thehose Geplaatst 27 januari 2007 Geplaatst 27 januari 2007 Oh jeeee, Ik wilde mijn firmware upgraden....ik weet niet WAT er fout is gegaan maar niets lijkt het te doen.... bij het inschakelen van de gpsr een keuze press enter to configure NAND Press escape to cancel..... Bij beide opties schakelt het apparaatje uit.. Wie kan helpen???
Jan en Jany Geplaatst 27 januari 2007 Geplaatst 27 januari 2007 welke merk en type ????? welke software versie zat er in en welke versie wilde je uploaden was tijdens het uploaden de batterij leeg geraakt of de verbinding verbroken ???
thehose Geplaatst 27 januari 2007 Auteur Geplaatst 27 januari 2007 welke merk en type ?????welke software versie zat er in en welke versie wilde je uploaden was tijdens het uploaden de batterij leeg geraakt of de verbinding verbroken ??? magellan 500 LE vorige versie weet ik niet maar ik wilde 5.02.03 tijdens het upgraden verscheen er op het scherm: press enter to configure NAND or esc to exit. en ik heb toen enter gedrukt ...... Het leek veder goed te gaan, programma gaf aan d de upgrade gelukt was... Helaas geeft de GPSr nu alleen maat de bovenstaande melding.. en de pc ziet de Magellan niet meer .... ik vrees met grote vreze....
Jan en Jany Geplaatst 27 januari 2007 Geplaatst 27 januari 2007 De magellan ontvangers ken ik niet nooit open gehad en mee gespeeld sorry daar voor als het een Garmin was geweest had ik je kunnen helpen Maar staat er niets op internet om hem een totale reset te geven en dan weer op nieuw flashen Ik zal eens even op zoek gaan voor je
thehose Geplaatst 27 januari 2007 Auteur Geplaatst 27 januari 2007 De magellan ontvangers ken ik nietnooit open gehad en mee gespeeld sorry daar voor als het een Garmin was geweest had ik je kunnen helpen Maar staat er niets op internet om hem een totale reset te geven en dan weer op nieuw flashen Ik zal eens even op zoek gaan voor je stel ik op prijs!!!
Jan en Jany Geplaatst 27 januari 2007 Geplaatst 27 januari 2007 heb iets gevonden maar zoek verder ___________________________________________________ Display software version Press the left rocker pad key while starting the unit. Delete memory Press the right rocker pad key while starting the unit. Display/keypad tests Press the GOTO key while starting the unit. Switch light on without icon Press the LIGHT key while starting the unit.
mayen Geplaatst 27 januari 2007 Geplaatst 27 januari 2007 welke merk en type ????? welke software versie zat er in en welke versie wilde je uploaden was tijdens het uploaden de batterij leeg geraakt of de verbinding verbroken ??? magellan 500 LE vorige versie weet ik niet maar ik wilde 5.02.03 tijdens het upgraden verscheen er op het scherm: press enter to configure NAND or esc to exit. en ik heb toen enter gedrukt ...... Het leek veder goed te gaan, programma gaf aan d de upgrade gelukt was... Helaas geeft de GPSr nu alleen maat de bovenstaande melding.. en de pc ziet de Magellan niet meer .... ik vrees met grote vreze.... gevonden op deze site : My Explorist is screwed Took me a while to figure this bugger out. My Explorist GPS was not acurate. So I decided to do a firmware upgrade. This stopped at 17% and then said "Press Enter to configure NAND" and no BASEMAP. I fixed it after about 2 hours. This is for Explorist GPS's First do this.. - remove SD Card - switch the unit on - press NAV + PWR button (goes into hidden menu) - select menu 95 - select format, press enter Now do the Firmware - Make sure, if your battery on 1/2 or more. - Go to http://www.rhamphorhinkx.ecohost.ru/firmware/ - Download firmware and firmware_usb for your unit. (USB0002.CMD and USB0002.DAT) - Copy the USB0002.DAT file to internal memory disk. (USBTRANS folder) - Let it transfer. If it crashed your screwed! (look for some serial cable fix) - Copy to USBTRANS folder the USB0002.CMD file. - "SOFTWARE UPLOAD MODE ACTIVE" Should apear. If not If not - open USB0002.CMD with any text editor and change there "FROMHOST012" to "FROMHOST012NOCHECK". - LEAVE IT ALONE UNTIL DONE Then do this... - Download the BASEMAP.MGI from here http://www.rhamphorhinkx.ecohost.ru/maps/ - Download the region for your device - Install this file in the BackGround Maps directory on the internal Memory Easy huh? Ik hoop dat je er iets mee kunt!
Jan en Jany Geplaatst 27 januari 2007 Geplaatst 27 januari 2007 misschien hier iets aan http://gpsinformation.biz/phpBB2/viewtopic...c478fec76d8d5ad
thehose Geplaatst 27 januari 2007 Auteur Geplaatst 27 januari 2007 Jullie zijn GOED man!!!! Zal meteen gaan experimenteren !!
Jan en Jany Geplaatst 27 januari 2007 Geplaatst 27 januari 2007 Succes en laat even wat weten over het resultaat
thehose Geplaatst 27 januari 2007 Auteur Geplaatst 27 januari 2007 Succes en laat even wat weten over het resultaat doe ik! nogmaals bedankt!
thehose Geplaatst 27 januari 2007 Auteur Geplaatst 27 januari 2007 Succes en laat even wat weten over het resultaat doe ik! nogmaals bedankt! Hij DOET het weer!!!! En iedereen die geholpen heeft........... Bedankt! (en met de niewe firmware kan ik weer cachen!!!!)
mayen Geplaatst 28 januari 2007 Geplaatst 28 januari 2007 Gefeliciteerd!!! Misschien wil je nog schrijven wat je precies gedaan hebt om 'm weer aan de praat te krijgen? Voor een volgende "ongelukkige" Mayen
thehose Geplaatst 13 februari 2007 Auteur Geplaatst 13 februari 2007 (bewerkt) Gefeliciteerd!!! Misschien wil je nog schrijven wat je precies gedaan hebt om 'm weer aan de praat te krijgen? Voor een volgende "ongelukkige" Mayen Ik heb in het kort precies gedaan wat op de site stond. de drie files uploaden in de directory waar je automatisch terecht komt als je de expst aansluit zonder sd-kaart. Wel moet je op de russische site ff ziooeken naar de .DAT file...deze zit "verscholen" in een andere gecomprimeerde file. 16 februari 2007 bewerkt door thehose
Aanbevolen berichten