Goover Geplaatst 22 maart 2007 Geplaatst 22 maart 2007 Hallo allemaal, Kan iemand mij helpen aan de nieuwste firmware versie voor de Magellan Meridian Gold? Op de site van Magellan worden deze firmware's niet meer aangeboden. Ik heb ook 'MapSend DirectRoute' aangeschaft, hiervoor moet ik de firmware van mijn GPS updaten. Maar dit lukt mij niet via de bijgeleverde cd-rom. Iemand suggesties, ideeen?
De Wolvjes Geplaatst 22 maart 2007 Geplaatst 22 maart 2007 Hallo allemaal, Kan iemand mij helpen aan de nieuwste firmware versie voor de Magellan Meridian Gold? Op de site van Magellan worden deze firmware's niet meer aangeboden. Ik heb ook 'MapSend DirectRoute' aangeschaft, hiervoor moet ik de firmware van mijn GPS updaten. Maar dit lukt mij niet via de bijgeleverde cd-rom. Iemand suggesties, ideeen? Hij wordt nog wel aangeboden. Versie 5.40 is nog beschikbaar. Kijk hier maar: Meridain Gold Page
Goover Geplaatst 22 maart 2007 Auteur Geplaatst 22 maart 2007 Hallo allemaal, Kan iemand mij helpen aan de nieuwste firmware versie voor de Magellan Meridian Gold? Op de site van Magellan worden deze firmware's niet meer aangeboden. Ik heb ook 'MapSend DirectRoute' aangeschaft, hiervoor moet ik de firmware van mijn GPS updaten. Maar dit lukt mij niet via de bijgeleverde cd-rom. Iemand suggesties, ideeen? Hij wordt nog wel aangeboden. Versie 5.40 is nog beschikbaar. Kijk hier maar: Meridain Gold Page Raar dat ik het niet kon vinden dan, maar bedankt! Nu zit ik al meteen met een nieuw probleem, na het updaten, dat goed leek te gaan. Geeft mijn GPS alleen nog maar de melding 'UNIT CURRENTLY CONTAINS NO MAP! INITIATING MAP UPLOAD'. De firmware tool kan geen verbinding meer krijgen en de hele GPS lijkt niet te werken. HELP!
De Wolvjes Geplaatst 22 maart 2007 Geplaatst 22 maart 2007 Hallo allemaal, Kan iemand mij helpen aan de nieuwste firmware versie voor de Magellan Meridian Gold? Op de site van Magellan worden deze firmware's niet meer aangeboden. Ik heb ook 'MapSend DirectRoute' aangeschaft, hiervoor moet ik de firmware van mijn GPS updaten. Maar dit lukt mij niet via de bijgeleverde cd-rom. Iemand suggesties, ideeen? Hij wordt nog wel aangeboden. Versie 5.40 is nog beschikbaar. Kijk hier maar: Meridain Gold Page Raar dat ik het niet kon vinden dan, maar bedankt! Nu zit ik al meteen met een nieuw probleem, na het updaten, dat goed leek te gaan. Geeft mijn GPS alleen nog maar de melding 'UNIT CURRENTLY CONTAINS NO MAP! INITIATING MAP UPLOAD'. De firmware tool kan geen verbinding meer krijgen en de hele GPS lijkt niet te werken. HELP! Je hebt geloof ik een PM'tje
de Roode Lantaarn Geplaatst 22 maart 2007 Geplaatst 22 maart 2007 Misschien dat hier iets bij staat. http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=8113 http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=3155 Ik weet zelf hoe vervelend het is. 1 dag voor de vakantie ging het bij mij ook mis met een Sportrak Map. Zie het draadje en de oplossing. http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=7131
Goover Geplaatst 23 maart 2007 Auteur Geplaatst 23 maart 2007 Bedankt voor jullie reacties, ik ben al weer een eind verder. Maar mijn GPS geeft nog steeds aan: 'UNIT CURRENTLY CONTAINSE NO MAP' 'INITIATING MAP UPLOAD'. Ik probeer er via de Firmware Uploader een nieuwe basemap in te zetten, maar dit lukt niet. De uploader blijft hangen op 'CREATING LINK', daarna gebeurd er niets meer . Ik heb nog niet eens de kans gehad om te navigeren met mijn nieuwe speeltje, iemand nog een idee?
