zijn 123456 456789 voor coördinaten? Maar dan echte. Op verzoek zijn die spoilers weggehaald, en inmiddels wist Sub Sole dat het om RD gaat. Vandaar.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 24 april 2007 Geplaatst 24 april 2007 De meeste GPSsen kunnen het RD coord wel omzetten, anders moet je het even is mapsource zetten en die zet het dan wel om in WGS 84. Het is heel goed mogelijk om in het veld je GPSr in de metrische RD-mode te zetten, de coördinaten in te typen en dan de GPSr terug te zetten naar WGS84 graden weergave. En omgekeerd natuurlijk. In mijn receptenboek kan je vinden hoe je eventueel je GPSr die kennis moet bijbrengen als die RD niet vast ingebouwd erin zit. http://www.xs4all.nl/~atarist/geo/gps_rd.htm
Aanbevolen berichten