Spring naar bijdragen

MS MG EUR v5


stefanne_3

Aanbevolen berichten

Voor wie de titel iets te cryptisch is, het betreft hier:

"Garmin MapSource MetroGuide Europa versie 5 (april 2003)" Deze versie vervangt de versie 4 die een jaar geleden uitkwam. Ik zie hier bij garmin gps shop dat de nieuwe versie een andere dekking heeft. Mijn vraag is nu: wie er ervaring heeft met deze update?

 

Zelf verwacht ik er niet teveel van omdat ik op ###### nogal eens lees dat dit in het verleden is tegengevallen met alle navigatieprogramma's. Zelf heb ik ook een aantal keer een fout in de kaart doorgegeven (MS-autoroute) maar die nooit verwerkt gezien. (Je wordt vlak bij mij via het fietspad de wijk uitgestuurd en dan honderd meter verder moet je rechtsaf bovenop een viaduct zodat je tien meter naar beneden valt.)

 

Daarom nogmaals: wie heeft er testgegevens die aantonen dat het kaartmateriaal en/of andere data op de CD die €200,- waard is. Eventueel ervaring met de City Select v5 voor de GPSV is ook goed omdat ik denk dat die dezelfde data bevat. Helaas wordt de RR versie niet meer geupdate.

 

P.S. ik weet de link rechtsboven naar de interactieve kaart maar je moet dan weten waar je naar de verschillen moet zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb ervaring met CS5 en er zijn inderdaad wegen bijgekomen, zelfs in NL (bij ons in het dorp zelfs). Alleen was de dekking heir al zo goed, dat het niet overweldigend veel is. In Spanje bijvoorbeeld is er heel veel bijgekomen en ook Praag is er nu bij, net als Noord Zweden.

 

Grootste voordeel: de mapchunks zijn 4x zo klein geworden hier, dus je kunt veel preciezer je uitsnede uit NL maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je goed kijkt zie je op de website van Garmin inderdaad dat een aantal stedelijke gebieden in vieren zijn gedeeld. Dat maakt de keuzevrijheid veel groter. De MG5 schijnt trouwens nog niet leverbaar te zijn in Nederland maar wordt zeer binnenkort verwacht. Raar omdat deze op een aantal webshops al wel verkrijgbaar is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...