Spring naar bijdragen

STAP VOOR STAP


Borrie1973

Aanbevolen berichten

zie in dit forum een verhalen over macro's en dergelijke, en bijlage maken bij een waypoint binnen GSAK voor het plaatsen van Spoilerfoto's. Ikzelf heb in die wereld niet echt kaas gegeten en vraag me af of iemand daar een stappenplan heeft voor de janboeren... zodat ik ook spoilerfoto's kan bekijken en eventueel foto's die op de pagina geplaatst. Het heeft mij vorig jaar een hoop euries gekost om 1 spoilerfoto zichtbaar te maken. Heb in de bossen geen wifiontvangst en orangeworld is ook te duur namelijk 15 euries per MB

 

hier werk ik mee:

1x laptop met GSAK versie 7.0.3

1x pda voor export html met 2GB geheugenkaartjes

 

Ik hoop dat iemand me kan zodat ik volgende week kan experimenteren met deze oplossing

 

ALVAST HARTELIJK BEDANKT

 

BORRIE

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

zie in dit forum een verhalen over macro's en dergelijke, en bijlage maken bij een waypoint binnen GSAK voor het plaatsen van Spoilerfoto's. Ikzelf heb in die wereld niet echt kaas gegeten en vraag me af of iemand daar een stappenplan heeft voor de janboeren... zodat ik ook spoilerfoto's kan bekijken en eventueel foto's die op de pagina geplaatst. Het heeft mij vorig jaar een hoop euries gekost om 1 spoilerfoto zichtbaar te maken. Heb in de bossen geen wifiontvangst en orangeworld is ook te duur namelijk 15 euries per MB

 

hier werk ik mee:

1x laptop met GSAK versie 7.0.3

1x pda voor export html met 2GB geheugenkaartjes

 

Ik hoop dat iemand me kan zodat ik volgende week kan experimenteren met deze oplossing

 

ALVAST HARTELIJK BEDANKT

 

BORRIE

 

Borrie,

 

Wat je moet doen is spoilersync downloaden. En dan een GPX export in GSAK doen. Spoilersync opstarten en hierna kan je met een HTML export (waar wij copy and convert file:// ....is aangevinkt) alles op je PPC zetten.

 

Op het forum van GSAK staat hier een handige macro voor. Even zoeken op spoilersync en bingo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zoals ik al vroeg is gebeurd en alles werkt, nou nog kijken of de normale(niet spoilers) foto's er ook standaard kan inkrijgen zonder eerst online te gaan en die betreffende pagina te laden

 

Lees ik nu goed dat je alle foto's van alle caches wil hebben? Lijkt me errg veel. Geocachen is voor ons eerst de uitdaging aangaan (dus ook zonder descrypten van hint)! En al die foto's hebben we zelden of nooit nodig gehad. :lol1: Muv spoilerfoto's dus :naughty:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zoals ik al vroeg is gebeurd en alles werkt, nou nog kijken of de normale(niet spoilers) foto's er ook standaard kan inkrijgen zonder eerst online te gaan en die betreffende pagina te laden

 

Lees ik nu goed dat je alle foto's van alle caches wil hebben? Lijkt me errg veel. Geocachen is voor ons eerst de uitdaging aangaan (dus ook zonder descrypten van hint)! En al die foto's hebben we zelden of nooit nodig gehad. :lol1: Muv spoilerfoto's dus :naughty:

 

koop alvast een grote externe harde schijf

 

stel spoilersync in op het downloaden alle foto's

 

 

Oh ja.. succes met je IP ban!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je alleen de foto's uit de cache beschrijving wilt hebben, kan dat dan ook met SpoilerSync en de macro? Of komen er dan ook andere foto's mee?

 

Gr. Willem

 

Spoilersync zoekt in de gallery van de caches naar het voorgedefinieerde woord SPOILER (zo kreeg ik een keer een mooie foto gedownload van een auto met spoiler) Je kunt die woorden aanpassen en als je daar een sterretje zet download hij ALLE foto's

 

Volgens mij is er een macro die de foto's uit de cacheomschrijving haalt (doe zelf ff google)

 

op het duitse forum staat een prachtige beschrijving van hoe je het voor elkaar kunt krijgen.. naar eigen zeggen is dat de ideale oplossing voor papierloos cachen...

 

http://forums.groundspeak.com/GC/index.php?showtopic=92052

of kijk hier eens

http://sourceforge.net/projects/yagcu/

 

en nog éé'n...

 

die duitsers zijn actief..

 

http://www.cachewolf.de/wiki/pmwiki.php

bewerkt door ds-polleke
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt, ik heb het één en ander gedownload en ga er mee testen. Ik zal eens kijken wat de programma's doen. Paperless cachen moet mogelijk zijn op een manier die ik prettig vind. Een ander zal dat wel weer anders doen, maar dat moet kunnen :lol1: .

Ik gebruik een Garmin GPSMap 60CSX met kaarten en een pda met een GPS muis en OziCE met de bekende puntmuts kaarten. Tot nu toe met GSAK en SpoilerSync met diverse macro's die ik naar mijn behoefte heb aangepast om met de pda te kunnen werken. Wie weet gaat daar nu verandering in komen.

 

Gr. Willem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn excuses, ik zal het nooit meer doen :thumbup: .

In mijn enthousiasme even niet nagedacht.

 

Gr. Willem

 

Ik ken heb hier ook een paddestoel.. maar er nooit ingekeken.. ik ben iets te christelijk om "gij zult niet stelen" te negeren..

 

Maar terug op het onderwerp.. Ik heb ook even zitten kijken naar die twee "deutsche gruendlichkeit" producten.. als jij ze aan de praat krijgt.. leg het mij ook ff uit.. het duitse forum biedt geen soelaas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van die Duitse software heb ik alleen Geocache Scanner aan de praat gekregen. Een heel mooi gratis programma met uitgebreide beschrijving, echter alles in het Duits. Er kan ontzettend veel mee, maar ik mis het zelf maken van macro's en de export naar een pda.

Ik geef dan toch liever 25 dollar uit voor GSAK. Met de macro's en SpoilerSync krijg ik alle waypoints en childwaypoints en de foto's op mijn pda om er met OziCE mee te werken. Voor mij is dit voorlopig nog de beste oplossing.

Ik blijf echter zoeken naar andere software om uit te proberen. Wie weet waar ik nog tegen aanloop.

 

Gr. Willem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...