Team Gelaen Geplaatst 23 maart 2007 Geplaatst 23 maart 2007 Kun je wel naar het secret menu? Weet je daar trouwens wel iets van anders moet ik even het docje opzoeken. Jan
Goover Geplaatst 23 maart 2007 Auteur Geplaatst 23 maart 2007 Kun je wel naar het secret menu?Weet je daar trouwens wel iets van anders moet ik even het docje opzoeken. Jan Ik heb er wel wat dingen uit gebruikt, maar een volledig overzicht heb ik niet. Ik kan er nu dus wel bij, de firmware updates werken prima, alleen ik krijg er geen basemap meer in... Als je dat documentje wil opzoeken, graag!
Team Gelaen Geplaatst 23 maart 2007 Geplaatst 23 maart 2007 Keb hem al. Stuur me even een PM of zo met je mailadres.
Goover Geplaatst 23 maart 2007 Auteur Geplaatst 23 maart 2007 Bedankt voor het document, ik had hem onderhand zelf ook gevonden op de yahoo group. Alles schijnt te werken, alleen blijft het programmeren van de basemap hangen bij 'Creating Link'. Als ik in de software update mode van de GPS een map probeer te programmeren blijft hij hangen op 'Programming' en blijft de voortgang op 0%... Denk dus dat er echt iets mis kan zijn...
Team Gelaen Geplaatst 23 maart 2007 Geplaatst 23 maart 2007 hm, vreemde zaak. Ik heb daar eigenlijk nooit problemen mee gehad. Wellicht moet je eens goed zoeken op die group en is daar een oplossing te vinden. Upload je de basemap via de SD manier? Jan
Team Firefox Geplaatst 23 maart 2007 Geplaatst 23 maart 2007 Probeer eens een stukje kaart van Mapsend naar de GPS te laden. Dit zou wel eens kunnen lukken, omdat je een heel ander stukje geheugen in je GPS aanspreekt. Lukt dit dan is het een kwestie van een beetje ruime SD-kaart volladen en heb je de basemap helemaal niet nodig
Goover Geplaatst 23 maart 2007 Auteur Geplaatst 23 maart 2007 Upload je de basemap via de SD manier? Jan Nee, in eerste instantie niet. Dat heb ik wel geprobeerd, maar dat lukte ook niet. Ik had een BASEMAP.IMG op een sd kaartje staan (eu_b100 geloof ik) Ik ben toen naar het menu gegaan om die basemap in te stellen, toen ik er voor koos om de map te vervangen sprong de gps uit en aan en kwam er weer te staan dat hij geen maps had... Probeer eens een stukje kaart van Mapsend naar de GPS te laden. Dit zou wel eens kunnen lukken, omdat je een heel ander stukje geheugen in je GPS aanspreekt. Lukt dit dan is het een kwestie van een beetje ruime SD-kaart volladen en heb je de basemap helemaal niet nodig Ik weet niet wat de serial code van mijn GPS is.. daar kan ik nu niet bij. MapSend vind verder mijn GPS ook niet, waarschijnlijk omdat die eerst opgestart moet zijn...
Team Gelaen Geplaatst 23 maart 2007 Geplaatst 23 maart 2007 Ik had een BASEMAP.IMG op een sd kaartje staan (eu_b100 geloof ik) hm, hoe groot is die basemap? Is de b100 niet voor de groene meridian? De basemap voor de gold moet ronde de 12 Mb zijn! Jan
de Roode Lantaarn Geplaatst 23 maart 2007 Geplaatst 23 maart 2007 Staat de serial niet toevallig in het batterijvak?
Aanbevolen berichten